شناسه خبر : 78364
چهارشنبه 30 مهر 1399 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جو بایدن ستاد انتخاباتی‌اش در تهران را بست!

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امریکا که فعالان به ظاهر بی‌جیره و مواجبش در تهران برای او ستاد انتخاباتی زده‌اند و برخی اصلاح طلبان هم حتی ورود به عرصه انتخابات ایران را به پیروزی بایدن گره زده‌اند، دیروز برنامه خود را برای ایران اعلام کرد که «تقریباً هیچ» چیزی در آن نیست و حتی می‌توان آن را شدیدتر از برنامه ترامپ دانست. با این کار او عملاً ستاد انتخاباتی خود را در تهران بست!

جو بایدن ستاد انتخاباتی‌اش در تهران را بست!
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امریکا در مطلبی که در اختیار شبکه سی. ان. ان قرار داد، تکلیف خود را با ایران روشن کرد! او گفت که اگر رئیس‌جمهور شود، ایران باید به توافق (برجام) بازگردد، شاید در آن صورت امریکا مسیری دیپلماتیک برای ایرانی‌ها بگشاید! بایدن البته به گوشش رسیده‌است که گروهی از اصلاح‌طلبان افراطی و البته به شدت ساده‌لوح در تهران برای پیروزی او در انتخابات، ستاد تشکیل داده‌اند و صراحتاً می‌گویند اگر بایدن پیروز شد، نامزد‌های اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با قدرت شرکت کنند. با این حال آن ارزشی که بایدن در چشم اصلاح‌طلبان دارد، اصلاح‌طلبان در چشم بایدن و هیچ امریکایی دیگری ندارند و بیشتر به آن‌ها به عنوان ابزاری برای به هم ریختن ایران یا براندازی فکر می‌کنند، نه چیزی بیشتر.

روزنامه اصلی اصلاح‌طلبان همین دیروز دوباره عکس کری را به امید اینکه مشاور سیاست خارجه در دولت بایدن شود، منتشر می‌کند و سردبیر همین روزنامه توصیه می‌کند اگر بایدن پیروز شد، اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت فعال کنند. روزنامه اقتصادی اصلاح‌طلبان هم تنها در ۱۰ روز اخیر شش بار در صفحه اول خود تیتر اول و عکس بزرگ از بایدن رفته و همه هست و نیست کشور را به رئیس‌جمهور شدن بایدن گره زده است و «شمیم پیروزی بایدن» می‌شنود! مفلوک‌تر از این نمی‌توان فکر کرد و اندیشید.

بایدن با این حال تره‌ای را که برای اصلاح‌طلبان خرد کرده است، دیروز با این عناوین منتشر کرد: «۱-تعهد تردیدناپذیر به جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‎ای. ۲-گشودن مسیر دیپلماتیک برای بازگشت ایران به شرط بازگشت ایران به رعایت مفاد توافق (!) ۳- همکاری با متحدان درباره موضوعات مختلف، مانند حقوق بشر. ۴-مبارزه با تنش‎زایی ایران در منطقه و همکاری با متحدان امریکا، از جمله اسرائیل. ۵-دفاع از منافع امریکا در صورت مبارزه‎طلبی ایران.»

اصلاح‌طلبان این فهرست بایدن را می‌بینند و علی‌الظاهر باید از شرم ملت آب شوند، اما به نظر می‌آید هرچه دموکرات‌ها آنان را بیشتر تحقیر می‌کنند، لذت بیشتری از این تحقیرشدن می‌برند! کم کسی آنان را تحقیر نکرده‌است، امریکای بزرگ!

برنامه بایدن برای ایران بسیار سخت‌تر از برنامه ترامپ است. دموکرات‌ها خود واضع و پایه‌ریز تحریم‌ها علیه ایران بودند و اجرا نکردن برجام را هم خود آن‌ها آغاز کردند و همین جیم کری که بند ناف آقایان را به او بسته‌اند، پس از خروج ترامپ از برجام گفت که اگر ماهم بودیم یک روز از برجام خارج می‌شدیم! بایدن با وقاحت بدون توجه به اینکه این امریکاست که از برجام خارج شده و این ایران است که موبه مو آن را اجرا کرده است، «به شرط بازگشت ایران به توافق» حاضر است مسیر دیپلماتیک برای دیپلمات‌های ساده‌انگار بگشاید تا بروند و بیایند و چند سالی هم امضای آقای بایدن را در عالم رؤیا جست‌و‌جو کنند.

اصل تحریم ایران هدیه اصلاح‌طلبان به ملت بود. آن‌ها در خفا به غرب پیام دادند که برای پیشبرد اصلاحات در ایران باید کمر ایران را با تحریم‌ها بشکند. در فضای علنی نیز با «بایدن، بایدن کردن‌های شان» پیام می‌دهند که اینجا گروهی آماده پذیرش معیار‌های امریکا برای ایران هستند. حتی ترامپ احمق نیز این را فهمیده و هر روز پیام می‌دهد که «خواهان ایرانی ثروتمند هستم، بیایید با هم توافق کنیم» و، اما بایدن که با هشدار چند نهاد و شخصیت علمی و قانونی امریکا مبتلا به زوال عقل است، حتی در صورت پیروزی در انتخابات به یاد نمی‌آورد که قول یک مسیر دیپلماتیک به مفلوک اندیشان ایرانی داده بود.
منبع: جهان نیوز
اینستاگرام
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، طی آخرین سخنان خود در ایالت پنسلوانیا چنین اظهار کرده (اگر من دوباره رئیس جمهور آمریکا بشوم ، رهبران ایران اولین کسانی هستند که با من تماس گرفته و ظهار علاقه و ایجاد رابطه خواهند کرد) .
گویا ترامپ با این اظهارات احمقانه ، در فکر رای آوردن از سوی جریانی است که به رابطه ایران و آمریکا علاقمند و خوش بین هستند ، در حالیکه در چهار سال ریاست جمهوری خود با تز "فشار حداکثری" به ایران ، جمهوری اسلامی ایران توانست با تحمل این فشار سنگین همچنان نور امید جنبش های مبارز و عدالتخواه ، از شاخ آفریقا تا خاورمیانه باقی بماند.
این نفوذ جمهوری اسلامی ایران را هم (ترامپ) می داند هم (بایدن) و هر دو به طریقی در پی کسب رای نفوذ جمهوری اسلامی ایران ، در انتخابات ایالات متحده آمریکا می باشند.
برای شناخت بیشتر (جو بایدن) در ذهن ایرانیان ، کافیست به خانم (کاملا هریس) شریک انتخاباتی و معاون اول (جو بایدن) نگریست که چه دیدگاهی در خصوص ایران دارد . کاملا هریس یک مهاجر زاده از پدر جامائیکائی و مادر هندی ، زاده آمریکا بوده و قبلا بعنوان اولین زن رنگین پوست ، دادستان ایالت کالفرنیا شده و پس از آن وارد سنای آمریکا شود ، نظرات و دیدگاهای جنجالی مانند مدافع ازدواج همجنسگرایان و حمایت از مهاجران به آمریکا ، توانسته به مقامات ارشد دمکرات های آمریکا نزدیک شود . کاملا هریس همسر یک یهودی بوده و قبلا" سابقه سخنرانی در لابی صهیونیست های آمریکا (آیپک) را داراست. او در مورد ایران می گوید (ایران هم مانند کره شمالی ، یک تهدید بالقوه هسته ای بوده و آمریکا باید به توافق هسته ای با ایران بازگردد و تهدیدات موشکی بالستیکی ایران هم باید مورد نظر توافقات قرار بگیرد) و این در حالیست که خانم کاملا هریس ، همیشه از حق اسرائیل در دفاع از خود ، در سرزمینهای اشغالی ، شهرت دارد.
آیا رئیس جمهور آمریکا به فرض (جو بایدن) با داشتن خانم (کاملا هریس) بعنوان معاون اول ریاست جمهوری آمریکا ، با این دیدگاه ، حافظ منافع کشور و مردم ایران می باشد؟
اگر اینجا بنده بخواهم نتیجه گیری نمایم می گویم (خیر) . والسلام .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi