شناسه خبر : 78382
شنبه 03 آبان 1399 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بایدن خطرناک‌تر است یا ترامپ...؟

بسم الله الرحمن الرحیم؛ کابینه‌ی مخوف و دو سال آخر دولت دهم | اللهم عجل فی فرج «جو بایدن»!! Amarican!

اگر بپرسی دولت نهم بهتر بود یا دولت دهم، می‌گویند دولت نهم با اختلاف. احمدی‌نژاد⁩ دو سال آخر را ول کرد و دنبال حاشیه بود. و اگر بگویی دو مورد از بهترین تصمیمات احمدی‌نژاد را نام ببر، می‌گویند هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر (که هر دو از قضا در دولت دهم اجرا شد و مخصوصا بعد از سال ۱۳۹۰ اوج گرفت)!

با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت ماهانه ۵۰ دلار به هر ایرانی، ضریب جینی و فاصله طبقاتی به کمترین میزان ظرف نیم‌قرن گذشته رسید. مسکن مهر هم وقتی با پیشرفت ۷۰ درصدی به دولت بنفش سپرده می‌شد، ۱۰ میلیون شهروند از دهک‌های پایین (معادل یک هشتم جمعیت کشور) را در خود جای داده بود.

مدعیان اصولگرایی می‌گویند دولت نهم با فاصله زیاد از د‌ولت دهم بهتر بود اما برای اثبات ادعای‌شان هدفمندی یارانه‌ها و ⁧ مسکن مهر⁩ را از دولت دهم می‌قاپند و شاهد می‌گیرند؛ یعنی دقیقا همان طرح‌هایی که خودشان در مجالس هفتم و هشتم مانع اجرای‌شان شدند تا مبادا رای احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۸ از ۲۴ میلیون فراتر رود!

سیاست مگر می‌تواند چهره‌ای متناقض و کریه‌تر از این داشته باشد؟! اگر اجازه می‌دادند این طرح‌ها در دولت نهم اجرا شود، طبعا در دولت دهم به کمال و تثبیت می‌رسید و مصون می‌ماند از دستبرد دولت و وزرای نابغه‌اش.. علاوه بر این در دولت دهم فرصت اجرای اصلاحات بنیادین و انقلابی‌تر فراهم می‌شد.

‏مدعیان اصولگرایی اما نگذاشتند، قدرت‌طلبی و دنیاپرستی حکم می‌کرد به مهار احمدی‌نژاد و اسقاط د‌ولتی که شرکای اصلاح‌طلب در سال ۸۸ نتوانستند ساقطش کنند، اگرچه به میزان قابل توجهی زخم و زیلی‌اش کردند.

‏روی کار آمدن دو کابینه فرتوت و معلوم‌الحال با هدایت جناب رئیس جمهوری و راهکارهای اولیه مرحوم آقای هاشمی، محصول و البته تاوان گناه تاریخی مدعیان اصولگرایی است. البته که پاسخ آن پرسش، مثبت است و سیاست فارغ از دیانت، همواره کریه‌تر از آن است که به تخمین درآید. شاهدش مدارا با دولتی است که ناموس را ملکوک، میهن را مشکوک و حیات را در ریل انقراض، کوک کرده؛ تا جایی که برای اولین بار ظرف ۴۱ سال گذشته و به فاصله‌ی کمتر از دو سال، خلایق جان به لب، ناگزیر دو نوبت به خیابان ریخته و در یک نوبت متاسفانه حوادث گرانی یک‌شبه‌ی بنزین و وقایع تلخ بعد از آن شکل گرقت.

‏اهمیتی ندارد که در هولناک‌ترین بحران اقتصادی، مردم با سهام عدالت زوال زندگی را به تاخیر می‌اندازند و به ضمانت یارانه‌، وام یک میلیونی می‌گیرند و جریمه‌ی ماسک نزدن‌ را می‌پردازند. رئیس‌جمهوری که همین مدعیان، ۶ یا دست‌کم ۴ سال از دوران زمامداری‌اش را درخشان می‌خوانند، همچنان آماج کینه‌هاست. 

لکن هم‌زمان رئیس د‌ولتی که همین حضرات ۷ سال زمامداری‌اش را یک‌جا مردود می‌شمارند، به هر قیمت باید محترم و غیرپاسخگو و سربلند! باشد؛ ولو حضرت امام مجتبی (ع) را الگوی سازش بخواند و از ثارالله (ع) درس بگیرد برای مذاکره با برادران حزب دمکرات. در این صورت پس چرا عنقریب نگوید که انتظار فرجِ «جو_خواب‌آلود» و دعا برای ظهورِ بایدن سرمشقی است از ناحیه امام زمان (ع)؟!

در حدفاصل شناسایی بهترین دولت از صدر مشروطه به عنوان انحراف از انقلاب تا مدارا با ناکارآمدترین دولت‌‌‌ها شکافی برقرار است به عمق پارگی طبقات. این تناقض مهیب آبشخوری است تعیین‌کننده که مردم را از شناخت وضع موجود و بانیانش نسبتا سیراب می‌کند و اندیشه اصلاح را مقداری سهولت می‌بخشد.

والسلام علی من اتبع‌الهدی

 #جناب_اصلاح_طلبان!

 #و_جناب_اصولگرایان!

 #فاین_تذهبون

 #ففرو_الی_الله

|محمدرضا سابقی

اینستاگرام
برادر ، اخوی
آخر کدام خطرناک تر است ؟
احمدی نژاد یا روحانی ، دونالد ترامپ یا جو بایدن ، مایکل جکسون یا جنیفر لوپز ؟
بدبختانه قدم زدن با جان کری و دست تکان دادن خانم موگرینی برای دیپلمات های بسیار زیرک و همه چیزدان و امضای توافقی !! و بدون اجازه رهبری نابود کردن همه برگ های برنده ایران توسط دولت و حمایت مجلس قبلی . قرداد برد برد! به گفته خودشان را به باخت محض ما تبدیل کرد.
دولت امید و تدبیر ، امیدش همچون مغروقی در دریا یا استخر است که برای نجاتش کاهی شناور در آن را می گیرد و به آن کاه امید می بندد تا از دریای متلاطم تحریم های ظالمانه خلاص شود.

آخر تا بحال به ذهن کدام بنی بشری رسیده که با پره کاهی و امید به آن از میان طوفان سهمگین ظلم دشمن نجات یابد.

عدم انجام فرامین رهبری و اطاعت از غرب بدترین تحریم ها را علیه ملت افزایش داد..
چشم به اروپا دوختند که حاصلی جز شرمگین شدنشان نداشت.
و هنوز هم مکانیسم ماشه در دست آنهاست.
و دولت و مجلس بیست دقیقه ای دست از پا درازتر هر چند در زمینه سایر امور کشور انتقادهای فروانی به اینان وارد است.
بنده جانباز صعب ال علاجم بدلیل شخصی که فردی از شهرستان صیغه معاونت بهداشت درمان استان قزوین بوده تلفنی به دکتر بخارای توضیح می داد که من در شهرستان ابیک جا انداختم که جانبازانی که نیاز به در مان به تهران داشتند حال شان وخییم است حق ندارند به تهران مراجعه کنند به اقای بیک بفرمایید در این امور دخالت کند ووووبنده حال خوشی نداشتم بشدت از این موضو ناراحت وپشت تلفن حرفهای زدم شد دشمنی ۷سال است دارو های شیمیای وغیره را ازاد تهیه به کلنیک ویژه ساسان وورا تعطیل کردم به علت دردهای جراحت ناچار شربت متادون را ماهی ۲شیشه در یک داروخانه ۵۰۰هزار تومان می خرم تا کمی به دردم کمک کند البته از اکسیژن ساز هم روزی ۴الی ۷ساعت استفاده می کنم اکنون شربت فوق بدتر از جراحت شده هیچ بنده با مدارک ثابت می کنم که این اقا چندین ملیارد اختلاس کرده وتمام کمسیون های اعزامی به شهر ها نیز صوری است طبق مدارک بعد از کمسیون معاونت بهداشت درمان است که چگونه مقدار ارقام تعیین شده را تغییر بده حتی شهید بودن هم دست معاونت فوق است کسی بر اثر شیمیایی شهید شد البته طبق نظر دکتر قانعی اشاره به تهدید ریوی خفه کنند مبتلاست چون کسی را نداشتند رشوه بدن البه اهل این کار نبودند چند ما پس به علت نداشتن اکسیژن خفه شد به راحتی پزشک قانونی به دستور وی علت مرک خفه شده یعنی چه ؟ مشکلات فراوان طی این مدت حقیر به زحمت کاخهای بخارای را شناسای در صورت عدم رسیدگی تمام خانواده وی را قتل عام خواهم کرد بفرمایند منافق بوده چون اختلاس تقسیم شده شهدا ع سلام ما جواب نخواهند داد خلاصه عرض موضوع فراتر است
به نظرم دولت احمدی نژاد از همه دولت ها بهتر و آقاتر بود. هر چند اشکالاتی هم داشت مثل بد و بیراه گفتن به آمریکا و کشورهای پیشرفته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi