شناسه خبر : 78387
شنبه 03 آبان 1399 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین تحولات میدانی یمن

شکست سنگین دیگر مزدوران ریاض در استان الجوف +عکس

یمنی (2).jpg

رزمندگان یمنی در جریان درگیری‌های دو هفته گذشته در استان الجوف موفق شدند حملات گسترده مزدوران سعودی را برای اشغال پایگاه نظامی مهم «الخنجر» دفع کنند و تلاش ائتلاف را برای تغییر معادلات ناکام بگذارند.

ائتلاف سعودی برای جبران شکست های سنگین ماه های گذشته، عملیات گسترده ای را از نیمه دوم مهرماه در مرکز استان الجوف (مرکز بخش خب و الشعف) علیه مواضع رزمندگان یمنی ترتیب داد.

عناصر ائتلاف سعودی (منصور هادی) در جریان این حملات تلاش کردند پایگاه مهم و راهبردی «الخنجر» را از کنترل نیروهای یمنی خارج و به اشغال دربیاورند اما در میدان نبرد با واکنش قاطع مواجه و متحمل ضربات مهلکی شدند و ناکام ماندند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، از شدت درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر مزدور سعودی در محور مرکزی استان الجوف (محور شرقی و جنوب شرقی پایگاه نظامی الخنجر) کاسته شده و آرامش نسبی در منطقه برقرار شده است.

در حال حاضر، نیروهای یمنی پایگاه نظامی الخنجر، کوه های شمالی و جنوبی حومه از جمله «المعو، الرقیب الاسود، الرقیب الابیض» را به همراه مناطق «برقی الاشراع، برقا الشرع و...» در کنترل دارند و عناصر ائتلاف سعودی از کوه «صابرین» دور شده اند.

نیروهای ائتلاف درصدد بودند پس از اشغال کامل پایگاه «الخنجر» به سمت مناطق غربی پیشروی کنند و بخش بیشتری از جاده راهبردی «البقع - الحزم» را به تصرف دربیاوردند تا نفوذ رزمندگان را در منطقه مهم الیتمه و مرزهای مشترک با جنوب عربستان کاهش دهند و همچنین راه را برای فشار بر شهر الحزم (مرکز استان الجوف) از محور شمالی باز کنند.

هدف دیگر ائتلاف سعودی از انجام این عملیات که بدون نتیجه پایان یافت، حفظ و تثبیت مواضع اشغالی در مرکز استان الجوف بود چرا که می دانستند اگر از این مناطق عقب نشینی کنند باید استان الجوف را به طور کامل تخلیه کنند.

عناصر ائتلاف سعودی در مرکز استان الجوف برخی مناطق و ارتفاعات مانند «الحیض، الشهلاء، بنی جعاس، وهاطان، برقاء الخلیله، عرق الحبیل و ...» که در محور شرقی و جنوب شرقی حومه پایگاه الخنجر واقع شده اند را در اشغال دارند.

در صورتی که رزمندگان یمنی از مناطق مرکزی استان الجوف (منطقه الریان) به سمت شرق پیشروی کنند و خود را به استان حضرموت برسانند، مسیر اصلی انتقال نیرو و تجهیزات ائتلاف از مرزهای جنوبی عربستان به سمت مرکز و جنوب یمن قطع می شود که یک شکست سنگین برای ریاض به شمار می آید.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، همزمان با دفع حملات به پایگاه نظامی «الخنجر» ، اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی در استان الجوف برای توجیه شکست ها افزایش یافته است و هر کدام از طرفین، یکدیگر را به کم کاری در میدان نبرد و خیانت متهم می کنند.

در شرق استان الجوف مسئله از اختلاف فراتر رفته و گروه های تحت فرمان ائتلاف سعودی (نیروهای تیپ ۱۶۱ و تیپ الحسم در منطقه لغدم در غرب بازار الیتمه) با یکدیگر درگیر شدند؛ سرهنگ «احمد الخبیث» یکی از فرماندهان تیپ الحسم در جریان درگیری ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
 

عناصر ائتلاف سعودی (حزب اصلاح) همچنین نیروهای قبایل «عبیده» را به همکاری با رزمندگان یمنی متهم می کنند و مدعی شده اند که شکست های آنان در جبهه های «العلم و النضود» در جنوب غرب استان الجوف به همین علت است.

به گزارش مشرق، فرماندهان ائتلاف سعودی (حزب اصلاح) به معاون منصور هادی (محسن الاحمر) شکایت برده اند که برخی از بزرگان قبایل «عبیده» نه تنها با آنان همکاری کامل ندارند بلکه با رزمندگان انصارالله در ارتباط هستند و همین مسئله بر روند تحولات تاثیر گذاشته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi