شناسه خبر : 78415
دوشنبه 05 آبان 1399 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انصارالله فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی سعودی را با موشک و پهپاد در هم کوبید

انصارالله یمن در جدیدترین عملیات موشکی و پهپادی خود ضمن حمله به چند فرودگاه در عربستان و یک پایگاه ائتلاف سعودی در مارب، چند افسر بلندپایه را به هلاکت رساند.

انقلابیون یمن همچنان با حملات موشکی و پپهادی خود اشغالگران سعودی را غافلگیر می‌کنند. در جدیدترین اقدام، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات پهپادی علیه تاسیسات مهم و راهبردی متجاوزان سعودی خبر داد. به گفته این سخنگو، فرودگاه‌های جیزان، ابها و پایگاه نظامی خمیس مشیط در عربستان در این عملیات پهپادی هدف قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع خاطر نشان کرد این عملیات پهپادی با استفاده از سه فروند پهپاد قاصف2 انجام شد و حمله به اهداف مورد نظر به دقت انجام شد. دیروز هم یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه هوایی «ملک خالد عربستان» را نیز هدف قرار‌دادند. به گفته یحیی سریع، در این عملیات پهپادی، آشیانه‌های جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی در این پایگاه مهم هدف قرار گرفت. حمله پهپادی به اهداف مورد نظر به دقت انجام شد. در همین راستا، منابع یمنی در استان مأرب شنبه شب از انفجار شدیدی در پایگاه «الرویک» در شرق شهر مأرب خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی در پی داشت. به نوشته پایگاه الخبر الیمنی، منابع نظامی معتقدند که این انفجار در پی اصابت موشک بالستیک بوده است. هنوز مقامات رسمی یمن واکنشی به این موضوع نداشته‌اند. وبسایت یمن نیوز هم به نقل از منابع محلی نوشته استف موشک بالستیک نشست فرماندهان را هدف قرار‌داده و طی آن در میان ده‌ها کشته و زخمی، سه افسر بلندپایه نیز کشته شده‌اند. کاربران یمنی در شبکه‌های اجتماعی نیز اصابت موشک بالستیک را عامل این انفجار دانسته‌اند. شامگاه پنجشنبه هفته گذشته نیز سه انفجار بزرگ پایگاه «تداوین» در اطراف شهر مدرب را لرزاند و ده‌ها کشته بر جا گذاشت. منابع یمنی حمله موشکی و پهپادی را عامل انفجارها معرفی کردند. پایگاه «تداوین» و «الرویک» پیش از این بارها هدف حملات موشکی قرار گرفته و به نوشته یمن نیوز، امکان بسیج نیروها از این پایگاه‌ها دیگر وجود ندارد و کارایی خود را از دست داده‌اند. پایگاه «ماس» دیگر مقر عناصر ائتلاف سعودی در مأرب نیز تحت محاصره است و احتمال سقوط این پایگاه در روزهای آتی می‌رود. بخش‌های وسیعی از استان مأرب در ماه‌های گذشته به کنترل ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن در آمده و این نیروها در آستانه ورود به شهر مأرب قرار‌دادند. این شهر اصلی‌ترین مرکز حضور عناصر حزب الاصلاح یمن، به عنوان مهم‌ترین حامی دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi