شناسه خبر : 78417
دوشنبه 05 آبان 1399 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیری بر زندگی‌نامه شهید «پولاد نوروزی»

شهید «پولاد نوروزی» پس از آغاز جنگ تحمیلی و با فرارسیدن موعد خدمت مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید «پولاد نوروزی اوخچی» در دوم فروردین‌ماه 1342 در مراغه به دنیا آمد. این شهید والامقام پس از آغاز جنگ تحمیلی و با فرارسیدن موعد خدمت مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید

شهید «پولاد نوروزی» در تاریخ دوم فروردین‌ماه 1342 در روستای اوخچی شهرستان مراغه در خانوده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی نسبت به والدینش مهربان بود. همه را دوست داشت و به اهل روستا احترام می‌گذاشت.

همه را به راستگویی و درستکاری دعوت می‌کرد و از همان دوران کودکی خوش اخلاق بود. وی از ابتدای نوجوانی‌اش به نماز و روزه اهمیت می‌داد و اغلب در ماه محرم به مسجد می‌رفت و در سینه‌زنی و زنجیرزنی شرکت می‌کرد.

عاشق امام حسین‌ (ع) و حضرت ابوالفضل‌ (ع) بود. از سن 12 سالگی شروع به قالیبافی کرد و در مدتی کوتاه، استاد ماهر قالیبافی شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روستا به نهضت سوادآموزی رفت و با موفقیت دوره تکمیلی را سپری کرد.

سپس به دلیل علاقه وافر آن شهید به وطن در آذرماه 1361 به خدمت سربازی اعزام شد و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان آموزشی عجب‌شیر، به منطقه جنگی مریوان اعزام شد.

این شهید والامقام در حین نبردی دلیرانه بر اثر اصابت مستقیم ترکش پس از چند ماه خدمت صادقانه در سال 1362 به شهادت رسید و چهره در نقاب خاک فرو برد و پس از انتقال جسم نورانی‌اش، در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi