شناسه خبر : 78419
دوشنبه 05 آبان 1399 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزک‌کنندگان بایدن معلولیت ذهنی دارند یا مأموریت؟!

یک سایت اصلاح‌طلب و حامی دولت مدعی شد برخلاف اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه انتخابات آمریکا مهم نیست، انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن مهم است.
عصر ایران نوشت: رئیس‌جمهور گفته «برای ایران مهم نیست چه کسی و کدام حزب در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود. هر دولتی که در آمریکا سر کار بیاید مجبور است در مقابل ملت ایران تسلیم شود.» این در حالی است که پیروزی جو بایدن به منزله بازگشت به «برجام» هرچند با احتمال تعیین شروط و سخت‌گیری‌های حقوق‌بشری است و ماندن ترامپ هم به معنی تشدید فشارها.
روحانی می‌گوید مهم نیست. در حالی که مهم است و همه هم می‌دانند مهم است و از گفتار و رفتار او پیداست که منتظر نیمه آبان است. اما نباید بگوید مهم است چون سیاست این‌گونه اقتضا می‌کند! به قول یک شاعر «حال همه ما خوب است، اما تو باور نکن!» حالا حکایت «مهم نیست» آقای روحانی است. او باید بگوید «مهم نیست» اما ما نباید باور کنیم. چرا؟ چون مهم است!
تقلای این سایت اصلاح‌طلب برای غش و ریسه رفتن به نفع بایدن در حالی است که روزنامه کریستین ساینس مانیتور (نزدیک به دموکرات‌ها) به تازگی تاکید کرد بایدن قصد دارد از اهرم‌های فشار استفاده شده توسط ترامپ برای وادار کردن ایران به مذاکره در زمینه توانمندی موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران استفاده کند.
دموکرات‌ها و مشاوران بایدن بارها تاکید کرده‌اند بازگشت به برجام را مشروط به پذیرش شروط و مذاکرات جدید درباره (محدود کردن) توانمندی  نظامی و نفوذ منطقه‌ای ایران می‌دانند، و حال آنکه تعهدات برجامی دولت آمریکا(اوباما) بلاشرط بوده است. آنان ضمنا گفته‌اند برجام را کافی نمی‌دانند و انجام تعهدات خود در آن را مشروط به تغییرات جدید در برجام و افزودن بر تعهدات ایران (از جمله تمدید برخی تحریم‌ها که رو به پایان است) می‌دانند. شایان ذکر است دولت اوباما همزمان با تظاهر به بستن یک پنجره تحریم‌ در برجام، اقدام به گشودن پنجره‌های تحریمی چندگانه در قالب مصادره چند میلیاردی اموال ایران، اعمال تحریم‌های ویزایی (حتی در حد تروریست خواندن حمید ابوطالبی معاون دفتر روحانی و ندادن ویزای نمایندگی سازمان‌ ملل به او)، و پایه‌گذاری تحریم‌های کاتسا و آیسا کرد که در واقع همین فشار حداکثری امروز ترامپ است. انکار این بدیهیات از سوی برخی رسانه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که آنها به‌واسطه انکار حقایق مسلم و تحریف واقعیت‌ها، مشکلی فراتر از کودنی و نادانی دارند؛ و در واقع مأمورند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi