شناسه خبر : 78432
سه شنبه 06 آبان 1399 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات بنیاد شهید

بیست‌وچهارمین نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری، با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی صبح روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران

مهندس سعید اوحدی در این نشست ضمن تبریک آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) و اشاره به احادیثی که بر شرایط ظهور ایشان مترتب است، گفت: در بحث انتظار و ظهور حضرت ولیعصر (عج)، دو نگاه در جامعه ما وجود دارد، یکی نگاه اشتباه و از بنیان رد شده‌ای است که معتقد است هرچه جور ظالمان بیشتر شود، ظهور سریعتر اتفاق می‌افتد؛ اما یک نگاه پویا و منبعث شده از آیات و روایات و وعده ائمه معصومین (ع) است و معتقد است انسان باید با عملکرد خودش زمینه ظهور امام عصر (عج) را پدید آورد؛ زیرا منتظر واقعی همیشه با اعمال خود آماده ظهور است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا، جانبازان و ایثارگران را زمینه‌سازان ظهور و خدمت به آنان را توفیق خواند و افزود: چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان در خدمت جامعه‌ و انسان‌هایی قرار بگیرد که همه چیز خود را در اوج انتظار و آراستگی فدا کردند. شهدا، خانواده‌های معظم ایشان و جانبازان عزیز تجلی واقعی و نمود عینی انسان منتظر هستند که پاره‌های تن خود را فدا کردند و چه سعادتی بالاتر از اینکه انسان در خدمت منتظران واقعی حضرت حجت (ع) باشد.
اوحدی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به حضور سه فراکسیون فرزندان شاهد، فراکسیون ایثارگران و فراکسیون ایثار و شهادت در مجلس یازدهم، اظهار کرد: وجود این فراکسیون‌ها در این دوره مجلس بیانگر این واقعیت است که مجلس یازدهم یک ظرفیت بسیار غنی و قوی در حوزه ایثارگران دارد و شاید از معدود دوره‌های مجلس شورای اسلامی است که ما چنین نعمت بزرگی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در مجلس داریم.
معاون رییس جمهور با اشاره به رویکردهای جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تکریم ایثارگران عنوان کرد: در همایشی با حضور مدیران همه استان‌ها، منشور خدمت به جامعه ایثارگری در 10 فراز پی‌ریزی شده که فراز اول آن هم درباره اخلاق و تواضع نسبت به جامعه ایثارگری است و مسائل مختلف خدمت، ارتقای شأن جامعه ایثارگری، مدیریت جهادی و ... تعیین و خدمت عزیزان بنیاد ابلاغ شد.
اوحدی در ادامه گفت: بخشنامه‌ای با 40 بند هم در رابطه با نوع رفتار با جامعه ایثارگری و محدودیت‌هایی که متوجه جامعه هدف است، ابلاغ شد و سعی کردیم انضباط مالی و اداری در مجموعه بنیاد حاکم شود. تشکیل مجامع مجموعه‌ها و شرکت‌های وابسته هم اقدام خوبی است که طی چند ماه گذشته انجام شده است.
وی افزود: متأسفانه سال گذشته مقرر شده است که تخصیص اعتبار مورد نیاز بیمه‌ای که از مهم‌ترین سرفصل‌های بودجه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران است، از محل هدفمندی یارانه‌ها صورت گیرد و علی رغم مساعدت‌های رییس سازمان برنامه و بودجه، تخصیص و تأمین اعتبار از این محل همچنان بنیاد را با مشکل جدی رو به رو کرده است.
معاون رییس جمهور ضمن اشاره به راه‌اندازی و افزایش شعب بانک دی در شهرها و مراکز پرجمعیت برای تسهیل کار جامعه ایثارگری در شهرهای دور از مراکز استان‌ها، اضافه کرد: یکی از رویکردهای جدید ما در بنیاد هر هفته یک سفر به یک استان‌ بود که در مجموع این 5 ماه به 17 استان سفر کرده‌ایم و طی این سفرها زمین 45 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران تأمین شده است که نسبت به 15 سال گذشته که زمین 27 هزار واحد مسکونی تأمین شده بود، افزایش 100 درصدی داشته است.
اوحدی درباره وضعیت اشتغال جامعه هدف ایثارگری هم اظهار کرد: در حوزه اشتغال کارهای خوبی انجام شده است، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. در این حوزه بند‌های قانونی از جمله بند (ج) و (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، که به صراحت دولت را موظف به تأمین شغل فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد می‌کند.
وی افزود: امروز معضل و دغدغه اصلی جامعه ایثارگری اشتغال است و لازم است جلسه مشترکی بین بنیاد و فراکسیون‌های مرتبط مجلس و سازمان‌های دولتی مربوط به این حوزه برگزار شود و مشکل اشتغال جامعه ایثارگری حل شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به مطالبات بنیاد از سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروز بیش از 20 هزار میلیارد تومان مطالبات بنیاد از دستگاه‌های مختلف باقی مانده است که به هر دلیلی بازگشت داده نشده است. پیش‌بینی این است که تا پایان سال دو یا سه هزار میلیارد تومان از این مطالبات احیا شود و در هر حال تلاش ما این است که بتوانیم قطره‌ای از فداکاری و ایثار عزیزان ایثارگر را جبران کنیم.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، رییس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی هم در این نشست ضمن تاکید بر لزوم واگذاری پست‌های مدیریتی کشور به ایثارگران، آمادگی خود و فراکسیون‌های شاهد و ایثارگر برای کمک به تسهیل روند کار بنیاد شهید و ایثارگران را اعلام کرد.
لازم به ذکر است در این نشست علی دستجردی، مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر هم به بیان برنامه‌ها و ارائه طرح‌های این مجموعه به‌منظور ارتقای سطح خدمات به ایثارگران، به‌ویژه در حوزه گردشگری پرداخت‌‌‌.
همچنین در حاشیه این نشست، خانم فریده اولادقباد، نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فرزندان معزز شاهد به‌عنوان مشاور زنان بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
با سلام ؛
جناب آقای اوحدی با حلوا ،حلوا؛ گفتن ذهن شیرین نمی شود !!!!
با مدیریت جناب عالی هم هیچ دردی از ما درمان نشد تکریم ایثارگران و جانبازان و حفظ شان جانبازان با کاغذ و دستوری امکانپذیر نیست !؟
پسر من از بیکاری رنج می بردند و روانی شده ،اما در هر دفتر بنیاد شما چندین و چندین ارباب زاده و ساواک زاده و اقوام کارکنان اداره اطلاعات امروزی ،بیکار ،بیکار در دفاتر بنیاد پرسه می زنند !؟
و به حال و روز من جانباز با تمسخر نمک بر زخم م می پاشند آنوقت شما بگو چنین‌می‌کنم چنان خواهم کرد . انشاالله بلایی کشنده تر از کرونا بیاد ما را از این‌قدر بررخ نجات بدهد و شما هم‌ از بلا به‌ دور باشید و همیشه در تراز انقلاب بمانید صادقانه خدمت کنید ...............................!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi