شناسه خبر : 78437
چهارشنبه 07 آبان 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاج قاسم می‌بیند!

حاج قاسمی که ترش و غضب می‌کند، اظهار ناراحتی و درد می‌کند وقتی می‌بیند که کسی جای فرزند شهیدی را در یک مجلس عمومی می‌گیرد و...

فاش نیوز - ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم برای خیلی‌ها روشن شده است. حاج قاسمی که ترش و غضب می‌کند، اظهار ناراحتی و درد می‌کند وقتی می‌بیند که کسی جای فرزند شهیدی را در یک مجلس عمومی می‌گیرد و یا جایی برای نشستن به فرزند شهید نمی‌دهند.

اینها پیام‌های رسا و قوی قاسم سلیمانی است در حوزه‌ی ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت و پایداری. اینکه حاج قاسم به طور همیشگی و منظم به منزل شهدا می‌رفته است.

اینکه مهم نبوده منزل و خانواده‌ی شهید کجای دنیا باشد، مهم این بوده که شهید، شهید باشد؛ شهید راه مقاومت جهانی باشد. این را از دیدار حاج قاسم از منزل شهید محمد سلیمان، افسر غیر شیعه و علوی ارتش سوریه درک می‌کنیم که به دست اسرائیل در لازقیه به شهادت رسید. اینکه همسر شهید می‌گوید حتی از درس و مشق فرزندم حاج قاسم می‌پرسیده است، برای تشییع پیکر حاج قاسم به ایران می‌آید و اینکه همسر همین شهید از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی چند روز در بیمارستان بستری می‌شود.

حاج قاسم مرد بین‌المللی مقاومت و جهاد بود؛ اما در حوزه‌ی فرهنگی هم دست بالایی داشت، فکر بلندی داشت، تصور و تلاش والایی داشت؛ آنجایی که برای دادن چند نسخه از تصاویر مقام معظم رهبری به خارج از ایران دست و پای ما را می‌بندند و اجازه نمی‌دهند، همین حاج قاسم است که موافقت می‌کند و می‌گوید من سفارش می‌کنم که با شما همراهی کنند؛ آن هم برای مسئولان فرهنگی که گاهی اوقات فرستادن عکس به خارج از کشور را خلاف ادبیات انقلاب اسلامی می‌دانند و حتی اگر خواسته‌ی یک آزاده‌ در آن سوی دنیا باشد از یک آزاده در این سوی دنیا و اصلا از طریق دولتی و حکومتی نباشد.

نگاه حاج قاسم نگاهی شهدایی بود. نگاه حاج قاسم آن طوری بود که تمام خانواده‌ی شهدا او را می‌شناختند.

ای کاش الان حاج قاسم بود در تولید کارهای فاخر برای شهدا! همین حاج قاسمی که روزهای قبل از شهادتش بر روی لوکیشن فیلم سینمایی 23 نفر حضور پیدا می‌کند و از جزئیات فیلم باخبر می‌شود و راهنمایی می‌کند. واقعا اگر قاسم سلیمانی بود، قصه‌ی ثبت خاطرات پدران و مادران شهدا، خصوصا  معمّر ترها یعنی آنها که عمر طولانی‌تری دارند و خدایی نکرده احتمال از دست دادن آنها می‌رود، چه برخوردی می‌کرد؟!

اگر حاج قاسم می‌دید که البته شهید می‌بیند! مسئولی این‌طور در برابر تولید کار فاخر برای شهدا گارد می‌گیرد، چه برخوردی می‌کرد؟

به‌راستی که حاج قاسم ناظر است و می‌بیند و شهید قدرت عملی و ایجابی و صلبی در همه‌ی دنیای ما دارد.

راستی که حاج قاسم می‌بنید یک مدیر فرهنگی چقدر بی‌تدبیر و بی‌رمق و بی‌امید و بی روحیه‌ی انقلابی می‌گوید: خانواده شهدا خسته شده‌اند از این که به سراغ آنها می‌روید! و نمی‌خواهند دیگر از آنها گفت وگویی یا فیلمی ضبط شود.

| عباس کرمی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi