شناسه خبر : 78445
جمعه 23 آبان 1399 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در بازدید رئیس بنیاد شهید از باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس

جانبازان باشگاه ستارگان ایثار درخشیدند/تصاویر

کمی پیش‌ از برگزاری مراسم به اتفاق همکاران خبرنگار به باشگاه ایثار رسیدیم. جانبازان فعال و ورزشکار و اکثرا" نخاعی‌ها که اغلب جانبازان ساکن همان شهرک، در حال پیاده شدن از ماشین‌ها و ورود...

فاش نیوز - دیروز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه که مصادف بود با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، قرار بود مهندس اوحدی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس بازدیدی داشته و با جانبازان و مسئولین این باشگاه، دیدار داشته باشد.

 کمی پیش‌ از برگزاری مراسم به اتفاق همکاران خبرنگار به باشگاه ایثار رسیدیم. جانبازان فعال و ورزشکار و اکثرا«» نخاعی‌ها که اغلب جانبازان ساکن همان شهرک، در حال پیاده شدن از ماشین‌ها و ورود به سالن باشگاه بودند. در درب ورودی باشگاه، با دستگاه تب سنج، تب مدعوین و ورزشکاران گرفته می‌شد و همه با دریافت دستکش یک‌بار مصرف وارد سالن می‌شدند.

 وارد که سالن که شدیم، بسیار شلوغ و پر از جنب و جوش و هیاهوبود. جانباز حاج اکبر حسین زاده، مدیر فعال و خستگی‌ناپذیر باشگاه، که خود جانباز یک پا قطع است، گویی می‌خواست تمام هنر جانبازان ورزشکار باشگاه را یک‌جا عرضه کند و توانمندی‌های افتخارآمیز آنها را به نمایش بگذارد.

برنامه‌ها با مدیریت خاصی هماهنگ شده بود و همه می‌دانستند در تمام طول مراسم چه کار باید بکنند. جانبازان در گوشه‌ای از سالن ورزشی بزرگ باشگاه جمع شده بودند و با مدیریت جانباز حسین زاده برنامه‌هایی که قرار بود به اجرا درآید، با هم مرور می‌کردند. رفاقت و دوستی در جمعشان جاری بود و اینها همه زمینه ساز اجرای زیبای مراسمی شد که شاید حتی این جلسه را از یک بازدید ساده رئیس بنیاد، به نمایشی از فعالیت‌های بسیاری مبدل کرد و صحنه‌ای کوتاه و اما بی‌بدیل از عزت و عزم راسخ و متفاوت بودن جانبازان جراحت‌دیده اما توانا و مقاوم و صبور آفرید.

 دور تا دور سالن ورزشی گزارش از فعالیت های باشگاه را به صورت بنرهایی در جای جای سالن نصب کرده بودند. با نزدیک شدن به زمان ورود مهندس اوحدی، ورزشکاران جانباز تیم‌های ورزشی، شامل تیم‌های بسکتبال با ویلچر، تیم گلبال، متشکل از جانبازان بصیر، تیم والیبال نشسته‌ی جانبازان قطع پا و تیم فوتبال دستی با لباس‌هایی هماهنگ و با نظمی خاص در جای خود مستقر شدند.

چیدمان جانبازان رو به سمتی بود که با ورود رئیس بنیاد، در حالت استقبال از وی قرار بگیرند. در تمام طول آماده شدن برای ورود مهمانان، کلیپ‌هایی از سرودهای مربوط به جانبازان و شهدا، وطن و ... پخش می‌شد.

مهمانان و جانبازان کم کم دورتا دور سالن را پر می‌کردند. به غیر از مهندس اوحدی، اعضای هیئت مدیره باشگاه ستارگان ایثار، جانباز پرکره، مشاور امور جانبازان بنیاد شهید، جانباز حسین اسرافیلی، مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی، دکتر نجفی معاون امور اداری و تامین منابع، دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان، سردار سلیمانی، معاون فرهنگی بنیاد و صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ در سالن حضور داشتند.

در بالای سن، در دو طرف جایگاه مجری مراسم، دو صفحه بزرگ ال سی دی، مزین به تصویر حاج قاسم نصب شده بود  و پیش از آغاز رسمی مراسم، کلیپی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سپس کلیپی درباره وطن برای مهمانان پخش شد.

حدوداً 20 دقیقه پس از ساعت مقرر، مهندس اوحدی، رئیس بنیاد شهید وارد سالن شد. با ورود وی که خود جانباز و آزاده دفاع مقدس است، و به همین خاطر هم ایثارگران احترام خاصی نسبت به او قائلند، صدای صلوات حاضرین بلند شد. با استقرار مهندس اوحدی بر صندلی اش، همه با طنین انداز شدن صدای سرود جمهوری اسلامی ایران، از جای خود بلند شدند.

سپس دکتر وفایی، جانباز نخاعی به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

مجری برنامه که مرد جوانی بود به بالای سن رفت و با عرض خیرمقدم به رئیس بنیاد شهید، همکارانش و مهمانان حاضر، اعلام برنامه نمود.

سپس در یک حرکت هماهنگ، تمامی جانبازان که در زمین سالن با نظم و رو به رئیس بنیاد نشسته بودند، برگشتند و رو به ال سی دی‌ها نشستند و با اعلام برنامه مجری مراسم، کلیپی درباره‌ی جانباز شهید رجبی، از جانبازان ورزشکار و فعال ساکن شهرک شاهد پخش شد.

این کلیپ که «پرواز» نام داشت، بسیار زیبا و تاثیرگذار بود و در صحنه‌های مختلفی تصاویری از جانباز شهید رجبی و یا گفت و گوهای کوتاهی با او را در برداشت که متأثر کننده بود.

سپس با اعلام مجری برنامه، جانباز «حسین اسرافیلی»، جانباز فعال انجمن جانبازان و باشگاه ایثار، برای ایراد سخنرانی دعوت شد.

جانباز «اسرافیلی» در صحبت خود ضمن تبریک روز آغاز امات امام زمان (عج)، به ارائه توضیحاتی درباره شهرک شاهد و امکاناتش از جمله مسجد قمر بنی‌هاشم و باشگاه ایثار پرداخت.

 سپس جانبازان تیم والیبال نشسته برای اجرای نمایش ورزشی خود به میدان آمدند؛ اما پیش از آن مسئولین باشگاه به صورت نمادین تمام زمین و توپ‌ها و تور والیبال را با دستگاه اسپری ضدعفونی کردند تا نشان دهند که چگونه تمام موازین بهداشتی را در ایام کرونا، رعایت می‌کنند.

حال و هوای خاصی بر مراسم حکم‌فرما بود. جانبازان قطع پا که به زمین آمدند، چشمان حاضران به دنبال آنها می‌دوید تا از مشاهده‌ی حرکات زیبای آنان جا نمانند.

 سپس باز هم با نظمی مثال زدنی که نشان از برنامه ریزی دقیق داشت، تورها از میان زمین جمع شد، دروازه‌های بازی و ورزش گلبال نابینایان در دو طرف زمین گذاشته شد و چهار جانباز بصیر ورزشکار برای این ورزش در دروازه‌ها قرار گرفتند. تمام سالن به سکوت دعوت شد و جانبازان شروع به پرتاب توپ به سوی دروازه‌ی یکدیگر کردند. جانبازانی که با چشمان بسته و با گوش سپردن به صدای حرکت توپ، ورزش می‌کردند و حتی گاهی بدنشان به لبه‌های دروازه برخورد می‌کرد، حقیقتاً تکان‌دهنده بود و نشان از انگیزه‌ی بالای آنان برای شاد و فعال زیستن بود و حتی نهیبی به افراد عادی برای بهتر زیستن!

جانبازان نخاعی تیم فوتبال دستی هم که با لباس‌هایی هم‌شکل دورتا دور سالن در حال ورزش بودند.

با اتمام این مرحله از مراسم، مجری باز هم به اعلام ادامه‌ی برنامه پرداخت و سپس کلیپی از گزارش عملکرد چند سال اخیر باشگاه ستارگان ایثار برای حاضرین نمایش داده شد.

پس از آن با اعلام مجری برنامه، مدیر باشگاه، جانباز «»اکبر حسین زاده«» برای ارائه‌ی گزارش به پای تریبون دعوت شد.

جانباز «حسین زاده» که به گفته‌ی خود جانبازان باشگاه، در تمامی این سال‌ها بی‌دریغ و با دلسوزی تمام و کمال به ساماندهی امور باشگاه و پیشرفت ورزشی جانبازان و ورزشکاران پرداخته، اندکی درباره‌ی باشگاه، امکانات آن و فعالیت‌هایی که در آن صورت گرفته، توضیح داد.

سپس به سراغ فعالیت‌های جهادی جانبازان و باشگاه در سیل‌های سرپل ذهاب، لرستان، سیستان و بلوچستان رفت و گزارشی از فعالیت‌های جهادی انجام شده از جمله رسیدگی‌ به خانواده‌ی شهدا و ایثارگران مناطق محروم سیستان و بلوچستان، امور درمانی، تهیه و توزیع اقلام و ارزاق برای خانواده‌ها و ... را ارائه کرد.

 جانباز حسین زاده سپس، از فقر خانواده‌های شهدا و جانبازان این روستاهای دورافتاده و غفلت از آنها در حضور رئیس بنیاد شهید گله کرد و با بیان اینکه مرزنشینان کسانی بودند که مرزهای وطن را با ایستادگی حفظ کردند، از آنان دفاع کرد و از غفلت سازمان بنیاد در رسیدگی به آنها گلایه کرد.

 وی کودکی بلوچستانی را به جلوی جمع دعوت کرد که در ماه اخیر برای درمان پای وی و ساخت پروتز برای پای قطع شده‌اش، به تهران منتقل کرده‌اند و با ابراز اینکه او فرزند جانباز متوفی‌ است، ادامه داد که این کودک نمونه‌ای از وضعیت نابسامان و محرومیت خانواده‌های ایثارگران در سیستان و بلوچستان است.

وی همچنین به انتقال 15 معلول سیستانی برای پیگیری امور درمان آنها به تهران اشاره کرد و از ریاست بنیاد درخواست کرد که توجه خاص خود را به این مناطق معطوف کند.

پس از صحبت‌های جانباز حسین‌زاده، کلیپی از فعالیت‌های گروه جهادی حاج احمد متوسلیان برای حاضران پخش شد.

سپس با اعلام برنامه مجری مراسم، جهت گرامیداشت جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، جاوید عسگری، خواننده‌ی صدا و سیما، چند سرود زیبا در باره‌ی ظهور و همچنین گرامیداشت قهرمانان وطن به اجرا درآورد.

پس از آن، زمین ورزش سالن را خالی کردند و دو تیم بسکتبال با ویلچر وارد میدان شدند. جانبازان با حرارات خاصی که گویی یک مسابقه‌ی رسمی در سطح کشوری است، انجام دادند و حاضران گاهی ناخواسته وادار به تشویق آنان می‌شدند. انگیزه و انرژی در درونشان موج می‌زد و این انرژی مثبت را به دیگران هم منتقل می‌کردند و شور و نشاط خاصی به سالن داده بودند.

پس از چند دقیقه بازی و اتمام این مسابقه‌ی کوتاه اما دیدنی، مجری برنامه مهندس اوحدی، ریاست بنیاد شهید را برای ایراد سخن دعوت کرد.

مهندس اوحدی با به فال نیک گرفتن مطابق شدن این دیدار با سالروز آغاز امات امام زمان (عج)، از برنامه‌های جالبی که تدارک دیده شده بود و انرژی و شور و انگیزه جانبازان ورزشکار را مورد تحسین قرار داد..

وی که خود از جامعه ایثارگران و جانبازان است، بیشتر در سخنانش به تبیین اقتدار معنوی پرداخت و بیان کرد که بنیاد شهید به برکت جامعه‌ی ایثارگری‌ست که اقتدار معنوی دارد و اینگونه اقتدار، اقتدار ارزشمندی‌ست که رهبری نیز نسبت به آن تاکید ویژه‌ای داشته اند.

مهندس اوحدی جانبازان را نماد اقتدار معنوی دانست و ابراز کرد که مصداق و تجلی اقتدار معنوی همین کارهای بزرگی‌ست که شما جانبازان انجام داده‌اید و در جلسه‌ای کوتاه، گوشه‌هایی از آن را به نمایش گذاشتید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه از برگزاری جشنواره‌ی بزرگ فرهنگی ورزشی جانبازان سراسر کشور در هفته‌ی بسیج، و همچنین برگزاری اختتامیه‌ی آن در 22 بهمن نیز خبرداد.

وی همچنین از حسین اسرافیلی، مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی، و اکبر حسین زاده، مدیر باشگاه ستارگان ایثار، برای طرح‌ریزی و اجرای این برنامه با همکاری وزارت ورزش و جوانان درخواست یاری کرد.

پس از سخنان مهندس اوحدی، این مراسم باشکوه با تقدیر از جانبازان اسرافیلی و حسین زاده و اهدای هدایا ادامه یافت.

مهندس اوحدی، دکتر عباسور، سردار سلیمانی، دکتر نجفی و دکتر صمیمی برای به جلوی سالن دعوت شدند و با توضیحات جانباز حسین زاده در باب هدایای ویژه که پرچم‌هایی بازگشته از سفر کربلا و متبرک به مزار مطهر حاج قاسم بود، این پرچم‌های متبرک به این 5 مسئول اهدا شد.

دو تابلوفرش هم برای قدردانی از زحمات دکتر صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ، به وی و  به جانباز اسرافیلی، رئیس هیئت مدیره باشگاه ستارگان ایثار تقدیم گردید.

گفتنی است، در طی برنامه و انتهای مراسم، با آب معدنی، شیرکاکائو و کیک از میهمانان پذیرایی شد.

در خاتمه مراسم و پس از ختم برنامه نیز جانبازان مشکلات خود را با رئیس و معاونان بنیاد به درمیان گذاشتند.

حاضران پیش از ترک سالن، عکس یادگاری دسته‌جمعی با هم گرفتند.

گزارش از شهید گمنام

عکس از اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
باسمه تعالی جناب آقای مهندس اوحدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران باسلام و تحیت ضمن تشکر از تلاش های ارزشمند شما و همکاران تان در راستای تحول در نحوه خدمات رسانی بنیاد شهید و گذر از حالت انفعال و سکون به سوی نشاط تحرک و روحیه خدمت جهادی یکی از مکان هایی که نیاز به تحول و تغییر جدی در روند خدمات آن احساس می شود صندوق ذخیره شاهد است این صندوق با کسر مبالغی از حقوق ایثارگران و مسدود کردن آن که مبلغ قابل توجهی نیز هست به آنان وام می دهد اما کسر ۴ درصد کارمزد با توجه به مبانی اعتقادی جامعه ما کار درستی نیست در حالی که در بلاد کفر این مبلغ حدود ۲ درصد است لذا امید است با ورود به این مجموعه اصلاحات لازم را اعمال فرمایید بدیهی است این خواسته اغلب ایثارگران بوده و تحقق آن موجب رضایت و دعای خیر آنان خواهد بود باتشکر
حضور عزیزان جانباز در محله شهرک شاهد موجب خرسندی و افتخار است منتها ای کاش باشگاه ایثار اراده ای جهت برخورد و عدم پذیرش زنان و دختران بسیار بد پوشش که مشتری همیشگی این باشگاه هستند نیز داشته باشد . متاسفانه درب این باشگاه علی رغم تردد جانبازان به روی دختران وبعضا اساتیدی که بدترین پوشش ها را دارند و نسبتی با دین و ایثارگری ندارد نیز باز باز است . امیدوارم این برنامه ها که ظواهر باشگاه است مدیران ایثارگر این مجموعه را از پذیرش این افراد و لطمه جبران ناپذیر آنان در محله و ساکنین آن دور نکند. نمیتوان پذیرفت از آن دربی که جانباز با نشان ایثار خارج می شود دخترانی با بدترین پوشش ورزشی خارج شوند . یادمان نرود منکرات نسبتی با ایثارگری ندارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi