شناسه خبر : 78513
شنبه 10 آبان 1399 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی صدای اسرائیل وعده تغییر سیاست آمریکا می‌دهد!

در حالی که افراطیون حزب منحله مشارکت هنوز درباره وعده‌های برگشت خورده قبلی بدهکار مردم هستند، یک عضو این حزب مدعی شد در صورت پیروزی بایدن، بطور حتم سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر خواهد کرد.(!)
احمد شیرزاد همان کسی است که در مجلس ششم از پشت تریبون رسمی مدعی شد ایران درباره برنامه هسته‌ای به مدت 19 سال به دنیا دروغ گفته و حالا دم خروس بیرون افتاده است(!) این سخنان با اعتراض مهدی کروبی رئیس وقت مجلس روبرو شد که می‌گفت این سخنان، صدای رادیو اسرائیل است.
فردی با این سوابق به سایت جماران گفته است روی کار آمدن احتمالی بایدن با انتخاب مجدد ترامپ متفاوت است. اگر بایدن انتخاب شود به طور حتم سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر خواهد کرد. آنقدر تضاد میان روش‌های آقای ترامپ و بایدن وجود دارد که «ابلهانه» است اگر کسی فکر کند دعوای این دو «زرگری» است.
وی افزود: متأسفانه از گذشته تاکنون برخی کسانی که قصد موشکافی جزئیات را ندارند، یک نوع تنبلی در تحلیل وجود دارد. هر چند در این مورد خاص، تفاوت‌ها جزئی نبوده و بسیار مشهود و بارز هستند. به کار بردن این عبارت که «سگ زرد برادر شغال است»، زیبنده یک تحلیلگر نیست و بیشتر از اینکه تحلیل باشد، گریز از تحلیل است.
او گفت: اگر آقای بایدن روی کار بیاید، قطعاً به برجام بازمی‌گردد اما این بدان معنا نیست که ما در دوره ریاست جمهوری او هیچ مشکلی نخواهیم داشت. به طور حتم در دوره بایدن نیز ما در بحث‌های مربوط به سیاست منطقه‌ای، توسعه موشکی و تسلیحاتی با آمریکا مشکل خواهیم داشت.
ادعای بازگشت بایدن به برجام در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا در حالی است که وی و مشاورانش بارها بر ضرورت تمدید برخی بندهای تعلیقی برجام و همچنین توسعه محدودیت‌های برجامی ایران به محدودیت‌های نظامی و موشکی و منطقه‌ای تأکید کرده‌اند؛ و بنابراین در اصل سیاست آمریکا در این سه حوزه هیچ تغییری رخ نخواهد داد و صرفاً بایدن با تحریم‌های دوره ترامپ - بی‌آنکه هزینه‌های آن را بپردازد- به ایران فشار خواهد آورد و حال آنکه حتی اگر «صداقت برجامی»(!) هم داشته باشد، باید در عین، حال اعلام کند تحریم‌های اعاده شده یا اعمال شده در دوره ترامپ را ملغی می‌داند.
ادعای دروغ قطعی بودن تغییر سیاست آمریکا نسبت به ایران در حالی مطرح می‌شود که افراطیون مدعی اصلاحات، از یک سو امضای جان کری (وزیر خارجه دموکرات‌ها) پای برجام را تضمین می‌دانستند و از سوی دیگر، خود را تضمین وعده‌های روحانی در انتخابات سال 96 معرفی می‌کردند اما اکنون از پذیرش مسئولیت هر دو تعهد شانه خالی می‌کنند. با این وجود معلوم نیست آنها چگونه تضمین می‌کنند بایدن سیاست احمقانه آمریکا را تغییر دهد؟

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi