شناسه خبر : 78515
شنبه 10 آبان 1399 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اکونومیست: آشوب محتمل است ترامپ زیربار شکست نمی‌رود

یک روزنامه انگلیسی پیش‌بینی کرد آمریکا به خاطر بی‌اعتمادی و تنش پدید آمده در انتخابات، دچار آشوب و هرج و مرج بی‌سابقه شود.
ایندیپندنت نوشت: مشکلاتی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه به وجود آورده است، حتی در صورت کناره‌گیری وی از قدرت نیز همچنان تاثیر خود را خواهند گذاشت و اگر او در همان شب برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با شکست روبرو شود، این احتمال وجود دارد که نتایج را نپذیرد و مدعی شود که تقلب صورت گرفته است.
هر اتفاقی در انتخابات رخ دهد، شبح ترامپ برای نسل‌های بعدی آمریکا هم مایه نگرانی و ناراحتی خواهد بود. احتمال دارد ترامپ در این انتخابات پیروز شود. این احتمال هم هست که وی با اختلاف اندکی بازنده شود، اما بعد از شکایت به دیوان عالی پیروز انتخابات معرفی شود.
احتمال دیگری که مطرح است این است که ترامپ در انتخابات بازنده قطعی اعلام شود، اما از پذیرش این شکست خودداری ورزیده و همچنان از قدرت کناره‌گیری نکند.
در این میان چند موضوع نگران‌کننده وجود دارد. یکی از نگرانی‌ها این است که «در شب انتخابات» مشخص شود ترامپ در آرایی که در همان روز اخذ شده‌اند برنده است و وی مدعی شود که در انتخابات پیروز شده است و طرفداران جمهوری‌خواه ترامپ در داخل و دولت‌های دوست وی در خارج از آمریکا نیز از وی حمایت کنند، اما با شمارش آراء پستی نتیجه وارونه شود.
با توجه به آنکه ترامپ بار‌ها صحت انتخابات پستی را زیر سؤال برده، چنین وضعیتی می‌تواند جمهوری‌خواهان را یکصدا به سوی طرح ادعای تقلب در انتخابات سوق دهد. دولت‌های خارجی در چنین شرایطی تنها به ناظرانی منفعل تبدیل خواهند شد. اگر اسرائیل و کشور‌هایی مانند انگلیس، روسیه و هند پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به رسمیت بشناسند، تصمیم وی برای ماندن در قدرت جدی‌تر خواهد شد.
حتی اگر ترامپ در انتخابات شکست فاحشی متحمل شود، این احتمال وجود دارد که وی نظر برگزار کنندگان انتخابات را نپذیرد و مدعی شود در انتخابات تقلب صورت گرفته است. در آن صورت، ترامپ می‌تواند با اقدامی مانند اعلام حالت فوق‌العاده در کشور مدعی شود که آمریکا با یک بحران مواجه است. ترامپ میلیون‌ها طرفدار متعصب دارد که مغز‌ آنها را با حکایت‌های زیادی درباره اردوگاه‌های کار اجباری که طرفداران «رادیکال» بایدن‏، یعنی کمونیست‌ها، تشکیل داده‌اند، شستشو داده‌اند.
همچنین، گزارش‌های زیادی درباره رونق گرفتن بازار خرید و فروش اسلحه در آمریکا منتشر شده است. خریداران اسلحه خود را برای رویارویی‌های مسلحانه احتمالی آماده می‌کنند. به راحتی می‌توان درک کرد که ترامپ می‌تواند وقوع شورش‌های گسترده خیابانی را به عنوان ابزار یا بهانه‌ای جهت تعطیل کردن روند دموکراتیک مورد استفاده قرار دهد.
حتی اگر هیچ یک از این احتمالات حادث نشود و ترامپ در انتخابات شکست بخورد، باز هم نفوذ وی باقی خواهد ماند. افرادی را که وی در دیوان عالی منصوب کرده و نیز هزاران قاضی همسو با این افراد در دادگاه‌های مختلف برای سال‌های طولانی از نفوذی گسترده برخوردار خواهند بود. مشکلاتی که ترامپ به وجود آورده، بعد از کناره‌گیری وی از قدرت نیز همچنان تاثیر خود را خواهند گذاشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi