شناسه خبر : 78553
دوشنبه 12 آبان 1399 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طبیب آمد، طبیب آمد....

هنوز همه مردم شهر طعم رهایی از بیماری به دست و نسخه حکیم را نچشیده‌اند؛ هنوز مردّدند یا خبر بگوششان نرسیده و همچنان با رنج و سختی بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند...

فاش نیوز - و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین؛ در شهری مملو از بیماری و مرض، پزشک حاذقی وارد می‌شود و شروع به طبابت می‌کند. پزشک در کار خویش تبحر دارد و در طول مدت کوتاهی موفق به نجات جان تعداد کثیری از مردم شهر شده و انبوهی دیگر را از رنج بیماری رهایی می‌بخشد.

کم کم آوازه طبیب، شهر را فرا می‌گیرد. البته هنوز همه مردم شهر طعم رهایی از بیماری به دست و نسخه حکیم را نچشیده‌اند؛ هنوز مردّدند یا خبر بگوششان نرسیده و همچنان با رنج و سختی بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

دراین میانه، عده‌ای که آوازه و کار طبیب به مذاقشان خوش نیامده، دست به‌کار می‌شوند و طبیب را به شیادی و دروغ متهم می‌کنند و عِلم وی را انکار می‌نمایند، وی را هجو و مورد تمسخر قرار می‌دهند.
اهالی شهر که طعم شفای طبیب را چشیده‌اند و به وی ارادت پیدا کرده‌اند آزرده‌خاطر و دل‌شکسته می‌شوند.
آن عده که هنوز به دیدار حکیم موفق نشده‌اند از شنیدن این هجویات بر تردیدشان افزوده شده و از مراجعه به وی منصرف می‌شوند.

حال سوال این است که ظلم بزرگ دراین میان به چه کس و یا چه کسانی شده؟
البته تهمت و هجو شخصیت ممتازی چون حکیم، دردناک است؛ ولی این‌گونه تخریب‌ها گردی بردامن علم او نخواهد نشاند و از دانش وی نخواهد کاست. همت او از اول ورود به شهر برای علاج و مداوای بیماران، بدون ذره‌ای چشم‌داشت مال و مقام بوده و این ناملایمات بر اراده‌ی او تاثیر نخواهد گذاشت.

مردمی هم که به علم و تبحّر حکیم ایمان آورده‌اند هم در این بین مردد نخواهند شد؛ چه اینکه طعم رهایی از رنج بیماری را به‌عینه دیده‌اند؛ هرچند از ملامت شدن حبیب و مرادشان دلشکسته شده‌اند.
اما بزرگ‌ترین ظلم در این بین به آن عده‌ای از مردم شده که هنوز در رنج بیماری بسر می‌برند و این ملامت‌ها باعث تردید آنها در مراجعه به پزشک گردیده است.
قاعدتا اصلی‌ترین مدعیان علیه هجوگنندگان بایستی همین باقی‌ماندگان در بیماری باشند که نگذاشتند پیام طبیب به گوششان برسد و طعم رهایی از رنج بیماری را بچشند.

حال مقایسه کنید این ماجرا را با مردم دنیا و پیامبر اسلام.

کسی که که برای رحمت بر تمام موجودات عالمین مبعوث شده است.
مبعوث شد تا رهایی‌بخش انس و جن از تاریکی و ظلمت و جهنم و عذاب باشد.
کسی که مبعوث شد برای بعثت تمام خوبی‌ها، کسی که هر آنچه از خوبی و خیر و آسایش سراغ داریم، اصل و فرعش نزد او به امانت سپرده شده است.
به رسالت برانگیخته نشد، مگر برای نجات بشریت از رنج و ملالت.

سخن او، حکمت او، فعل او، خیر و برکت و هدایت او رستگاریست.

حال سوال این است: هجو و تخریب پیامبر مهربانی‌ها، فقط ظلم به مسلمانان است یا جهان بشریت؟
مدعیان این توهین فقط مسلمانانند یا کل بشریت باید در برابر این ظلم بپا خیزند؟

هرچند این‌گونه توهین‌ها بر شخصیت آسمانی و والایی چون پیامبر، دردناک و جگرسوز است و دل تمام محبان و اردتمندان حضرت را به درد می‌آورد؛ ولی قطعا این‌گونه تلاش‌های ابتر، ذره‌ای از ارادت عاشقانش نخواهد کاست.
در این میان ولی ظلم و جفا بر کسانی خواهد شد که ندای ملکوتی پیامبر هنوز به گوششان نرسیده و هنوز در منجلاب گمراهی دست و پا می‌زنند. و از همین باب است که سب و توهین به پیامبر، گناهی نابخشودنی، و عقوبتی سخت در پی دارد. چون فاعل آن با خدا به نبرد برخواسته و قاعده‌ی لطف الهی را به تمسخر گرفته و وسیله‌ی نجات و هدایت بشریت را نفی کرده است.

قاعده‌ی لطف و رحمت ایجاب می‌کند که با ظالمانِ به حقوق بشریت، با شدت تمام برخورد شود و لذا پیامبری که حتی قاتلین عزیزانش را می‌بخشد و با دشمنان درجه یک به رافت برخورد می‌کند، از هجوکنندگان نمی‌گذرد.
لطف و رحمت عام پیامبر، اجازه‌ی رافت بر ظالمین به بشریت را نمی‌دهد؛ چون اصلا حق شخصی پیامبر مطرح نیست. هنر را به دست شیطان سپرده‌اند و این اثر هنری دست بدست خواهد چرخید و باعث دوریِ شنوندگان و خوانندگانش از وسیله‌ی رحمت الهی یعنی پیامبر خواهدشد؛ پیامبری که در راه فلاح و نجات امت تا بدانجا پیش رفت و برخود آنچنان سخت گرفت که خداوند بر جان پیامبر بیمناک شد.
توهین کنندگان به پیامبر اکرم(ص) بزرگ‌ترین ظالمان تاریخ بشریت‌اند و شاکیان اصلی این جنایت، همانا غیر مسلمانان و کسانی هستند که هنوز ندای رحمةللعالمین به گوششان نرسیده است.

ولذا امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در پاسخ به این اهانت و حمایت رییس جمهور فرانسه، جوانان روشن‌ضمیر فرانسه و غرب را به عنوان مدعیان و شاکیان اصلی این جنایت، مورد خاطب قرار می‌دهند. در واقع در این میان مطالبه‌گران به حق، مردم فرانسه و جوانان روشنفکر هستند که با این جفا و جنایت علیه بشریت باید به مقابله برخیزند و بساط سوداگران علیه حقوق بشر را برچینند.

| دکتر سجاد قنبری (جانباز نخاعی)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi