شناسه خبر : 78568
شنبه 17 آبان 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرض کنید بایدن پیروز شود!

هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا بر دولتی در ایران سرمایه گذاری نخواهد کرد که قرار است اول تیر قدرت را تحویل دهد...!

فاش نیوز - بنام خدا؛ فرض کنید صبح چهارشنبه با خبر پیروزی بایدن بیدار شوید.. (هر چند پیروزی بایدن حسب نظر بنده محال است!)

حالا مثلا" جوبایدن عزیز بعضی_ها! برنده شد؛ خب چه اتفاقی برای ایران خواهد افتاد؟ بایدن از ۲۰ ژانویه (۱بهمن) به کاخ سفید می‌‌رود. او به عمد تصمیم‌گیری درباره ایران را به تاخیر خواهد انداخت‌. چرا...؟!

اول اینکه جدای از مسائل متعدد داخلی، ترمیم مناسبات با اتحادیه‌ی اروپا و چین و شکل‌دهی مجدد به روابط با روسیه ضروری‌تر از پرونده‌ی ایران است. 

دوم آنکه هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا بر دولتی در ایران سرمایه گذاری نخواهد کرد که قرار است اول تیر قدرت را تحویل دهد...!

بنابراین تا اول تیر تغییر محسوسی در رئوس سیاست کنونی آمریکا رخ نخواهد داد. از تیرماه به بعد به احتمال خیلی زیاد، استارت مذاکرات میان ایران و آمریکا خواهد خورد... سطح مذاکره و مذاکرات! بسیار گسترده است... و بایدن برخلاف اوباما همه مسائل لاینحل را پای میز مذاکره خواهد آورد‌‌...

اما اگر ترامپ پیروز انتخابات شود... به دلایل مختلف شعاع مذاکره محدود خواهد بود و این نشان می‌دهد که چرا در تحلیل نهایی رویارویی جمهوری اسلامی با بایدن در حقیقت اگر عده ای در داخل بیندیشند! بسیار سخت‌تر از ترامپ است. بایدن برای پیروزی در مذاکره با ایران، نیاز به فشار به تهران خواهد داشت. در نتیجه اصلی‌ترین تحریم‌های ترامپ تا پایان مذاکرات بایدن با ایران باقی خواهد ماند. در این فاصله، ترمیم مناسبات آمریکا با چین و اتحادیه اروپا سنبه‌ی بایدن در مذاکره با ایران را پر زورتر خواهد کرد. نتیجه این مذاکرات به اوضاع ایران در آن زمان و میزان مطالبات آمریکا از ایران بستگی خواهد داشت. 

به تصور من این مطالبات همان‌طور که تیم سیاست خارجی بایدن گفته‌اند، گسترده خواهد بود و آمریکا تمایلی ندارد که اوضاع خاورمیانه بیشتر از این در تعلیق باقی بماند...

|محمدرضا سابقی

اینستاگرام
#لطفا"_بخونید..

#کاسبین_تحریم


هر روز ‌..

گرگ می آمد ، گوسفندی می درید و می‌رفت ..

چوپانان اما ده گوسفند از رمه ی آبادی می‌ربودند ، به بهانه ی حمله گرگ ..

از قضا ،گرگ مرد ..
#مهم
‍ در برخی از تابلوهایی که از ساعاتی قبل در آمریکا در دست مردم این کشور در معرض دید رسانه های مختلف جهان قرار گرفت، دو کلمه فوق با خطوط درشت نوشته شده است: رای دهندگان تصمیم گرفتند.

دو کلمه کوتاه و صریح و قابل تامل برای همه جهان.

از طریق مسالمت آمیز و با صندوق رای، مردم می توانند اراده و تصمیم واقعی خود را برای تغییر هر صاحب قدرتی نشان داده و اِعمال کنند . از طریق صندوق رای می توان بر انواع اختلاف نظرها و تضاد های سیاسی در یک جامعه با کمترین هزینه غلبه کرد.

رای دهندگان آمریکایی با بیشترین مشارکت در تاریخ انتخاب های اساسی خود تصمیم گرفتند تا ترامپ را از ریاست کشور خود اخراج نمایند. این تصمیم رای دهندگان آمریکایی از سوی جهانیان مورد استقبال قرار گرفت و اراده یک ملت برای تغییر را نشان داد.(البته دخالت گلوبالیست ها یا همان شرکت های مخوف سرمایه داری و ابروطنی در اعتراًضات شش هفت ماهه مردم سیاست زده آمریکا!!) فارغ از اینکه منتخب جدید آنها در آینده چگونه عمل کند و صرفنظر از اینکه قریب به نیمی از جمعیت آمریکا به هر حال بر ترامپ و عملکرد وی که در سطح ملی و فراملی ارائه کرده، مهر تائید زدند که این نیز خود جای تامل دارد.

این اراده در هر جامعه ای اگر امکان اِعمال و اجرا داشته باشد، زیباست و دستاورد مهمی تلقی میشود.

در هر نقطه جهان مردم باید بتوانند تصمیم گیر اصلی برای اِعمال حق تعیین سرنوشت خود باشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi