شناسه خبر : 78599
چهارشنبه 14 آبان 1399 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری طرح «شمیم نور» در گلزارهای شهدا

«مجید اسماعیلی» گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به‌صورت مجازی را در دستور کار خود قرار داد.

 

برگزاری طرح «شمیم نور» در گلزارهای شهدا/ «راهیان نور مجازی» جایگزین «راهیان نور دانش‌آموزی» شد«مجید اسماعیلی» سرپرست راهیان نور، اردویی و گردشگری سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، در گفت‌وگوییبا اشاره به اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری «کرونا» در برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی، اظهار داشت: سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور براساس وظیفه ذاتی خود، تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌کند؛ اما از اسفند سال ۱۳۹۸ به‌دلیل شیوع ویروس «کرونا»، با توجه به تصمیم «ستاد ملی مبارزه با کرونا»، برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان تمام این اعزام‌ها متوقف شد.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با توجه به شیوع «کرونا»، برای برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی برنامه‌ریزی‌هایی را براساس سه طرح انجام داد، تصریح کرد: در طرح اول، شرایط را عادی درنظر گرفته و احتمال دادیم که این بیماری از بین برود و برگزاری اردوها را از سر بگیریم. در طرح دوم، بنا را بر این گذاشتیم که شرایط نسبتاً خوب باشد و مدارس نیمه‌تطعیل شوند که در این صورت، دانش‌آموزان براساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه بروند.

ادامه داد: طرح سوم ما نیز بر این شد که شرایط کاملاً قرمز است و آموزش‌های مدارس به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد که براساس تصمیماتی که از سوی مسئولان اتخاذ شد هم در شرایط قرمز قرار گرفتیم؛ بنابراین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، طرح سوم خود، یعنی برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به‌صورت مجازی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به‌صورت مجازی، تصمیم بر این شد تا سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی استان‌ها، کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی با این عنوان ایجاد کرده و در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس، اقدام به بارگذاری اطلاعات کنند.

با بیان این‌که هر استان می‌تواند مطالب دفاع مقدس را بر اساس فرهنگ بومی استان خود در این کانال‌ها بارگذاری کند، خاطرنشان کرد: مطالب بومی می‌توانند شامل شهدای شاخص هر استان، یادمان‌های دفاع مقدس و... باشند.

وی با بیان این‌که براساس هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، در شبکه «شاد» نیز این طرح اجرا شده است، گفت: کانال‌های بسیج دانش‌آموزی، راهیان نور مجازی و... در شبکه «شاد» فعال هستند که از وزارت آموزش و پرورش نیز به‌دلیل همکاری که با ما دارد، تشکر می‌کنیم.

با اشاره به طرح «شمیم نور» که اجرای آن از سال جاری کلید خورده است، تصریح کرد: دستورالعمل طرح «شمیم نور» در قالب اردوهای یک‌روزه، با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که مخاطبان طرح «شمیم نور»، دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی، با اولویت دوره‌های اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه هستند، افزود: هدف از برگزاری این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در منطقه جغرافیایی خودشان است؛ یعنی دانش‌آموزان همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب برگزاری اردوهای یک‌روزه در مکان‌هایی نظیر گلزارهای شهدا، با شهدای منطقه سکونت خود آشنا می‌شوند.

با اشاره به از سر گیری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی خاص از سوی «ستاد مرکزی راهیان نور» و «ستاد ملی مبارزه با کرونا»، گفت: اگر دستورالعمل خاصی از سوی این دو ستاد ابلاغ شده و به ما این اجازه را بدهند که بتوانیم دانش‌آموزان را بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم، ما این آمادگی را داریم؛ اما تا زمانی که مجوزی صادر نشود، ما اجازه از سر گیری مجدد اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را نداریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi