شناسه خبر : 78659
شنبه 24 آبان 1399 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زهره الهیان در نشست با کارگروه بانوان جمعیت جانبازان خبر داد:

نشست شناسایی خلاءهای قانونی در حوزه خانواده ایثارگران برگزار می شود

کارگروه بانوان جمعیت جانبازان درصدد است اولا با ارتباط موثری که با مجلس برقرار می کند، در تصمیمات این نهاد، به ویژه در حوزه امور بانوان اثرگذار باشد...

فاش نیوز - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی با کارگروه بانوان جمعیت جانبازان برای بررسی مسائل مربوط به خانواده‌ی ایثارگران و جانبازان و شناسایی خلاءهای قانونی احتمالی در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فا‌ش‌نیوز، زهره الهیان که میهمان جلسه‌ی اخیر مجازی کارگروه بانوان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بود، با اشاره به حضور خود در دوره‌ی هشتم مجلس، علاوه بر دوره‌ی کنونی، گفت: مجلس فعلی در مقایسه با مجالس گذشته، ظرفیت‌های خوبی دارد و شخصاً به آینده‌ی این مجلس بسیار امیدوار هستم؛ چراکه وکلایی با دغدغه‌ی انقلابی و نگاه به منویات رهبری در آن حضور دارند و به این ترتیب می‌توان کارهای بزرگ و فعالیت‌های جدی برای تحول اساسی در شرایط موجود کشور را به نتیجه رساند.

وی در عین حال تاکید کرد: به ثمر رسیدن تلاش‌های مجلس در گرو کمک گرفتن از جریان‌های سیاسی و تشکل‌هایی همچون جمعیت جانبازان است تا با نگاه تخصصی به ما مشاوره بدهند و کمک کنند تا اتفاقات خوب شکل بگیرد.

الهیان با اشاره به تشکیل فراکسیون زنان مجلس با عضویت 16 تن از بانوان نماینده، گفت: موضوع مسائل مربوط به خانواده‌های ایثارگران یکی از دغدغه‌های این فراکسیون است و معتقدیم هر اندازه که در این زمینه گام برداریم، کم است و حقی که ایثارگران و خانواده آن‌ها بر گردن ما دارند، ادا نمی‌شود؛ بنابراین با تمام توان در این زمینه گام بر خواهیم داشت.

وی در عین حال تاکید کرد: البته مجلس در این زمینه هم مانند سایر زمینه‌ها به نگاه کارشناسی، علمی و حقوقی نیاز دارد که این نگاه از دل هم‌فکری و بحث‌هایی که با تشکلی همچون کارگروه بانوان جمعیت جانبازان صورت می‌گیرد، ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس وعده داد که در آینده‌ی نزدیک، یک جلسه فراکسیون زنان به موضوعات پیرامون خانواده‌ی ایثارگران اختصاص پیدا کند و مقرر شد کارگروه بانوان جمعیت جانبازان، بسته‌ی منسجمی از مسائل و مشکلات کلیدی به همراه راهکارهای پیشنهادی را در این جلسه ارائه کند و در نهایت موضوع به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شود تا ابعاد حقوقی آن نیز بررسی شود. آن طور که الهیان توضیح داد، درصورتی که خلاء قانونی در این حوزه شناسایی شود، مجلس آمادگی دارد برای رفع آن گام بردارد و اگر هم قوانین موجود کفایت کند، مجلس با استفاده از ظرفیت نظارتی خود، دولت را وادار به انجام تکالیف خود در این حوزه خواهد کرد.

به اعتقاد وی، انبوهی از مشکلات، چالش‌ها و پیچیدگی‌ها در کشور وجود دارد که اگر مراجعه و طرح موضوع از سوی فعالان حوزه‌های گوناگون به مجلس نباشد، نهاد قانون‌گذار به تنهایی از عهده رسیدگی به همه آنها بر نمی‌آید و مجلس همواره به مشورت نیازمند است تا مانع مغفول ماندن مسائل اولویت‌دار شود.

الهیان در پاسخ به سوالی درباره‌ی اقدامات مجلس در زمینه‌ی انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در خرداد 1400 توضیح داد: برخی از نمایندگان، قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارند و فعالیت‌های خود، برای تشکیل ستاد را جسته و گریخته آغاز کرده‌اند اما فراکسیون، به شکل رسمی هنوز به این موضوع ورودی نداشته است. در عین حال علیرضا زاکانی، یکی از نمایندگان مجلس، پیشنهاد داده است که کسانی که قصد ورود به عنوان نامزد به این انتخابات را دارند، شخصاً اقدامی نکنند، بلکه تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه حضور کدام افراد از جناح انقلابی در انتخابات آتی مصلحت است را به جمع عقلای جریان انقلابی بسپارند.

وی با بیان اینکه همه باید به این کمپین «نیامدن» به عنوان نامزد برای انتخابات آتی کمک کنند، گفت: تعدد کاندیداها و فعالیت زودرس انتخاباتی آنها منجر به فرسایش جریان انقلابی خواهد شد و ما با یک رقابت درون گروهی نابه‌جا انرژی خود را صرف رقابت مخرب کرده و هدر می‌دهیم. تنها در صورتی که به جمع‌بندی عقلا اطمینان کنیم، می‌توانیم به نتیجه امیدوار باشیم و تجربه‌ی قبلی از بابت خسرانی که کشور بابت عدم هم‌دلی جریان اصول‌گرا به مدت هشت سال متحمل شد را تکرار نکنیم.

به گزارش فاش نیوز، در ابتدای این جلسه مجازی، و جیهه آزادگر، مسئول کارگروه بانوان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن معرفی این کارگروه، یادآور شد: تشکیل این کارگروه تقریباً با ایام شیوع کرونا مصادف شد و در نتیجه، هنوز آن‌گونه که باید، مصوباتش عملیاتی نشده است. در عین حال دغدغه‌های پیشروی ما، جامعیت بخشیدن به تصمیمات این حلقه‌ی اولیه با مشارکت کارگروه‌های بانوان جمعیت و دیگر استان‌های کشور است.

به گفته وی، کارگروه بانوان درصدد است که اولاً با ارتباط موثری که با مجلس برقرار می‌کند، در تصمیمات این نهاد به ویژه در حوزه‌ی امور بانوان اثرگذار باشد؛ ثانیاً مطالبات مرتبط با جمعیت جانبازان و خانواده‌ی ایثارگران را از طریق ارتباط با دولت و مجلس مطرح و پیگیری کند و از طرفی بتواند برای آگاه‌سازی جامعه نیز گام بردارد.

آزادگر تاکید کرد: اگرچه هنوز کار تشکیلاتی کارگروه بانوان همچون سایر کارگروه‌های جمعیت جانبازان عمیق نشده است، اما به زودی با ایجاد اتاق فکر فعال و افزایش ارتباطات موثر با فعالان بانوان، زمینه‌ی فعالیت این مجموعه بسط خواهد یافت.

اینستاگرام
سلام.لطفا این موضوع را بررسی وشفاف سازی بفرمایید..کسور بیمه شغل دوم را باید ایثارگران پرداخت کنند تا از دو صندوق بازنشستگی حقوق دریافت کنند.

پ . از زمان لازم‌الاجراء شدن این قانون در صورتی‌که دریافتی ايثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تأمين اجتماعي و بازنشستگي ديگري گردد، در صورت پرداخت کسور سهم بيمه‌شده و دولت و کارفرما مربوط به حق بيمه صندوق تأمين اجتماعي توسط اين افراد و با تحقق شرايط بازنشستگي آنها در هر صندوق، بازنشستگي در هر صندوق به‌طور مستقل انجام گيرد و از مستمري بازنشستگي هر دو صندوق بهره‌مند مي‌شوند.

بند پ ماده ۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور

در سایت اگر اطلاع رسانی شود بهتر است .الان تمان جانبازانی که از بنیاد حقوق حالت اشتغال میگیرند و در کار دوم هم مشغول هستند.هردو محل کار کسور بیمه را پرداخت می کنند.
با سلام امام خمینی رحمته الاه فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکتند یعنی همه اعضای این خانواده پس چرا قانون 10 سال ادامه خدمت بعد از بازنشستگی به شرط لیسانس به برادر و خواهر شهدا نمیخورد از شما عزیزان میخواهم از مجلس محترم شورای اسلامی پیگیر شوید
سلام خسته نباشیدبرادرهامن باگذشت سی سال من ۱۳۶۶خدمت سربازی رفتم برج نه من از ناحیه گوش مجروح شدم ما۷۰کیلومترداخل خاک عراق بودیم و یک بیمارستان صحرای داشتیم من همان جا یک هفته بستری شدم و پرده گوشم از بیان رفت دراثر اینفجارتوپ، ۱۳۰ به هرحال گذشت آتش بس اعلام شدگفتنددرعرض ۱۲ساعت باید برگردیم ،توی ،خاک،خودمون،همان،موقع ،بودکه،هرکسی،آن،برادرها،وامسال،من،که،بستری ،بیمارستانهای،صحراشده،بودن،پروندهامون ،سوخت،وصورت، سانحه، نداریم، باگدشت ،این،همه،سال،من،وامسال،من،خانوادهاشون،هم،زجردادیم،واسمهامون،هیچ،جای،ثبت ،نشده،والان،آسیبهای، که،یک،گوشی،بدون ،پرده، وآسیب ،اعصاب، وروان،بهم،زده،دوبارسکته ،مغزه،خفیف،کردم، وداشتن، یک،فرزندپسر که،اعزام،بخدمت،کردم،و۲۴ماه،خدمت،کرده ،بادردست،داشتن،۱۸ ماه،منطقه ،جهبه، حق ،وباطل ،بندیک،سال ،پیش، کمیسیون ،پزشکی،بیمارستان ارتش ،ازتبریزگرفتم،ودکترهای،کمیسیون،از کل نمره صدر هم ۸۸نمره دادن ولی تعسفوم ،این،که ،الان ،ازسین،۲۲ ساله،بودیم، که چینی اتفاق افتاده الان سیمون شده ۵۴سال فعلا کسی پیدا نشده بدردماهارسیدگی کندحالاخداوندبزرگ همینطوری که باگذشت این همه سال رحمان و رحیم بوده وبعدازاین هم خواهدبودازبرادرهاممنونم که اگرغلط املای هم دارم منوببخشن آروزی سربلندی به کشورمون ایران وبه شما عزیزان هستم
این را هیچکس نمی‌تواند انکار کند که ما ملّتِ ایران در میان بیست‌ کرور جمعیت، پنج کرور و سیصد و پنجاه و هفت هزار وزیر، امیر، سپهسالار، سردار، امیر نویان، امیر تومان، سرهنگ، سرتیپ، سلطان، یاور، میرپنجه، سفیر کبیر، شارژدافر، گنسبه، یوزباشی، ده باشی و پنجه باشی داریم. و گذشته از اینها باز ما ملّتِ ایران در میان بیست‌ کرور جمعیت(خدا برکت بدهد) شش‌ کرور و چهارصد و پنجاه و دو هزار و ششصد و چهل و دو نفر آیة‌الله، حجت‌الاسلام، مجتهد، مجاز، امام جمعه، شیخ‌الاسلام، سید، سند، شیخ، ملا، آخوند، قطب، مرشد، خلیفه، پیر، دلیل و پیشنماز داریم؛ علاوه بر اینها، باز ما در میان بیست‌کرور جمعیت چهار‌کرور شاهزاده، آقا‌زاده، ارباب، خان، ایلخانی، ایل‌بیکی، وابه‌باشی داریم؛ زیاده بر اینها، اگر خدا بگذارد این آخریها هم قریبِ دو سه هزار نفر وکیلِ مجلس، وکیلِ انجمن، وکیلِ بلدیّه، منشی و دفتر‌دار و غیره داریم. همهٔ این طبقاتی که عرض شد دو قسم بیشتر نیستند؛ یک دسته، رؤسایِ ملّت و یک دسته اولیایِ دولت؛ ولی هر دو دسته یک مقصود بیشتر ندارند، می‌گویند شما کار کنید زحمت بکشید آفتاب و سرما بخورید لخت و عور بگردید گرسنه و تشنه زندگی کنید بدهید ما بخوریم و شما را حفظ و حراست کنیم. اگر کارهای ما را باید همه‌اش را تقدیر درست کند، امورات ما را باید باطنِ شریعت اصلاح کند، اعمال ما را دست غیبی به کشور بیندازد، پس شما میلیونها رئیس، آقا، بزرگتر، از جانِ ما بیچاره‌ها چه می‌خواهید؟ پس شما کرور‌ها سردار و سپهسالار و خان، چرا ما را دم کورهٔ خورشید کباب می‌کنید؟! پس شما چرا مثلِ زالو به تنِ ما چسبیده و خون ما را به این سمجی می‌مکید؟. @kharmagaas چرند و پرند_ علی اکبرخان دهخدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi