شناسه خبر : 78661
شنبه 17 آبان 1399 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا رزمندگان افغانی جبهه، غریبند؟!

رضاامیریان - یکی از دردآورترین مراتب عدم پرداختن به موضوع عزیزان افغانی است که در دفاع مقدس پای به پای رزمندگان مابه دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی بودند. مریوان .دزلی. پاسگاه شهدا.آبان و آذرماه سال شصت وچهار سرمایی سوزان که تا مغزاستخوانت می رفت شرایطی کاملا سخت. سخت تراز هرسختی برف و بوران منطقه کوهستانی وحضور همین بچه های افغانستانی برای کمک به مادردفاع از کیان اسلامیمان چقدر مظلومانه درجنگ نابرابر به کمک ماآمده بودند بدون هیچ ادعایی گویی خودشان راصفرتاصد مسئول می دانستند با همه سختی ها و ناملایماتی که درکردستان بوددرآن شرایط سخت این مردان بی ادعا برای حفظ ارزش های ما وانقلاب ماازجانشان مایه می گذاشتند.

شاید مخاطب مابه خوبی ندانسته باشد دهه شصت وکردستان چه تلاطماتی داشت جبهه وجنگ کردستان بسیارخطرناک بودچراکه دشمن در هر چهار سمتت بود عکس جنوب بودکه شما دشمنت و مسیرش را کاملاً می شناختی کردستان به خصوص مناطقی مانند دزلی ودالانی و تته و راه خون و مسیرپاوه اورامانات نقاطی بودند که دشمن ازهرچهار طرفت به سمتت شلیک داشت واین مردان سختکوش وبی ادعادرآن مناطق به یـــــاری ما آمده بودند وجانشان را درطبق اخلاص نهاده بودند. صادقانه خودمان خودمان راقاضی قراردهیم قضاوتی داشته باشیم. آیا طول سی و یک سال گذشته از جنگ کجا مااز افغانی ها و دفاع مقدس سخن گفته ایم؟

 صادقانه اگربه جوان امروزی بگویی که برادران افغانی در دفاع مقدس به کمک ماآمده بودند شاید باور نکنند و این عدم باورشان خیلی هم غیر طبیعی نیست چرا که راویان دفاع مقدس به این مهم نپرداختند. نامی ازاین انسان هایی شریف نیامده است و این خیلی درد است خیلی دردآور است که درحالی که همه دنیا جمع شده اند و درغالب عراق و صدام کشور هجوم آورده اند و تا پنج کیلومتری اهواز که مرکز استان خوزستان است و جایگاهی بسیارمهم وحائز اهمیت بود برای اشغال و اهداف متهاجمان این برادران افغانی به کمک ما آمده وپا به پای رزمندگان ما می جنگیدند و امروز هیچ نامی از آنها نیست هیچ تکریمی نشد. هیچ جریده ای را ندیدیم چه سرتیترش چه ته تیترش اشاره ای به اینها داشته باشد.

قضاوت باشما آیا این عمل قابل توجیه و تشریح است؟!

اینستاگرام
باسلام افغانها غریبند چون همانند ایرانیها عجمند کاش عرب بودندانوقت دلارها سرازی میشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi