شناسه خبر : 78677
یکشنبه 18 آبان 1399 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پنج رئیس‌جمهور آمریکا خاک شدند اوباما و ترامپ هم مثل آنها

دولت ترامپ در حالی در انتخابات پر مسئله و اعتبارسوز آمریکا به آخر خط رسیده، که مانند سلف خود باراک اوباما برای جمهوری اسلامی خط و نشان می‌کشید اما هر دو دولتمرد در آرزوی تسلیم ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی ناکام ماندند.
این ناکامی و سرشکستگی ابرقدرت آمریکایی، بیانات رهبر انقلاب درباره یاوه‌گویی‌های اوباما و ترامپ را یادآوری می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در جمع فرهنگیان با ‌اشاره به اظهارات ترامپ فرمودند: «شنیدید رئیس‌جمهوری آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم. بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید. آنچه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره‌ای یک‌جور بوده است. ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوان‌هایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور می‌شود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد».
رهبر انقلاب همچنین در خطبه‌های نماز عید فطر (۲۸ تیر ۱۳۹۴) درباره یاوه‌گویی‌های باراک اوباما فرموده بودند : «با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده‌، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم... سیاست‌های آمریکا در منطقه با سیاست‌های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایی‌ها حزب‌الله را و مقاومت لبنان را -که فداکارترین نیروهای دفاع ملی در یک کشورند- متهم به تروریسم می‌کنند، از این بی‌انصافی بالاتر نمی‌شود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستیِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار می‌دهند، با یک‌چنین سیاستی چگونه می‌شود معامله کرد، چگونه می‌شود مذاکره کرد، چگونه می‌شود به توافق رسید؟
نکته‌ بعدی در مورد رجزخوانی‌های آمریکا است. در این چند روزی که از پایان این مذاکرات گذشته، حضرات مسئولین آمریکایی -دولتمردانشان، دولت‌زنانشان- مشغول رجزخوانی‌اند، هر کدام با زبانی رجزی می‌خوانند. البته ما ایرادی به این کار آنها نداریم؛ مشکلات داخلیِ آنها، آنها را ناچار می‌کند که این رجزخوانی‌ها را بکنند... آنها درباره‌ مسائل گوناگون دیگر، می‌گویند ما درباره‌ صنعت هسته‌ای این‌جور کردیم، این‌جور گفتیم، ایران را تسلیم کردیم؛ تسلیم ایران را مگر به خواب ببینند. پنج رئیس‌جمهور دیگر [آمریکا] از اوّل انقلاب تا امروز، در این آرزو که جمهوری اسلامی را تسلیم کنند یا مُردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم مثل آنها؛ شما هم این آرزو را هرگز به دست نخواهید آورد که ایران اسلامی را تسلیم کنید».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi