شناسه خبر : 78683
یکشنبه 18 آبان 1399 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دو کلمه کوتاه و صریح و قابل تامل

قنبری، استاد دانشگاه -  در برخی از تابلوهایی که از ساعاتی قبل در آمریکا در دست مردم این کشور در معرض دید رسانه های مختلف جهان قرار گرفت، دو کلمه فوق با خطوط درشت نوشته شده است: رای دهندگان تصمیم گرفتند.

دو کلمه کوتاه و صریح و قابل تامل برای همه جهان.

 از طریق مسالمت آمیز و با صندوق رای، مردم می توانند اراده و تصمیم واقعی خود را برای تغییر هر صاحب قدرتی نشان داده و اِعمال کنند . از طریق صندوق رای می توان بر انواع اختلاف نظرها و تضادهای سیاسی در یک جامعه با کمترین هزینه غلبه کرد.

 رای دهندگان آمریکایی با بیشترین مشارکت در تاریخ انتخاب های اساسی خود تصمیم گرفتند تا ترامپ را از ریاست کشور خود اخراج نمایند. این تصمیم رای دهندگان آمریکایی از سوی جهانیان مورد استقبال قرار گرفت و اراده یک ملت برای تغییر را نشان داد.(البته دخالت گلوبالیست ها یا همان شرکت های مخوف سرمایه داری و ابروطنی در اعتراًضات شش هفت ماهه مردم سیاست زده آمریکا!) فارغ از اینکه منتخب جدید آنها در آینده چگونه عمل کند و صرفنظر از اینکه قریب  به نیمی از جمعیت آمریکا  به هر حال بر ترامپ و عملکرد وی  که در سطح ملی و فراملی ارائه کرده، مهر تائید زدند که این نیز خود جای تامل دارد.

این اراده در هر جامعه ای اگر امکان اِعمال و اجرا داشته باشد، زیباست و دستاورد مهمی تلقی می شود.

در هر نقطه جهان مردم باید بتوانند تصمیم گیر اصلی برای اِعمال حق تعیین سرنوشت خود باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi