شناسه خبر : 78690
یکشنبه 02 آذر 1399 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکمت این کارت جز اذیت و آزار بیشتر ایثارگران چیست؟!

وقتی می خواهی از این کارت کذایی که درونش ما را و بیرونش دیگران را کشته، استفاده کنی، متصدی یا می‌گوید شارژ نشده، یا می گوید باز نمی شود و یا بعد از کلی زدن و درآوردن از دستگاه می گوید احتمالا" سوخته...

فاش نیوز -  چند وقتی است که با تبلیغات زیاد و دهن پرکن، بر سر ایثارگران منت گذاشته اند و به آنان حکمت کارت اختصاص داده اند. برای گرفتن این کارت پر سر و صدا اما توخالی، تاز اگر از صدورش مطلع شوی و پیگیری کنی، جانباز 70 درصد و نخاعی و ویلچری هم که باشی باید حتما خودت شخصا حاضر شوی و با کلی امضا و دنگ و فنگ بتوانی تحویلش بگیری.

خب این تازه اول راه و دردسر و اعصاب خردکنی، آن هم برای اقشاری است که اگر هم از نوع موجی و اعصاب و روان و ... نباشند، خود مشکلات اعصاب خرد کن کم ندارند.

پدر و مادر پیر شهید و جانبازان و خانواده ی آنان، با این وضعیت کرونایی به یکی از فروشگاه های شهر که همه جا و در دسترس هم نیست مراجعه می کنند و از میان چند تکه جنس بنجل که در حالت عادی و در جاهای دیگر چندان مشتری هم ندارد، با منت، اگر هم تخفیفی بدهند، به خاطر اینکه کلی راه آمده ای، ناچار می شوی کلی خرید کنی تا این آمدنت لااقل کمی به صرفه یا بهتر بگوییم، کم ضررتر باشد؛

تازه می خواهی از این کارت کذایی که درونش ما را و بیرونش دیگران را کشته، استفاده کنی که متصدی یا می گوید شارژ نشده، یا می گوید باز نمی شود و یا بعد از کلی زدن و درآوردن از دستگاه می گوید احتمالا" سوخته است. خب حالا تکلیف چیست؟ جواب می شنوی که حتما" باید خود جانباز با کارت به بنیاد منطقه اش مراجعه کند تا ببینند مشکل چیست.

شانست بیاورد، یکی از کارکنان یا متصدی همین کار آشنایت هم باشد، زنگ میزنی و کلی معطل می شوی که صدای ضبط شده اپراتور سلام و علیکش را بکند و با خونسردی شماره چند مال کجاست و چند مال کذا، و هی شبکه وار شماره زیر مجموعه ها را بگوید که وقتی  می گیری یا قطع می شود و بعد که کلی طول می کشد دوباره میگیری و سلام و علیک و ... اشغال است و بعد دوباره می گیری کسی جواب نمی دهد یا قطع می شود.

اگر اعصابت بکشد و بالاخره موفق شوی، کد ملی ات را در سیستم وارد می کند و می بیند مشکلی نیست و بعد چون شمایی، بیشتر که بررسی می کند شانست بیاورد اتفاقی بگوید انگار زده است که بسته شده و خودش هم نمی فهمد این بسته شده یعنی چه؛ و می گوید مربوط به همکار بغل دستی می شود و تا می آیی نفس راحتی بکشی که یعنی خب طرف هست و مشکل حل است، می گوید همکارمان حضور ندارد؛ یا نیامده، یا رفته دنبال کار شخصی اش و .... آب سردی روی سرت ریخته می شود، آه از نهادت بلند می شود.

البته این کارت جادویی مصائب و مشکلات فراوان و عدیده ای از جمله مالیاتی که از آن کسر می شود و اعتباری که بابت آن از حقوق ایثارگران کم می گردد هم مطرح است که باید پیگیری و چند و چون آن مشخص شود. از خوانندگان این متن هم تقاضا می شود اگر نظری و نکته ای در این باره دارند با ما درمیان بگذارند تا بیشتر ای این معضل پرده برداری گردد.

خلاصه اینکه بنیاد این روزها و البته بسیاری از اداره جات خدماتشان همراه با کلی آزار و خون دل خوراندن و اذیت کردن است. خوب است رئیس جدید بنیاد که فعال و پر انرژی هم می نماید و حضور متعددش در میان ایثارگران و سفرهای استانی اش در این اوضاع کرونایی نشان می دهد که تحرک و اراده ی کار دارد، یکی از اهداف اصلاحی اش این باشد که سیستم اداری و خدمات رسانی فشل بنیاد را اصلاح و منظم کند و فشاری را از روی اعصاب و روان ایثارگران بردارد تا نیست و نداریم ها اقلا" بدون این ندانم کاری ها قابل تحمل تر گردد.

اینستاگرام
به استناد بند الف ماده ۸۷ در سال۹۷ تشکیل پرونده داده ام توسط شورای عالی پزشکی ارتش احراز جانبازی شده ام و کمیسیون ۱۲۰ هم سال ۹۸ جانبازی اینجانب را تائید نموده است .
افراد مشابه من نیز زیاد هست .
حدود یک ساله که پرونده اینجانب و تعداد زیادی از رزمندگان دوران جنگ توسط کمیسیون ۱۲۰ تائید و به آجا فرستاده شده است . نمی دونم چرا این پرونده ها به بنیاد شهید فرستاده نمی شود ؟
آیا بنیاد آنها را تحویل نمی گیرد؟
خیلی از ما بازنشسته سازمانها ی دولتی هستیم و برای بنیاد یا ارتش بار مالی نداریم.
مگه ما چند سال دیگه زنده ایم.
کسی نیست به داد ما برسد .
سلام.من ومادرشهیدم رفتیم فروش گاه اتکاءدرگیلان رشت.هیج کدام از لوازم خانگی ازقبیل یخچال .ماشین لباس شویی جاروبرقی ووووبه ما تعلق نگرفت فقط گفتندخوراکی ظروف و نهایت فرش!!که آنهم موجود نبود.جناب ساقی اصلااحترامی برای خانواده های شهداءوجانبازان غاعل نیستند!فقط با کارت نیروهای نظامی میتوان همه وسایل هاراخریدکارت ماهیج وهیج اعتباری ندارد.هرهفته یه قانون می گذراند.چیزهای باارزش که نیازهرخانه ای هست نمیدند فروشگاه اتگاءرشت لطفاتحقیق و پیگیری کنندمسوولین اینقدرتودهن مردم نندازندکه ماکارت دادیم چنان کردیم و چنین!
دمت گرم حق گفتی ...
با سلام متاسفانه فروشگاه اتکا مشهد هم لوازم خانگی اصلا نمی‌دهد و میگوید شامل ایثارگران نمیشود و با نقدد است و یا فقط به نظامی ها اقساط میدهد و با اینکه میگوید هست ماه فقط برای ایثارگران میسر می‌باشد و یا می‌گویند لوازم خانگی نمی‌توانیم بدهیم چون اقساط بالای دوازده ماه است حتی فرش و مبلمان و تخت و متور سیکلت و بقیه چیزها وفقط مواد غذایی میدهند این کار اصلا در شأن ایثارگران نیست مگر نیروهای مسلح که از اتکا خرید میکنند به راحتی چه فرقی با خانواده شهدا و ایثارگران دارد حتی فروشگاه‌های هستن در سطح مشهد که لب تاب و یا گوشی موبایل با اقساط خیلی پایین و دم قسط به نیروهای مسلح میدهند با همین کارت ها ولی خانواده شهدا که مراجعه می‌کنند با برخورد بد میگویند ما کارت حکمت خانواده شهدا را قبول نداریم و این اصلا درست نیست
سلام بنده بارهاخصومت مسئولین و نمایندگان راگفتم اقای نماینده های محترم اینقدر قانون تو خالی برای ایثارگران عزیزتسویب نکنید ملت باور میکنند درونش مارا می کشه بیرونش مردم را چون میگویندهمه مملکت را ایثارگران خوردند خیلی ها هم اقتصادکورمملکت را گردن ایثارگران میدازند کارت حکمت هم یکش بود البته من پاره اش کردم انداختم دور سیصدکیلومتر راه رفتم این کارتن پاره را گرفتم هروقت میرفتی بقول عزیزمون میگفتند شارژ نشده فروشگاه اتکاهم خدا انصاف بده قیمت جنس هاش دو برابرفروشگاه های دیگه است یک عده با این کارها میخواهند ازچشم ملت بیاندازند وگر لوزمی ندارد دریک سال یه کارت شارژ نباشد حتماحتما یک سناریو هست ماخبرنداریم ملت عزیزایران بخداوندی خداقسم این شعارهای مسئولین فقط برای خودشیرینی خودشان است هیچ کدامشون تاالان اجرایی نشده حتی به ایثارگران یارانه مشیعتی هم تعلق نگرفت ملت عزیزتورا خدابه ما باچشم سربار نگاه نکنید
حکمت این کارت برکسی پوشیده نیست الا بر جانبازان.الف :کشوری که برای دادن کارت ملی هوشمند به ملت مشکل داره حکمت کارت چطوری تولید کرده،با چه هزینه ای؟
ب:وقتی کسر مالیات و جنس بنجل تحویل میدن چه افتخاری برای بنیاد داره
ختم کلام:تا زمانی که جانبازان اتحادیه قانونی نداشته باشند که پیگیر مطالبات قانونی شان باشند همین آش و همین کاسه است .
در آخر جانبازان باید بر مدیریت و برنامه های اجرایی بنیادنظارت کامل داشته باشند.
اتفاقا من گرفتم 24وسایل خونه به من دادن .عالیست .
سلام الان دو یا سه ساله که وعده این کارتو دادن، اما تا حالا که کارت اصلا برای ما صادر نشد، هر وقت هم که میپرسیم گفته میشود هنوز صادر نشد، من واقعا نمیفهمم کی باید یک جواب منطقی و مشخص میتونیم از این بنیاد کذایی بگیریم، در ارتباط با سنوات و بازنشستگی جواب نمیدونم، کارت نمیدون، وام نمیدونم، نمیشه کمیسیون نمیدونم نمیشه،!!! خدایا تو این مملکت بما رحم کن،
در دیاری که در آن نیست کسی یار کسی کاش یا رب که نیافتد به کسی کار کسی، ،
همین مثلا حکمت کارت رو به ما ندادند بنیاد شهید قم نه خبری به ما داد و نه زنگی زد در حالی که این کارت به دست خیلی ها رسید و من که بعدا خودم متوجه شدم و پیگیری کردم خیلی راحت و بی خیال گفتن تموم شد انگار که ناهار یا شام بوده که هر کسی دیر سر سفره رسیده غذا تموم شده. بله پاسخ بنیاد شهید قم همین بود و جالب این که هیچ قولی هم ندادند که پیگیری کنند بله این تمام ماجرای حکمت کارت بوده کاش بنیاد شهید قم یه تماسی بگیره و حرفی بزنه.
سلام .همسربندا چندباری برای خرزدمراجعه کرده اولا که خیلی بی حرمتی وبدحرف می زنندومثل این است که مسخره میکنند.دوم اینکه ده ماهه است وخیلی چززها بهش تعلق نمی گیرد..مگرماازنیروی خدمات شهرداری بودیم ماهم جزوه نیروهای مسلح حساب میشدیم دیگه پس چراهمه چیزمان فرق دازد.بعدحکمت کارت ۱میلیون بیشترشارژندارد.ووگربخواهی خوارباربخری باید یک ماهه پرداخت نمایی
سلام خدا وکیلی از ریس بخواهید این بنیادها را در شهرستان درست کند هروقت میری کارمند در دفتر خودش نیست آخه مگر منکه میرم جای نباید سره جای خودم یکی را بزارم برم خب امروز نشد برم پس فردا بیایم فردا میری این هست باز یکی دیگر نیست باز میری پس فردا میای دبیرخانه نیستن این ریس جدید اگر اینها را حل کند به صواب بزرگی کرده
سلام ، من هم رفتم فروشگاه خرید کردم تخفیفی که به نیروهای مسلح می دهند ، کارت حکمت بنیاد را شامل نمی شود ، این یعنی اجحاف و تبعیض در حق ایثارگران ! بنیاد باید یا مطابق کارت نیروهای مسلح ، که شامل تخفیفات ویژه ، شارژ رایگان نقدی کارت ، بیمه اقساطی ماشین و خدمات دیگر ، هماننده نیروهای مسلح نه بیشتر نه کمتر عمل کند ، یاکارت حکمت با ارایه خدمات این چنینی را کلا باطل کند ! ما ایثارگران عطایش را به لقایش بخشیدیم . یا حق
جانا سخنی که گفته ایم می گویی !!؟
این مطلب پیرامون " کارت های فاقد حکمت " بی خاصیت پر هیاهو و توخالی که با هزار منت و بعد از دو سال به ایثارگران تحویل داده شد را که حدود ۳ ماه قبل ( تیر یا مرداد ماه ) تمام معایبش را بنده با تفصیل به صورت مکتوب به عرض رسانده بودم اما گویا اراده ای بر ترتیب اثر وجود ندارد .

خوشا به حال شهدا که رفتن و این روزها رو ندیدن که چطور با خانواده هاشون مثل افراد اضافی .. برخورد میشه !!!
وای به این مسئولین ....
آخرش چی ؟
آخرش همین خانواده های ایثارگران رو هم از دست میدید !!!
شاهنامه آخرش خوش است
جا نباز وایثارکر بیست سه ماجبحه داوتلب دوران عشت دفاع مقدس مجرجیت نخاعی وسایر اعضاعی بدن وپروند و مدارک قانونی ماده صدبیست وماده ۱۴۰ وبندهالف وج ماده ۱۰۸ و کلیه اسناد تکمیل تاکنون بحدازجنگ فاقدشحقل ودرامد ودیناری چه دربنیاد وچه درارتش تاکنون من چیزی ندیدم خدا انتقام مارا انشاله میگرد درکوچنجه خونه با دو فرزنده وبدون درامد
مشکل در مسائل حل نشده بین بنیاد شهید و ستاد کل نیروهای مسلح است که در شرایط سخت فعلی ستاد کل نمیتواند چند میلیون نفر را سر سفره خود اضافه کند . این مسئله پیگیری در سطح بالا و تامین بودجه لازم میطلبد.
و تا این شرایط باقی است درهای فروشگاه اتکا و سایر فروشگاهای طرف قراداد حکمت کارت بروی ایثارگران بسته یا حداکثر نیمه باز است.
باسلام مگر ما که رفتیم جنگ جز همین نیروهای نظامی نبودیم‌ پس‌چرا مجلس ما را مثل‌نظامیان حساب نمیکندو با یک قانون‌ بده و ما ایثارگران وخانواده شهدا‌بریم‌زیر نظر‌‌وزارت دفاع.باتشکر
جامعه هدف جزءنیروهای مسلح بوده اند.
حکمت کارت نیروهای مسلح بایدبرای همه یکسان باشدکه نیست!
یارانه بهش تعلق نمیگیره!
به همسرجانبازمتوفی تعلق نمیگیره!
به فرزندجانبازمتوفی تعلق نمیگیره!
و.....
چرا؟!
زیرنظروزارت دفاع نه...
زیرنظرستادکل نیروهای مسلح***
من نمیدونم چرابعضی ازمسئولین سرشون گیج میره!
بچه های جنگ همه شون اسلحه به دبست بودند***
یعنی بدون قیدوشرط بایدازهمه نظرهمانندنیروهای مسلح امکانات وامتیازات...
حالابعضی هاسلیقه ای عمل کردندو ازݗخودشون بخشنامه صادرکردند و.....!
چراجانبازکارت حکمت بگیره امابعدازفوت جانباز،،،خانواده ش ازگرفتن کارت حکمت محروم بشن؟!
مگه نیروهای مسلح شاغل وبازنشسته بعدازفوت شون،،زن وبچه شون کارت حکمت ودیگرامتیازات وسنوات رو ندارند؟!
ومورددیگه حقوق جانبازان حالت اشتغال(ماده۳۸)چرادرموردهمه اجرانمیشه؟!
مگراین جانبازان عزیزجزءنیروهای مسلح نبودند؟!
چرا علنأ یک بام و دوهوا یا یک بام وچندهوا برخوردمیشه؟!
ارتش سازخودشو میزنه!
سپاه ساز خودشو میزنه!!
نیروی انتظامی،،بسیج و..........!
هرکی هرکی شده!!!!!!!
مگر ما فرمانده نداریم که بیادتکلیف همه رو روشن کنه؟!
بایدالتماس کنیم؟!
و یامسئولین بابت اجرای قانون وخدمت به جامعه ایثارگری باید منت بذارن!!!
اگرنمیتونیدمدیریت کنید!
ازخارج مدیر وارداتی بیارید!
مثل فوتبال که این همه هزینه میکنه و .....
و...!!!!!
لطفأیک مسئول دلسوزوانقلابی بیادازریشه تکلیف همه رو روشن کنه*
با سلام و تشکر بمدت دو ساله در قسمت انسانی نیروی انتطامی جهت دریافت کارت ایثار پروندهام بتهران فرستاده شده ولی هنوز خبری از جوابش نیست لطفا اقدام شو د 15 ماه خط ابادان خرمشر بودم
حکمت کارای که به جانبازان دادید، واقعا چیه، چه خدماتی داره، الحمدالله جانبازان و خانواده ی محترم شهدا آنقدر اعتبار دارند از مغازه سر کوچه جنس بیارند و سر برج تسویه کنند، کارت حکمتی که یارانه بهش تعلق نمیگیره، بدرد پرت گردنم نمیخوره، اگر از اتکا ده ملیون کالا قسطی کنیم با این کارت سی درصد سود (ربا) بهش تعلق میگیره، یعنی سه میلیون باید سود بدیم، خودتان حساب کنید می شود یک وام با 28درصد رب، شما جانبازان و خانواده عزیز شهدا رو چی حساب کردید، اگر فداکاری این عزیزان نبود، شماها الان بجای ریاست، باید عملگی میکردید، این قانون های بی اساس شما تنها آبروی این قشر محروم رو میبره، حقوق شما گاها ده تا بیست برابر این عزیزان است، آیا خانواده شما از ما عزیزترین، خدا ازتون نگذارن نه در دنیا نه در آخرت، که مطمئن باشید نمیگذره
سلام آقایان عمر عزت واحترام ایثارگران همراه با عمر ایثارگران رو به پایان است
همانطور که از اسم این کارت مشخص است چیزی جز بدبختی به همراه ندارد
نکبت کارت ایثارگران
این هست دیگه
متاسفانه نهاد بنیاد هم شده پارتی بازی.فقط ی سری از ما بهترون در دانشگاهها آزاد مدرک پزشکی گرفتن و الان هم ارمان های امام رو به سخره گرفتن.و گاها هم فرزند شهید هستند..چیزی هایی میبینیم ک کاش نمی دیدیم.
خدا خودش کمک مردم بی پناه کند.
این حکمت کارت برای ما شارژ نمیشود هیچ
خرید از فروشگاه اتکا کردم( دو بار ) از حقوقم کسر کردن یعنی دو برابر در دو ماه
بقران خیلی مرد هستید
ولا این کارت حکمت یک نوع خیانت است به ایثارگران من اگر پول داشته باشم مغازه سر کوچمان هم به من سه ماه هم بون سود جنس میده
سلام بر هم‌رزمان صحنه های دفاع ‌.شیران روز وزاهدان شب،،عزیزان آنچه گذشت عشق به سرزمین دلاور مردان مرد در مطیع بودن به اوامر مقام ولایت بود ،،،واین هم که در حال گذر است خواهد گذشت،،فقط دعا برای پایداری افکار شهدا وطول عمر رهبر فرزانه امام خامنه ای در هر لحظه داشته باشیم،،...خادم المؤمنین ،،،خاکپور
جانباز شصت درصد ماشین لباسشویی نداریم بامراجعه به فروشگاه اتکاه مجتمع شهید فکوری بیاوبرو فیش حقوق بیار اصل شناسنامه هفت جدواباد خواستن اخرشم گفتن اقساط اینجورواونجور شامل حال شما نمیشودکلی شرمنده شدم خداشرمنده تون کنه هرکی اذیتمون میکنه
حکمت کارت دروغین که هیچ بن و یارانه ای ندارد که هیچ فقط خرید ان هم کالاهایی که گرانتر از بازار هست را پیش کش می کنند و لوازم خانگی که ما می خواهیم ندارند فقط می گویند همین چیزهایی که ما داریم را می توانید بخرید ان هم گرانتراز بازار ممنون از این همه فضل و بخشش تازه بیمه حکمت کارت هم کم کردنده اند از حقوق بدون هیچگونه ارزش و اعتباری باز هم ممنون از این همه لطف و گذشت
با سلام
نظرات فوق را خواندم اکثرآ درست میگویند (همسرم بابت کارت حکمت مسخره ام میکند و ۰۰۰ سوژه خنده شده است
با سلام واقعا حمکت کارت چیه و برای چیه آقای پاکدل خیلی خوب بودش یک حمکت کارت ایثار بنیاد را ببری اتکا همان تهران شاژ شده یا نه واقعا دوسال بیشتر کارت حمکت دارم ارزشی برای جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد نداره هیچ گونه خدماتی .از سوی ستاد نیروهای مسلح و بنیاد فقط یک خدمات اون هم 300 هزار تومان قرضی تا ماه بعد خلاصه همینه انشاءالله هر چه زودتر حمکت کارت سر سامان بگیرد و خدمات خوبی به قشر زیر بیست پنج.درصد بدهند ممنون تشکر از فاش نیوز
همسرمن ۸ سال اسیر جانباز ۵۰ درصد نه حقوقی از بنیاد میگیریم نه این حکمت کارتی که چند ساله داریم شارژ میشه باید اقلام مورد نیاز را از اتکا گرون بخریم گرون تراز بقیه جاها از حقوقمان کسر شود خوب مگه مرض داریم مغازه نزدیک خانه مان هم قرضی میده سرماه کم میکنه تازه با قیمت مناسبت. یک پسرهم دارو ندارمان است با لیسانس اونم بیکاره که از بیکاری داره افسردگی میگیره. میدونم که الکی نوشتم و نمیخونید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi