شناسه خبر : 78725
سه شنبه 20 آبان 1399 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاریخچه موشکی ایران طی ۸ سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم

پارسای بی‌ادعا‌ ـ 2|تاریخچه موشکی ایران طی 8 سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم جمع‌آوری شد

نویسنده کتاب خط مقدم گفت: شهید تهرانی مقدم چند سال قبل از شهادتشان دستور به جمع‌آوری اسناد و اطلاعات تاریخچه موشکی ایران دادند.

فائزه غفاری نویسنده کتاب خط مقدم که در خصوص فعالیت‌های اجرایی و شخصی شهید تهرانی مقدم به نگارش درآمده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم چند سال قبل از شهادتشان دستور به جمع‌آوری اسناد و اطلاعات تاریخچه موشکی ایران دادند.

وی با بیان اینکه ایشان بر اساس ضرورت به گروه محققی این دستور را دادند تا آیندگان از آن بهرمند شوند، تصریح کرد: این ماجرا تا قبل از آنکه ایشان دستور دهند، به دلیل محرمانه بودن درون سینه رزمندگان و محققان باقی مانده بود. برای همین نیاز بود که با تمام افراد دخیل در پروژه‌ها موشکی مصاحبه شود. این گردآوری اسناد حدود 8 سال به طول انجامید که متأسفانه در پایان به شهادت شهید تهرانی مقدم ختم شد.

نویسنده کتاب خط مقدم در ادامه به ماجرای شهادت شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: پس از شهادت بر آن شدند که در خصوص زندگی شخصی شهید هم تحقیقاتی انجام شود و علاوه بر فعالیت‌های موشکی ایشان، از نحوه زندگی و تعامل ایشان با خانواده و دیگران نیز مطلع شویم.

غفاری در پایان با بیان اینکه این کتاب زاییده تلاش‌های دو تیم نویسندگی و تحقیقاتی است، تصریح کرد: برای همین موضوع به سراغ، مادر، همسر، دختر و آشنایان شهید رفتیم تا بتوانیم، خاطرات و مستندات خوبی را ثبت و ضبط کنیم که به دلیل غنی بودن داستان‌ها فقط دو سال-1363 و 1364 که اوج تلاش‌های موشکی است- از این خاطرات و مستندات منتشر شده و مابقی آن در آینده منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در خلال جمع‌آوری کتاب به دفترخاطرات شهید، دست‌نوشته‌ها، نامه‌های شهید به همسرش و... دست یافتیم که به‌صورت مستند در کتاب منتشر شده‌ است.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi