شناسه خبر : 78744
سه شنبه 20 آبان 1399 , 13:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال ۱۳۶۲

پارسای بی‌ادعا ـ 4| تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال 1362

شهید تهرانی مقدم در کنکور سراسری رشته ریاضی و فیزیک سال ۱۳۶۲ از رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی قبول شد.

 شهید حسن تهرانی‌مقدم که این روزها با عنوان «پدر موشکی» از ایشان یاد می‌شود، از ابتدای انقلاب اسلامی برای رشد و اعتلای جمهوری اسلامی ایران کوشید، به قول یکی از دوستان و همکاران ایشان، « شهید تهرانی مقدم درس خواند، عرق ریخت، تلاش کرد که هیچ مستکبری جرأت تعدی به کشورمان را نداشته باشد.» شهید تهرانی مقدم در زمینه موشکی و موضوعات مختلف عملکردی داشته که هم‌اکنون هم به دلیل سری بودن از بازگو کردن آن امتناع می‌شود.

تصویر زیر مربوط به قبولی شهید حسن تهرانی مقدم در سال 62-63 در کنکور رشته ریاضی و فیزیک است که در روزنامه کثیرالانتشار منتشر شده‌ است.

شهید تهرانی مقدم , شهید ,

شهید تهرانی مقدم , شهید ,

شهید حسن تهرانی مقدم در 6 آبان ماه 1338 در محله سرچشمه تهران متولد و پس از طی تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد. ایشان که در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عضویت این نهاد درآمده بود، در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه بود. پس از آن شهید تهرانی مقدم مسئولیت واحد توپخانه را به حسن شفیع‌زاده واگذار کرد و به یگان موشکی سپاه پاسداران رفت و مسئولیت این یگان را به‌عهده گرفت. او همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه پاسداران تأثیرگذار بود. ایشان با پایان جنگ، وارد حوزه تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی در سپاه پاسداران شد و مسئولیت ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را به‌عهده گرفت.
شهید تهرانی مقدم در 21 آبان‌ماه 1390 بر اثر انفجار زاغه مهمات در پادگان مدرس، واقع در شهرستان ملارد، به‌همراه سایر همکاران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi