شناسه خبر : 78745
چهارشنبه 21 آبان 1399 , 08:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تامین مسکن و اشتغال ایثارگران درزنجان و قزوین

سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان قزوین/امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین 1500 واحد مسکونی و 1100 شغل برای ایثارگران

 مهندس سعید اوحدی بعدازظهر روز سه‌شنبه 20 آبان در ابتدای ورود به استان قزوین در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین حضور یافت و نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به انجام سفرهای استانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این سفرها با هدف برطرف کردن مسئله مسکن و اشتغال ایثارگران به عنوان دو مسئله مهم و اساسی این عزیزان انجام می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه دیگری نیز با موضوع ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در این سفرها به امضا می‌رسد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: سفرهای استانی توفیق مهمی را برای ما ایجاد می‌کند که خدمت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان برسیم.
اوحدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تأکید کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اسوه‌ها و اسطوره‌های ایثارگری، فداکاری و جهاد مواجه هستیم و به همین دلیل باید کار و مدیریت ما مدیریت جهادی باشد. به همین دلیل حضور در استان‌ها برای رسیدگی به مسائل ایثارگران را بخشی از این مدیریت می‌دانیم و خوشحالیم که به این واسطه توفیق دیدار با خانواده‌های معظم ایثارگران و شهدا در استان‌ها نیز نصیب ما می‌شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن برای ایثارگران در استان‌ها گفت: تاکنون با تفاهم‌نامه‌های امضا شده در 20 استان زمینه تأمین 50 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران عزیز فراهم شده است.
معاون رییس جمهور در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه بسیار والای شهدا نزد خداوند گفت: تمام مردم، مسلمانان و مسئولان و به طور خاص بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه بزرگی در زمینه حفظ کرامت شهدا و ایثارگران بر عهده دارند و جایگاه و منزلت شهدا باید به درستی به تمام جامعه معرفی شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ذکر موارد و توصیه‌هایی در زمینه خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در منازل خانواده معظم شهیدان «حمید و علی محمدرضایی»، «جمشید کرمی» آزاده سرافراز و پدر شهید «احمد کرمی» و جانباز گرانقدر 70 درصد «عطاءالله حسینی» با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
معاون رییس جمهور در بخش پایانی سفر خود به استان قزوین با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و 1100 شغل برای ایثارگران استان قزوین و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای این استان که در استانداری قزوین برگزار شد ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی امام جمعه آوج و همچنین درگذشت پدر استاندار قزوین با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم در دین اسلام گفت: توجه به مشکلات مردم همواره مورد توجه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) بوده است. پیامبر اکرم (ص) در روزهای پایانی عمر بابرکت خویش شایسته‌ترین انسان نزد خداوند را کسی دانستند که در خدمت مردم باشد.
وی ادامه داد: امروز توفیق خدمت به عزیزترین قشر جامعه نصیب ما شده است. قشری که امام خمینی (ره) خدمت به آنان را مانند خدمت به پیامبر اسلام (ص) توصیف کرده‌اند و خداوند در حدیث قدسی فرموده‌اند وقتی انسانی به شهادت می‌رسد خداوند جانشین آن شهید در خانواده او خواهد شد.
اوحدی با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران گفت: پرداخت این مطالبات به حق جامعه معظم ایثارگری آرامشی نسبی را ایجاد کرد و توانستیم به مسائلی چون مسکن و اشتغال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بپردازیم.
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موضوع خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین دغدغه‌های همه ما محسوب می‌شود زیرا اگر امروز دارای امنیت و آسایش هستیم و در برابر ظلم و ستم ایستاده‌ایم به برکت همین عزیزان است. دولت محترم نیز با وجود تمام تنگناها نهایت تلاش خود را برای خدمت رسانی به این عزیزان انجام داده است.
وی افزود: مجموعه استانداری قزوین با تمام توان در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و هر موضوعی که از نظر قانونی ممکن باشد برای خدمات رسانی به ایثارگران به کار خواهیم گرفت. ان‌شاءالله با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم تمام نیاز مسکن ایثارگران استان قزوین را تأمین کنیم.
فاطمه محمد بیگی، روح الله عباسپور و لطف الله سیاهکلی مرادی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به ذکر نکات و مسائلی در خصوص مشکلات و مسائل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین پرداختند.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای 1500 واحد مسکونی و 1100 شغل برای ایثارگران استان قزوین و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای این استان به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار قزوین رسید..

همچنین مهندس اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان زنجان ضمن بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران، تفاهمنامه دیگری در زمینه تامین زمین و مسکن و اشتغال ایثارگران با استانداری این استان به امضا رساند.

سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان زنجان/امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی و 1200 شغل برای ایثارگران
 مهندس سعید اوحدی صبح روز سه‌شنبه 20 آبان در ابتدای حضور خود در استان زنجان در گلزار مطهر شهدای شهر زنجان حضور یافت و نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون با همکاری‌های صورت‌گرفته از سوی استانداران محترم در استان‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی با موضوع رفع دو مشکل اساسی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یعنی مسئله مسکن و اشتغال امضا شده است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: امروز نیز در ادامه این روند با همراهی خوب استاندار محترم زنجان، اداره کل راه و شهرسازی این استان و سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذی‌ربط تفاهم‌نامه تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی و 1200 شغل برای ایثارگران برای جامعه معزز ایثارگری زنجان به امضا می‌رسد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای به منظور ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای استان زنجان امضا خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت اجرایی تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن ایثارگران، گفت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود تا در ایام 22 بهمن ماه با حضور رییس جمهوری محترم شاهد آغاز عملیات اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها در 22 استان باشیم.
معاون رییس جمهور همچنین به همراه آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان و فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان با حضور در منازل مادر گرانقدر شهید «رحیم جوادی»، آزاده سرافراز «مصطفی بهرامیون» و جانباز معزز 70 درصد «التفات‌علی بوشاسب» از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی ایثارگران، 1200 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا تأکید کرد: مقام معظم رهبری اصطلاحی تحت عنوان «اقتدار معنوی» مطرح کرده‌اند که بسیار متفاوت از تعاریفی است که در سایر نقاط دنیا از اقتدار وجود دارد. ایشان در زمانی این واژه را مطرح کردند که دنیای استکبار رویکرد خود را برای به زانو درآوردن کشورها تغییر داده است و از حوزه جنگ سخت وارد جنگ نرم شده‌اند. زمانی 26 کشور دنیا در دفاع مقدس علیه انقلاب اسلامی بسیج شدند، اما در جنگ سخت به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و امروز به جنگ نرم روی آورده‌اند.
وی افزود: پمپاژ یأس و ناامیدی و دامن زدن به جو بی‌اعتمادی در جامعه از اصلی‌ترین رویکردهای استکبار در جنگ نرم است. امروز کسانی که مدعی حقوق بشر هستند کشور ما را تحت سخت‌ترین تحریم‌ها قرار داده‌اند و حتی جلوی ورود دارو را هم گرفته‌اند. اما می‌بینیم در شرایطی که تمام دنیا با بیماری کرونا درگیر هستند، پزشکان، پرستاران و کادر درمان ما علی‌رغم تمام فشارها و محدودیت‌ها با ایثارگری تمام مشغول درمان بیماران هستند و در این راه به شهادت می‌رسند. این مسائل نمونه‌هایی از اقتدار معنوی انقلاب اسلامی است که برای ما اقتدار در سایر عرصه‌ها را به ارمغان آورده است.
اوحدی با تأکید بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه گفت: در همین شرایط سخت تحریم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ها در کشور هستیم که به عنوان نمونه می‌توان از پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به کرمان نام برد. تمام این پیشرفت‌ها در سایه وحدت و همدلی به دست می‌آید. مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید اعلام کرده‌اند و ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق همین موضوع تلاش می‌کنیم و سفرهای استانی بنیاد نیز در این مسیر صورت می‌گیرد.
وی افزود: خدماتی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود حتی قطره‌ای در برابر عظمت فداکاری‌های شهدا و ایثارگران نیست، اما نهایت تلاش خود را در مسیر خدمات‌رسانی به این عزیزان به کار می‌بریم.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه اقتدار و امنیت ما به برکت 8 سال دفاع مقدس ایجاد شده است افزود: مقام معظم رهبری در همین زمینه فرموده‌اند که عاشورا یک روز بوده که 1400 سال از اسلام پاسداری کرده است و دفاع مقدس ما که 8 سال بود باید سالیان سال از اسلام پاسداری کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند تمام زحمات عزیزانی که توفیق خدمت به خانواده‌های معظم شهدا را کسب کرده‌اند بپذیرد، افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز در تمام سال‌های پس از انقلاب مشغول پاسداری از انقلاب اسلامی بوده‌اند و همواره در این مسیر در صف نخست بوده‌اند. مردم استان زنجان نیز در طول دفاع مقدس همواره در نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی و جهاد حضور بسیار پررنگی داشته‌اند و خوشبختانه مردم و مسئولان ما قدردان این جامعه بزرگ هستند.
فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور پرشور مردم زنجان در دوران دفاع مقدس گفت: علاقه مردم استان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بارها به اثبات رسیده است.
وی افزود: دیدارهای مستمر با تمام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان زنجان انجام شده است و گزارش‌هایی از شرایط و درخواست‌های این عزیزان تهیه شده که بخشی از این مسائل رسیدگی و حل شدند و پیشنهاداتی که در این گزارش تهیه شده می‌تواند کمک بزرگی به حل بقیه مسائل این عزیزان باشد.
استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: علی‌رغم مسائل و تنگناهای مالی با حمایت بخش‌های مختلف در حال تهیه اثری در خصوص شهید شهریاری هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از سایر مشاهیر و ایثارگران این استان نیز آثاری تهیه کنیم. همچنین با وجود مشکلات در حال آمادگی برای برگزاری کنگره 3536 شهید استان هستیم.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای 1250 واحد مسکونی ایثارگران، 1200 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار زنجان رسید.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi