شناسه خبر : 78750
چهارشنبه 21 آبان 1399 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پروازهفت جانباز دفاع مقدس طی هفته گذشته

شش تن از جانبازان دوران دفاع مقدس طی یک هفته گذشته دار فانی را وداع گفته و به همرزمان شهید خود پیوستند.

 

پرواز شش جانباز دفاع مقدس طی هفته گذشتهدر طول هفته گذشته شش تن از جانبازان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهید خود پیوستند و دار فانی را وداع گفتند، جانبازانی که یادگاران حقیقی جبهه و روز‌های ناب دفاع مقدس بودند و ذکری از شهیدان را در سینه داشتند.

براین اساس جانباز ۷۰ درصد «علی پیامنی» بعد از ۳۹ سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روز گذشته آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلزار شهدای شهرستان خرم آباد به خاک سپرده شد. شهید علی پیامنی متولد سال ۱۳۳۴ در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۵۹ در اطراف اهواز مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و از ناحیه ۲ پا به شدت مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد و سرانجام در ۱۸ آبان ۹۹ به یاران شهیدش پیوست.

همچنین جانباز ۷۰ درصد «محسن حکانی» پس از سال‌ها تحمل رنج‌های ناشی از مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر مطهر جانباز «محسن حکانی» در امامزاده اسماعیل (ع) شهریار به خاک سپرده شد. وی از جانبازان شهرستان شهریار بود که در سال ۱۳۴۶ متولد شد و در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به مقام جانبازی رسید. از او ۲ فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس «صفی‌یار جامه بزرگ» از استان همدان پس از تحمل ۳۷ سال درد و رنج ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست. پیکر این شهید گران‌قدر با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان تویسرکان تشییع و در قطعه شهدای گلزار شهدای تویسرکان به خاک سپرده شد این جانباز گران‌قدر سال ۲۵ در تویسرکان متولد شد، با آغاز جنگ تحمیلی روانه جبهه حق علیه باطل و در سال ۶۱ دچار مجروحیت شد.

جانباز نخاعی ۷۰ درصد از استان فارس «حاج علی‌محمد عباسی» پس از تحمل ۳۸ سال رنج ناشی از جانبازی در سن ۶۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. پیکر این شهید گرانقدر فردا یکشنبه ۱۸ آبان در زادگاهش بخش کنارتخته و کمارج تشییع و به خاک سپرده می‌شود. شهید «حاج علی‌محمد عباسی» از رزمندگان لشگر ۷۷ خراسان بود که سال ۶۱ در عملیات فتح‌المبین در منطقه عین‌خوش دهلران دچار ضایعه نخاعی شد.

یادگار عرصه هشت سال دفاع مقدس و اسوه صبر و پایمردی و استقامت جانباز سرافراز هفتاد درصد سردار «رمضانعلی صحرایی رستمی» پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی ناشی از عوارض جانبازی در سن ۶۹ سالگی به خیل شهدا پیوست. وی متولد ۱۳۳۰ که طی سال‌های ۶۱ و ۶۵ در دفاع از میهن اسلامی از ناحیه سر، کمر، موج و ترکش در موسیان و شلمچه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

جانباز شهید «جواد افراسیابی» در سن ۱۷ سالگی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، وی در دهم دی ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی بر اثر اصابت ترکش به سر، دست راست، قسمت چپ بدن و جمجمه، به درجه جانبازی نایل آمد. این شهید سرانجام بعد از سال‌ها صبر بر مجروحیت روز گذشته بعد از یک دوره بستری در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

جانباز 70% «رضا سیاه تیری»، از جانبازان نخاعی تهران، پس از نزدیک به چهار دهه درد و رنج و مشکلات ناشی از مجروحیت و جانبازی به شهدا پیوست.

جانباز نخاعی شهید، رضا سیاه تیری فرزند محمدی علی که در خانواده ای زحمت کش و متدین در تهران متولد شد، خرداد ماه سال 1361 در منطقه عملیاتی نفت شهر به افتخار جانبازی نائل شد که پس از نزدیک به چهل سال تحمل درد و رنج و مشکلات ناشی از مجروحیت، جانبازی و زندگی بر روی صندلی چرخدار، روز گذشته (17 آبان ماه 1399) به جمع یاران شهیدش ملحق شد و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران در جوار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
خداوند روح مصدومین دفاع مقدس را با اولیا الهی محشور نماید سختی کشیدن درس ایثار دادند متولیان درمان بهوش کوتاهی نکنید که در قیامت شرمنده باشید این دنیا گذراست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi