شناسه خبر : 78770
پنجشنبه 22 آبان 1399 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیاز قزوین به ۳۳۰۰ واحد مسکونی جانبازان

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، موضوع مسکن جانبازان را یک ضرورت در استان قزوین دانست و عنوان کرد: در موضوع مسکن جانبازان و ایثارگران اکنون ۱۵٠٠ واحدی که در نظر گرفته شده کمتر از نیاز ما است، این درحالی است که ۳۳۰۰ واحد نیاز استان ما در بحث مسکن جانبازان است.

نیاز قزوین به ۳۳٠٠ واحد مسکونی جانبازان/ خانواده ایثارگران از کارنامه بنیاد شهید استان رضایت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه استانداری قزوین با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه مسکن جانبازان که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، عنوان کرد: همهٔ نمایندگان قزوین امروز به نوعی با خانواده شهدا یا ایثارگران قرابت دارند و از نزدیک با مشکلات خانواده شهدا آشنا هستند.

وی اظهار کرد: لحظه به لحظه مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران و آنهایی که روی ویلچر جانباز نگهداری می‌کنند را باید بدانیم و درک کنیم که چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند و وظیفه ما خدمت رسانی به آن‌ها است.

محمدبیگی با اشاره به مشکلات عدیده ایثارگران در قزوین عنوان کرد: امروز خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در تهیه دارو و امکانات درمانی و پوشش بیمه تکمیلی، ویلچر سبک و تجهیزات نگهداری به شدت مشکل دارند و باید هرچه سریعتر زمینه حل آن فراهم شود.

این نماینده مجلس مشکلات معیشتی خانواده ایثارگران را یک معضل جدی خواند و گفت: آن چیزی که به‌عنوان مستمری پرداخت می‌شود، کفاف هزینه معاش خانواده ایثارگران را نمی‌دهد، این زیبنده کشور ما نیست که کسانی که جان دادند، جانبازی کردند و اسارت کشیدند اینگونه در گیر مشکلات گوناگون اقتصادی و معیشتی و درمانی باشند. 

نماینده قزوین به مشکل خودروی جانبازان در استان اشاره کرد و افزود: جانبازان بالای پنجاه درصد، از سال ۸٠ به بعد دچار مشکل هستند و خودروی ویژه جانبازان نگرفتند، باید درک کنیم که بدون خودروی ویژه چقدر امورات این عزیزان سخت و پیچیده می‌شود.

محمدبیگی عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان مورد نظر قرار نگرفته و در این باره نیز به‌صورت کامل به‌قانون عمل نمی‌شود، به شکلی که برخی از این عزیزان امروز مشکل اشتغال دارند.

این نماینده مجلس، موضوع مسکن جانبازان را یک ضرورت در استان قزوین دانست و عنوان کرد: در موضوع مسکن جانبازان و ایثارگران اکنون ۱۵٠٠ واحدی که در نظر گرفته شده کمتر از نیاز ما است، این درحالی است که ۳۳۰۰ واحد نیاز استان ما در بحث مسکن جانبازان است.

نماینده قزوین در مجلس افزود: در شهرهای مختلف استان، ما به ازای هر روز جنگ یک شهید تقدیم انقلاب کردیم و امروز موظفیم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایثارگران به کار بگیریم.

محمدبیگی عنوان کرد: متأسفانه حق پرستاری همسران جانبازان، بعد از شهادت از حقوق‌شان کم می‌شود این در حالی است که خودشان با مشکلات و بیماری‌های دیگری روبرو می‌شوند که نیاز به نگهداری و سیر درمان دارند. 

نماینده قزوین در پایان ضمن انتقاد به عملکرد استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: انتقاد خانواده شهدا وایثارگران نسبت به عملکرد بنیاد شهید در استان بسیار زیاد است، خانواده ایثارگران به شدت انتقاد دارند و این نقیصه‌های که وجود دارد در خدمت‌رسانی و کندی امور حتماً باید برطرف شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi