شناسه خبر : 78772
پنجشنبه 22 آبان 1399 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید حسن نصرالله: انتخابات آمریکا یک فاجعه برای دموکراسی بود

سید حسن نصرالله: انتخابات آمریکا یک فاجعه برای دموکراسی بود/ ادعای عادی سازی حزب الله با رژیم صهیونیستی ارزش تکذیب هم ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که بخاطر تمامی فداکاری هایی که شهدای مقاومت برای ما انجام دادند تا امنیت، قدرت و حضور مقتدرانه در منطقه را پس از دستیابی به عرفان نسبت به پروردگار تعالی تجربه کنیم، تشکر می کنیم.

به گزارش العهد، دقایقی پیش سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت  روز شهید حزب الله آغاز شد.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی  گفت: به تمامی برادران و خواهران سوری به خاطر شهادت شیخ محمد الافیونی و به برادران و خواهران یمنی بخاطر شهادت استاد حسن زید و به برادران فلسطینی بخاطر شهادت اسیر کامل ابووعر تسلیت و بازهم به برادران فلسطینی بخاطر پیروزی ماهر الاخرس علیه زندان های اشغالگران صهیونیست تبریک عرض می کنم.

عملیات «احمد قصیر» امیر شهدای استشهادی همچنان یکی از بزرگترین عملیات ها ضد رژیم صهیونیستی است.

به روح تمام شهدای پاک و طاهر (مقاومت) و عرفان و عبودیت زیبای آنان درود می فرستیم. میدانیم که آنان تا چه حد برای ما فداکاری کردند و عظمت‌ و بزرگی  آن ها را هم می دانیم. بخاطر تمامی فداکاری هایی که برای ما انجام دادند تا امنیت و قدرت و حضور مقتدرانه در منطقه را پس از دستیابی به عرفان نسبت به پروردگار تعالی تجربه کنیم، تشکر می کنیم.

مهمترین محورهای سخنرانی دبیرکل حزب الله

ازهمان ابتدا گفتیم که مسئله مذاکره درباره ترسیم مرزها ارتباطی به ما ندارد چراکه رسیدگی به این موضوع مسوولیت دولت است و این دولت است که مشخص می کند مرزهای دریایی و زمینی برای لبنان کجاست.

مقاومت به آنچه که دولت درباره ترسیم مرزها و همچنین لزوم همکاری با ارتش در آزاد سازی هر منطقه اشغالی عنوان می کند وفادار و متعهد است.لبنان کشوری است که مرزو حدودهای خود را مشخص می سازد.

سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله از موضع دولت لبنان در ارتباط با مزراع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا و بخشی از روستای العجر که آن‌ها را اراضی اشغال شده لبنان عنوان کرده، حمایت می‌کند.

کشف نفت باعث شد تا به شکل حیاتی مذاکره بر سر ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی به جریان بیفتد.

نبیه بری (رییس پارلمان لبنان) شخصی بود که شخصا به اداره روند مذاکرات پرداخت و ما نیز به عنوان نیروی مقاومت با آن روند موافقت کردیم تا عملیات استخراج نفت (از محل های مشخص شده) آغاز شود.

این مذاکرات تنها گفتگو بر سر ترسیم مرزهااست و نه مقدمه چینی برای شکل گیری جزی های دیگر.

پیشتر بارها بر ضرورت مذاکره انحصاری درباره بعد تکنولوژی این قضیه تاکید کرده بودیم.

در برهه اخیر تلاش و تمایل (چشمگیر) امریکایی ها در روند ترسیم مرزها با طرف صهیونیستی مشخص شد.

بری شخصی بود که از ده سال پیش با آمریکایی ها درباره این پرونده ویژه وارد مذاکره شد و بعد ها این مسئولیت را به عون (رئیس جمهور لبنان) واگذار کرد و مذاکرات به طور عملی آغازشد.

برخی طرف ها اینگونه سعی دارند الغا کنند که مذاکره با طرف صهیونیستی مقدمه ای است برای عادی سازی رابطه با اسرائیل است. این حرف ها هیچ ارزشی ندارد و هدف آن سرپوش گذاری بر عادی سازی است که برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی انجام دادند.

مطرح شدن صحبت هایی مبنی بر تمایل حزب الله برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کذب محض است و ارزشی هم برای نفی آن قائل نیستیم.

تیم مذاکره کننده با صهیونیست ها با هشیاری کامل همه قوانین و چارچوب‌های اعلام شده در این مذاکرات را رعایت کرده و بدان پایبند است.

رژیم صهیونیستی به دنبال نفت و گاز در بلوک‌های دریایی مورد مناقشه با لبنان است و اگر این رژیم مانع از دست‌یابی لبنان به منابع طبیعی شود، لبنانی‌ها نیز بایستی در مقابل مانع دستیابی آن‌ها به این منابع شوند.

نقطه اختلاف ما با عون این بود که هئیت لبنانی تنها یک هئیت نظامی باشد تا شرایط ایجاد هرگونه شبهه در روند مذاکرات از بین برود.

همزمان با شکل گیری مانورنظامی رژیم صهیونیستی درباره آمادگی این رژیم برای انجام اقدامتی در لبنان و سوریه موضوعاتی مطرح شد.

مقاومت در لبنان برای نخستین بار موضع اسرائیل را از موضع حمله به دفاع تغییر داد.

رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان می ترسد.

اصرار دشمن صهیونیستی برای انجام مانورهای نظامی نشان دهنده این است که تا چه حد ارتش این رژیم از بحران حقیقی و عمیق و فقدان آمادگی روحی و روانی در افسران نظامی خود رنج می برد.

تنها قدرت نیروی هوایی تعیین کننده طرف پیروز در جنگ نیست بلکه نیروی زمینی تعیین کننده ان است و این همان چیزی است که ارتش رژیم صهیونیستی در آن بشدت ضعف دارد.

مقاومت در لبنان در آمادگی کامل به سر می برد و اگر ٰرژیم صهیونیستی فکر می کند می تواند اقدام حماقت کارانه ای انجام بدهد بی شک با پاسخ برق آسای ما (مقاومت لبنان) روبه رو خواهد شد.

رهبران و تصمیم گیران سیاسی در سوریه در زمان اجرای مانورنظامی ٰرژیم صهیونیستی جانب احتیاط را کاملا رعایت کردند.

سطح بالای آمادگی مقاومت باعث شد تا مردم لبنان در روستاها و شهرها هیچ نگرانی به خود راه ندهند و این ان چیزی است که مقاومت را برجسته و متمایز می کند.

بایستی از اتفاقات در انتخابات آمریکا و آنچه آنها درباره نمونه های عالی (کشورداری) تبلیغ می کنند عبرت و درس گرفت.

آنچه در انتخابات آمریکا رخ داد یک فاجعه برای دموکراسی است. فضاحت این امر تنها به ترامپ مختصر نیست بلکه دامن کل جمهوری خواهان را هم گرفته است.

دولت ترامپ وحشی ترین، مجرم ترین و طغیانگر ترین دولت است.

با خروج ترامپ از صحنه قدرت در آمریکا یکی از اضلاع معامله قرن در کنار بن سلمان و نتانیاهو درهم شکست.

ملت ما و محور مقاومت در مقابل هجمه های آمریکا ایستادگی کردند.

آمریکا دیگر قدرت نیست

از جانب شخصی ماجرای انتخابات آمریکا از شکست ترامپ خوشحال شدم و این حق ماست که بویژه پس از ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از این شکست خوشحال باشیم.

محور مقاومت بایستی اماده باشد تا در مقابل هرگونه اقدام حماقت آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه واکنش نشان دهد.

دشمن صهیونیستی بشدت نگران است و می داند که با وجود مثلث طلایی ارتش مردم و مقاومت هیچ امیدی برای نفوذ در لبنان ندارد.

تمامی توطئه هایی که مقاومت را از سال 2005 نشانه گرفته بود تا به امروز با شکست مواجه شده است.

توطئه گری ها و فتنه سازی ها و تلاش برای راه انداختن جنگ داخلی از سال 2005  و پس از آن در جنگ تموز و ترور حاج عماد مغنیه و پس از آن جنگ در سوریه به شکست انجامید.

مشکل آمریکایی ها با حزب الله به مقاومت این جنبش ارتباط دارد چراکه این جنبش عنصر اصلی قدرت در لبنان است.

تمامی حوادث مدت اخیر نشان داد که سفارت آمریکا (در لبنان) تمامی طرف های معارض غیردولتی را تامین مالی کرده است.

اعمال تحریم علیه دوستان و هم پیمانان حزب الله تنها راهی است که آمریکا از میان راه های شکست خورده خود انتخاب کرده است.

هدف تحریم ها علیه حزب الله تنها تحریک روانی و بسیج دست نشانده ها و جمع آوری اطلاعات علیه مقاومت است.

قرارگرفتن نام جبران باسیل وزیر سابق لبنان  در لیست تحریم‌ها ادامه همان مسیری است که پیشتر آمریکا در قبال حسن خلیل و یوسف فنیانوس دو وزیر سابق دیگر این کشور در پیش گرفت.

برخی در داخل با در نظر گرفتن حساب و کتاب های شخصی آمریکا را برای تحریم باسیل تحریک کردند.

باسیل به من گفت که آمریکا او را در دوراهی پایان همکاری با حزب الله و یا پذیرش تحریم ها قرار داده اند.

آمریکا نه از لحاظ قانونی و نه اخلاقی حق ندارد که بر شخصی تحریم وضع کند.فشارهای آمریکا سیاسی است و هیچ ارتباطی با فساد ندارد.

اگر آمریکایی ها دشمنی از دشمنان ما را در لبنان فاسد بخوانند و بر او تحریم وضع کنند ما ان را نخواهیم پذیرفت.

موضع گیری های باسیل شجاعانه بود از او انتظار نیست که از حزب الله طرفداری کند. از تمامی طرف ها می خواهیم که با باسیل همراهی کنند چراکه تحریم او یعنی رویارویی با همه لبنانی ها.

پاسخ به تحریم های آمریکا تنها از طریق گسترش تعاون و همکاری با جریان ملی آزاد و حزب الله به نفع کشور امکان پذیر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi