شناسه خبر : 78784
پنجشنبه 22 آبان 1399 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات عملیات گسترده علیه داعش و القاعده در شرق استان البیضاء+ نقشه میدانی و عکس

5555555.jpg

رزمندگان عملیاتی را در شرق استان البیضاء علیه عناصر ائتلاف سعودی آغاز کرده اند و در تلاش هستند با پاکسازی مناطق اشغالی راه را برای رسیدن به یک پیروزی چشمگیر دیگر هموار کنند تا ریاض دوباره در شوک رود.

رزمندگان یمنی اوایل شهریور ماه امسال پس از چند روز درگیری سنگین و نفس گیر در شمال غرب استان البیضاء موفق شدند با آزادسازی بیش از هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغالی، بخش های «ولد ربیع ۱ و القریشیه» را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

با بازپس گیری این بخش های مهم و راهبردی، امنیت شمال غرب استان البیضاء پس از چند سال به طور کامل تامین شد و این پیروزی ارزشمند همچنین باعث شد دیگر خطری متوجه مثلث راهبردی «صنعاء- البیضاء - مارب» در مرکز یمن نباشد.

به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از تروریست های القاعده و داعش در جریان عملیات پاکسازی بخش های «القریشیه، ولد ربیع۱» در شمال غرب استان البیضاء به بخش مهم و راهبردی الصومعه (شرق استان البیضاء) متواری شدند.

پس از موفقیت میدانی نیروهای یمنی در شمال غرب استان البیضاء تا حدودی از سرعت پیشروی ها کاسته شد اما در روزهای گذشته انجام عملیات علیه عناصر گروهک های تروریستی تحت فرمان رژیم سعودی در شرق این استان در دستور کار قرار گرفت.

رزمندگان کمیته های دفاع مردمی و نیروهای ارتش یمن، عملیات جدید علیه عناصر تروریستی داعش و القاعده را در بخش «الصومعه» ترتیب دادند و در تلاش هستند مناطق اشغالی را به کنترل دربیاورند و آرامش را به این محور هم بازگردانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی حملات را از جنوب غرب بخش «الصومعه» و از محورهای «الحرجه، مقوام، شوکان، هزاز، کریش و ...» به سمت مناطق حومه مرکز بخش الصومعه از جمله «الحضن، شرجان، العقله، الشعره» آغاز کردند.

هدف از انجام این عملیات در مرحله نخست تامین امنیت محور جنوب و جنوب غرب مرکز بخش «الصومعه» و در ادامه عقب راندن مزدوران ائتلاف سعودی از مرکز این بخش است؛ آزادی محورهای شمالی، شرقی و شمال شرقی مرکز بخش «الصومعه» نیز گام بعدی رزمندگان یمنی است.

در روزهای گذشته درگیری سنگینی میان رزمندگان یمنی و عناصر مزدور و تروریستی تحت فرمان ائتلاف سعودی در محور شرقی منطقه «العقله» در غرب بخش «الصومعه» به وقوع پیوست؛ نیروهای یمنی در این محور تلاش می کنند با پاکسازی بیشتر مناطق شرقی «العقله»، جاده «مسوره_عوین» را امن تر و به عمق بخش مهم و راهبردی الصومعه (دروازه شرقی شهر البیضاء) نفوذ کنند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای یمنی در این عملیات بتوانند مرکز بخش «الصومعه» را به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی تحت فرمان رژیم سعودی خارج و به کنترل دربیاورند راه برای ورود به غرب بخش «مکیراس» باز خواهد شد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در مجموع تلاش می کنند بخش های الصومعه و مکیراس را به طور کامل از اشغال گروهک های تروریستی داعش و القاعده خارج کنند و این عملیات را با آزادسازی مناطق شرقی استان البیضاء به پایان برسانند.

با پاکسازی این دو بخش، علاوه بر امن شدن مناطق شرقی استان البیضاء، رزمندگان راه را برای ورود به شمال غرب استان ابین و جنوب غرب استان شبوه باز می کنند؛ در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از بخش های «مکیراس و الصومعه» به همراه مناطقی از بخش «الزاهر» در جنوب استان البیضاء در اشغال تروریست ها است.

استان راهبردی «البیضاء» با استان های «مارب، شبوه، ابین، ضالع، ذمار، لحج، صنعاء و ِإب» هم مرز است و دروازه ورودی به استان ابین و دروازه جنوب شرقی استان صنعاء (پایتخت) به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، این استان با ۲۲ بخش حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۸۳ درصد از خاکش ( ۹هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع) در تسلط نیروهای یمنی و حدود هزار و ۹۰۰ کیومتر دیگر در اشغال گروهک های تروریستی تحت فرمان ائتلاف سعودی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi