شناسه خبر : 78787
پنجشنبه 22 آبان 1399 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت دردناک و غیرمترقبه‌ی یک جانباز نخاعی

جانباز نخاعی «محمد میرزاعبدالله» که در سال ۱۳۵۹ و در اوایل دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمده بود، صبح امروز به یاران شهیدش پیوست...

فاش نیوز - جانباز نخاعی، حاج «محمد میرزاعبدالله» صبح امروز به طور ناگهانی و غیرمترقبه در منزل به شهادت رسید.

جانباز نخاعی «محمد میرزاعبدالله» که در سال 1359 و در اوایل دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمده بود، صبح امروز به یاران شهیدش پیوست.

طبق اظهارات خانواده‌ی این جانباز شهید، وی دیروز به دلیل عود بواسیر و خونریزی مقعدی بیمار و انسداد احتمالی روده با عوارض حالت تهوع و شکم درد شدید و سکسکه پیاپی و استفراغ مداوم، با تماس با اورژانس تهران، به بیمارستان ساسان منتقل می شود و طبق گفته‌ی همسرش، در بیمارستان پزشک معالج حتی بدون اینکه از پشت میزش بلند شود و به معاینه‌ی او بپردازد، قطره و شیاف و شربت و آمپولی تجویز می کند که بعد از تزریق آمپول، با وجود اظهار ناراحتی شدید این جانباز، او را به خانه می فرستند.

وی بعد از بازگشت به منزل همچنان از درد شکم و سکسکه و حالت تهوع و استفراغ رنج می برده که حتی به گفته همسرش، دادن شربت و شیاف نیز اثری نداشته است.

این جانباز از احساس خفگی شدید و درد زیاد به همسر گلایه می کند اما تا همسر این جانباز برای انتقال مجدد وی به بیمارستان اقدام کند متوجه می شود که همسر جانبازش به شهادت رسیده است.

به گفته مسئولین مطلع در بنیاد، پیکر این جانباز شهید به منظور بررسی علت دقیق شهادتش، به پزشکی قانونی منتقل شده است.

جای تامل دارد که با وجود اطلاع پزشکان از وضعیت یبوست شدید جانبازان نخاعی به دلیل نشستن دائم و کم تحرکی و تنبلی روده، با وجود احتمال انسداد روده و فشار شدید گوارشی با علائم استفراغ، سکسکه، عدم دفع طولانی و ... چطور پزشک معالج بیمارستان ساسان بدون معاینه و با کم توجهی جانباز را مرخص نموده است؟!

باید بررسی شود که شهادت این جانباز ناشی از سهل‌انگاری کادر درمان و پزشک بیمارستان ساسان بوده است یا نه.

گفتنی است جانباز شهید، محمد میرزاعبدالله، سرباز ارتش بوده که پس از اتمام دوره خدمت، به همراه چند تن از دوستانش به صورت داوطلبانه و بسیجی به جبهه باز می‌گردد و پس از چند ماه حضور در جبهه، هنگام اقامه‌ی نماز در اثر اصابت ترکش، مجروح و قطع نخاع می‌شود.

جانباز شهید «میرزا عبدالله» متولد 31/ 4/ 1336 بوده  و پس از 40 سال زجر با صبر و بدون گله و شکایت از رنج ها و مشقت ها، امروز صبح به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری این جانباز شهید، فردا جمعه، ساعت 10 صبح، در قطعه 27 شهدای بهشت زهرا(س) انجام می‌گیرد.

اینستاگرام
رحمت خدا شامل این صبور انقلاب
شاید باور نکنید واکسن انفولانزای نخاعی را بعد از گلایه که چرا برایمبعد یکماه نزده اید درمیان کوچه زده اند نخاعی بودم و در عانه نبودم حتی اطلاع ندادن الان هم زخمی که عید امسال عمل کردم کسی نمیاید پانسمان کند متولیان درمان ایا مغرور سلامتیند که میز را رها نمیکنند بغض مشکلات اقتصادی را از ما دارند ما وظیفه امان دفاع ازهجوم دشمن بود نظارتی بر مصدومین منزوی نخاعی نیست خدا رحم کند
سلام عجیبه ؟
چقدر دردناک ... شهادت مظلومانه ات مبارک
من شوکه شدم . بعد لرزش افتاد به دست و پام .
یعنی اینقدر این ماجرا دردناکه نمی تونم وصفش کنم ...
من می دونم یه جانباز نه
یه معلول عادی وقتی وارد جایی می شود اونم درمانی باید بدونیم ببینیم چی می خواد چکار دارد زود کارش راه بیفتد
بعد چطور یه دکتر
اونم در بیمارستان وابسته به جانبازان
اینقدر توجیه نیست که بفهمد درد شکم جانباز می تواند عارضه کدام ناحیه باشد ؟
این دکتر از کجا آورده بودند ؟
بواسیر که عارضه معمولی یک جانباز است . پس دکتر باید بررسی می کرد. یه قرص و شریت داد که کار دکتر نیست فقط ؟ منم می تونم هر کی گفت کجام درد می کنه یه قرص بدم ... یعنی چی از جاش بلند نشد معاینه کند ؟ حالا شاید آپاندیس بود؟ پیچ خوردگی روده بود ؟ پس نباید پا می شد معاینه می کرد ؟

اگر دکتر مقصر بوده باید تنبیه شدیدی بشود ...
سلام علیکم
این هم نمونه کوچک از مظلومیت بچه های نخاعی !!!
سلام
خدا رحمتشون کنه
به خانوادشون تسلیت میگم. خیلی دردناکه

من باخوندن این پیام اشک در چشمانم جمع شد....

انشاءالله همیشه دستمون رو بگیرن.
بنظرم حتما باید آن دکتر بازخواست بشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi