شناسه خبر : 78811
شنبه 24 آبان 1399 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنگ خطر! افزایش آماردرگذشت والدین شهدا

طی یک هفته گذشته ۱۵ تن از والدین شهدای دارای دو و سه شهید دار فانی را وداع گفتند، موضوعی که زنگ خطر ثبت و ضبط خاطرات آنان را با شدت بیشتری به صدا درآورده است.

 

فوت ۱۵ تن از والدین شهدا در هفته گذشته، زنگ خطری برای ثبت و ضبط خاطرات آنانطی یک هفته گذشته ۱۵ تن از والدین شهدا که بعضا دو یا سه شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند دار فانی را وداع گفتند و به فرزندان شهید خود پیوستند. در طی ماه‌ها و سال‌های اخیر با بالا رفتن سن والدین شهدا، آمار فوت آنان در شیب تندی قرار گرفته و زنگ خطری را به صدا درآورده که لزوم تکمیل کار ثبت و ضبط خاطرات آنان از شهدایشان را گوشزد می‌کند.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته پدر شهیدان «علی‌اصغر و مهدی مهجور» روز چهارشنبه ۱۴ آبان پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن در ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. مراسم تشییع و تدفین این اسوه صبر و ایثار برگزار و در قطعه صالحین در جوار فرزندان شهیدش بخاک سپرده شد. شهیدان «علی‌اصغر و مهدی مهجور» سال ۳۷ و سال ۴۰ در کاشمر متولد شدند و سال‌های ۶۱ و ۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

«حاج غلامحسین طالبی‌پور» پدر گرامی شهیدان «غلامرضا و مهدی طالبی‌پور» ۱۲ آبان پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر پاک این پدر والامقام بعدازظهر ۱۳ آبان ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقعه بی‌بی سکینه (س) تشییع و تدفین و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

«ابوالقاسم زندی‌پور» پدر گرانقدر شهیدان «احمد و محمود زندی‌پور» از استان قزوین نیز به فرزندان شهیدش پیوست. شهید «احمد زندی‌پور» سال ۴۰ در شهر قزوین به دنیا آمد و سال ۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. شهید «محمود زندی‌پور» سال ۴۷ به دنیا آمد و سال ۶۷ در شیخ‌محمد عراق به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید سال ۷۱ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

«حاج علی‌اصغر شریف‌فرد» پدر شهیدان «محمدحسین و محمدعلی شریف‌فرد» در سن ۹۵ سالگی براثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید «محمدحسین شریف‌فرد» در سن ۱۸ سالگی در سال ۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه و در جریان عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند تا اینکه در سال ۱۳۶۴ تفحص و در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد. شهید «محمدعلی شریف‌فرد» در سن ۱۵ سالگی و در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد.

«حاج محمدجواد کیانی» پدر شهیدان والامقام «محمدرضا و محمودرضا کیانی» بر اثر کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت. پیکر این پدر معظم با بدرقه مردم شهرستان ری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و در بهشت زهرا (س) آرام گرفت. شهید محمدرضا کیانی ۲۲ فروردین سال ۱۳۳۲ در شهر ری متولد و در دهم تیر ۱۳۶۲ با سمت تک تیرانداز در فکه هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. شهید محمودرضا کیانی ۱۰ تیر ۱۳۴۱ چشم به جهان گشود، مدتی در بسیج فعالیت کرد به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ با سمت فرمانده گردان بلال در فکه توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره و آر پی جی به سینه و قطع پا به مقام شهادت نائل شد.

«حاج خانعلی درویشوند» پدر شهیدان «هدایت و پرویز درویشوند» پس از تحمل سال‌ها درد فراق، دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر پاک این پدر مهربان صبح امروز با حضور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در جوار امامزاده محمد حنفیه (ع) روستای بیورزین لوشان به خاک سپرده شد.

شهید «پرویز درویشوند» سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ منطقه فاو بر اثر تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید. سردار شهید «هدایت درویشوند» فرمانده سپاه رودبار سال ۹۰ در مسیر برگشت از سامرا در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

مرحومه «جهان خانم حسین زادگان» مادر شهیدان «حبیب، محمدرضا و محمدحسین کردگاری» از شهدای شهرستان نی‌ریز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت. شهید «محمدرضا کردگاری» سال ۶۱ در منطقه فکه به شهادت رسید و شهیدان «حبیب و محمدحسین کردگاری» سال ۶۴ در منطقه فاو به فیض شهادت نائل شدند.

مرحوم «قادرداد حبیب‌زهی» پدر شهیدان «محمدسعید، محمدعارف و مجیب‌الرحمن حبیب‌زهی» از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان بر اثر بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان «محمدسعید، محمدعارف و مجیب‌الرحمن حبیب‌زهی» به ترتیب در سال‌های ۶۳، ۶۵ و ۷۱ در سراوان متولد شدند و سال ۹۱ در یکی از مأموریت‌های محوله در منطقه پنج گور کشور پاکستان به فیض عظمای شهادت نایل آمدند.

«حاج قدمعلی جعفری ویدوجی» پدر معظم شهیدان «حسن و حسین جعفری ویدوجی» از شهرستان کاشان استان اصفهان پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست. شهید «حسین جعفری ویدوجی» سال ۴۵ در روستای ویدوج به دنیا آمد و سال ۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه ماند تا اینکه پس از تفحص در سال ۷۴ در گلزار شهدای ویدوج به خاک سپرده شد. طلبه شهید «حسن جعفری ویدوجی» سال ۵۰ در ویدوج چشم به جهان گشود و سال ۶۶ در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه به شهادت رسید و در گلزار شهدای ویدوج به خاک سپرده شد.

حاجیه خانم «بدرالنساء کاظمی» مادر شهیدان والامقام «سیداسماعیل و سیدعباس کاظمی‌زاده» از استان چهارمحال و بختیاری در سن ۸۶ سـالگی به فرزندان شهیدش پیوست. شهید «سیدعباس کاظمی‌زاده» سال ۴۷ در روستای شیخ شبان به دنیا آمد و سال ۶۴ در شلمچه به فیض شهادت نائل شد. شهید «سیداسماعیل کاظمی‌زاده» سال ۳۹ در روستای شیخ شبان به دنیا آمد و سال ۶۵ در شلمچه به برادر شهیدش پیوست.

خانم «بتول سمیعی» مادر شهیدان «حسین و حسن جعفری پنجی» روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. شهید «حسین جعفری پنجی» سال ۳۸ متولد شد و سال ۵۹ در خرمشهر به درجه شهادت نایل آمد. شهید «حسن جعفری پنجی» سال ۴۵ به دنیا آمد و سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰، در منطقه حلبچه شیمیایی شد و به شهادت رسید.

مادر شهیدان «محمدمهدی و محمدهادی موحدی مهرآبادی» پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مرحومه حاجیه خانم «رقیه فاضلی مهرآبادی» در جوار امامزادگان سیداحمد و سید محمود و گلزار شهدای مهردشت به خاک سپرده شد. شهیدان «محمدهادی موحدی مهرآبادی» سال ۶۲ در منطقه حاج‌عمران و «محمدمهدی موحدی مهرآبادی» سال ۶۶ در شلمچه به شهادت رسیدند.

«حاج علی‌اصغر اللهوردی‌زاده سردرود» پدر شهیدان «محمود و احمد اللهوردی‌زاده سردرود» از استان آذربایجان شرقی به لقاءالله پیوست. شهیدان «محمود اللهوردی‌زاده سردرود» سال ۶۱ و «احمد اللهوردی‌زاده سردرود» سال ۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. «حاج محمد عباسی» پدر شهیدان «ناصر و عبدالرزاق عباسی» پس از تحمل سال‌ها درد فراق، دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر پاک این پدر مهربان با حضور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در جوار گلزار شهدای دولت آباد به خاک سپرده شد.

شهید «ناصرعباسی» سال ۴۷ در شهر دولت آباد متولد شد و سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید «عبدالرزاق عباسی» سال ۴۵ در شهر دولت آباد متولد شد و سال ۶۵ در درگیری با دشمنان بعثی در تنگه چزابه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

حاجیه خانم «ابراهیم‌زاده» مادر معظم شهیدان «محمد و عادل محمدزاده» از شهرستان پارس‌آباد استان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر این مادر صبور و فداکار با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فواصل اجتماعی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در گلزار شهدای «آق مزار» شهرستان پارس‌آباد در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. شهید «محمد محمدزاده» متولد سال ۴۴ در سال ۶۰ در منطقه عملیاتی کردستان به درجه رفیع شهادت نایل شد و شهید «عادل محمدزاده» متولد سال ۴۵ در سال ۶۲ در منطقه عملیاتی عین‌خوش به مقام شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi