شناسه خبر : 78822
دوشنبه 08 دي 1399 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد ما، درد فیزیکی نیست!

جامعه مقتدرایران مدیون خونهایی است که طی چهل سال برای تداوم انقلاب اسلامی ریخته شده است. اما اگر کسی بخواهد با بازی با الفاظ معیشت مردم را گل و بلبل جلوه دهدخیانتی بزرگ به شهداکرده است.

فاش‌نیوز - جامعه مقتدر ایران مدیون خون‌هایی است که طی چهل سال برای تداوم انقلاب اسلامی ریخته شده است. اما اگر کسی  بخواهد با بازی با الفاظ معیشت مردم را گل و بلبل جلوه دهد، خیانتی بزرگ به شهدا کرده است.

بسیاری از اوقــات سعــی می‌کنیــم که زیاد سخن نگوئیم و شنونده خوبی باشیم اما گــاهی وقتها صــادقانه یک جـــایی از جسممان درد می‌گیرد که نمی‌شود از درد آن گذشت. اما این درد، درد فیزیکی نیست که بتــوان تحملش کرد یا دارویی مصــرف کــرد تا از شر آن آرام شد. اگر چه بر حسب دردهای کشیده شــده فیزیکی دیگــر خودمــان یک پـــایه دکتــر شده ایم و می دانیــم چه دارویی را در چه زمینه ایی مصرف کنیم.

درد روح، دردی است که در اصطلاح خود اطبـــا هم از دردهای مـــزمن و حــاد است. وقتـــی دراین دنیـــای مجــازی سیــــر کرده و مطالب گــوناگونی از صفحـــات اقتصــادی گرفته تــا ورزشی و حوادث را بررسی و مطالعه می کنید، گاهی حتی چینش جدول یک روزنامه هم که با یک معنـا و محتوای خاصی چیده شده است، توجه شما را جلب می کنید.

سخن اینکه گذشت ایام هر آنچه که هست به نفع مــا نیست و در مسیـــر انقلاب و شهدا و امام شهدا هم نیست. تحولاتی فوق العاده پیچیده و خطرناک که همه مضمونش و محتوایش مغایر با اصول و ارزش های انقلاب اسلامی است. اگر چه باید گفت که اکثر مسئولان رده بالای کشور درد را احساس می کنند اما از مداوای آن طفره می روند. و  متاسفانه هر روز وضعیت بدتر می شود و اعتراضات مردم کاملا مشهود و ملموس است.

جای بسی تاسف است که پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب هنوز هم این همه اجحاف و فشار بر روی گرده مردم وارد شده است. به خدا قسم جای این همه شگفتی است که با وجود این فشـــارها مردم ســرزمین مان هنوز هم پاسدار انقلابند.

اگر چه تظلم خیلی سخت و دردآور است اما این مردم چیزی نمی خواهند. اگر فقط موضوع معیشتشان درست شود، دیگر بحث و سخنی ندارند.

سخن اینکه اصول انقلاب را همه مردم قبول دارند و برای ارزش‌های به دست آمده احترام خاصی قائل هستند. برعکس دولتمردان، مردم خوب می‌دانند که امروز ایران مقتدر مدیون خون‌هایی است که طی چهل سال گذشته برای تداوم انقلاب ریخته شده است.

مردم ایران به حرمت همین خون‌های ریخته شده اصول و چارچوب نظام را قبول دارند و از آن پاسداری می کنند. این موضوع را می توان در مراسم‌های مختلف کشوری مشاهده کرد. چرا که هر گاه فراخوانی داده شده است، قاطبه مردم چه در گرمای طاقت فرسا و چه در سرمای سوزان حضور خود را به نمایش گذاشته اند.

وقتی از بیرون از مجموعه دولتی با مردم سخن گفته می شود و برای آنها از مظلومیت شهدا، روایت های واقعی بیان می شود یک سخن از نهان همه بیرون می آید و آن این است که شهدا و امام شهدا ما را تا ابد شرمنده کرده اند. ما موظفیم از این ارزش‌ها حراست کنیم اما جوانان ما بیکارند و زندگیمان در بی بضاعتی مطلق سپری می شود.

اینها مطالبی نیستند که بتوان کوچکترین شبهه ای واردشان کرد و مشکلات و معضلات روزانه هستند. مشکلاتی که همه ما با آن درگیر هستیم. چرا که امروز به جز قشر خاصی در جامعه-شهدایی که هنوز بعد از سی و یک سال از گذشت جنگ تحمیلی شهید تفحص و برای مردم هدیه آورده می شود، بقیه مردم در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند.

این موضوع تعارف برنمی دارد و کسی که بخواهد با بازی کردن با الفاظ و معیشت مردم را گل و بلبل جلوه دهد خیانتی بزرگ به شهدا کرده است. شما به هر اداره ای که امروز وارد شوید، متاسفانه بویی از انقلابی‌گری به مشامت نمی رسد. تغیر در روند اداری دقیقا مشخص است و این موضوع خود را از حذف نام و تصویر شهدا از کوچه و خیابانها تا اتاق ریاست اداره نشان می دهد.

متاسفانه در بین افراد جامعه تفکیکی به وجود آمده است و همین تفکیک بدترین عامل طرد شدن آحاد جامعه از اصل انقلاب می شود. متاسفانه به هر نقطه ای پا می گذارید، جز اعتراض چیزی نمی شنوید و مردم همه معترض وضعیت فعلی هستند.

خدا گواه است اگر کسی ذره ای شرافت داشته باشد و ذره ای دلش برای انقلاب بسوزد و قلبش برای سیصد هزار جوان و میانسال شهید دفاع مقدس بتپد، فریاد خواهد زد که چرا خیانت می کنید؟

 چرا آن همه خون دل خوردن و خون دادن ها را پاس نداشته اید و در مسیر شهدا حرکت نکردید. مگر شهدا برای آزادی و افتخــار این مردم به جبهه ها نرفتند. مگر امام شهیدان که بنیان گذار انقلاب اسلامی بود نمی فرمود پابرهنگان و کوخ نشینان و محرومین را دریابید. اینها کلمات با ارزشی بودند که از زبان ابرمردی بیرون می آمدند که همه دنیا عظمتش را پاس می داشتند و برای گفته هایش ارزش فراوانی قائل بودند.

اما متاسفانه امروز مردم برای تامین معیشت خود رنج می کشند. تعداد زیادی از جوانان معتاد شدند و با کیسه ای بر دوش اطراف در اطراف سطل های زباله پرسه می زنند. تا بلکه بتوانند چند کیلو پلاستیک جمع آوری و برای تامین نیازشان بفروشند. اینها درد هستند دردهایی که مغایر باشئونات انقلاب،خواسته های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری هستند.

سخن آخر اینکه من نمی دانم چه کسی می خواهد به این موضوع ورود و مشکلات را برطرف کند. ولی خوب می دانم که اگر موانع پیش رو برطرف نشود، کار به جای باریک کشیده خواهد شد و بدون هیچ تعارفی اگر صبر مردم لبریز شود، دولت را هدف قرار خواهند داد و چه بسا مخاطرات زیادی انقلاب اسلامی را تهدید خواهد کرد.

به هر جهت مردم معیشت و آسایش می خواهند، چرا باید یک زن جوان، یک زن جوان فاطمی نسب عاشورایی مسلک برای تهیه نان شبش محتاج باشد، چه کسی مقصر است و باید جوابگو باشد. ما بر اساس آنچه برایمان تعریف شده است- چه در وصایای شهدا و چه در فرامین مقام معظم رهبری- وظیفه مان را انجام می دهیم و حجت را تمام و مسئولیتمان را انجام می دهیم.

حرف آخر اینکه خط قرمز ما کلامی است که از لسان رهبری بیرون آمده باشد و ما در هر صورت ساکت نمی نشینیم چرا که سکوت را عین خیانت می دانیم.

والســـلام من اتبع الهدا

 رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi