شناسه خبر : 78843
یکشنبه 25 آبان 1399 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امید به بایدن یعنی حداقل ۹ ماه معطلی!

یک روزنامه اصلاح‌طلب تصریح کرد برخلاف برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای، ایران در اولویت بایدن نیست و او تحریم‌های نفتی را لغو نمی‌کند.
آفتاب یزد در این زمینه می‌نویسد: بایدن زودتر از دوم بهمن به کاخ سفید نمی‌رود و تا آن روز همچنان ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکاست. ترامپ در این مدت قصد دارد باز هم ایران را تحریم کند.
از سوی دیگر در چهار اولویت اصلی دولت بایدن سیاست خارجی و از جمله ایران جایی ندارد. کرونا، برابری نژادی، بهبود اقتصادی و بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس، چهار اولویت اصلی بایدن است. از طرف دیگر احتمالا بایدن برای لغو تحریم‌ها منتظر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد ماند. در این دوران گذار چند ماهه، هرچند ممکن است گشایش‌های محدودی در روند صادرات نفت ایران ایجاد شود اما برای لغو تحریم‌ها باید در انتظار بازگشت آمریکا به برجام باشیم که حتی اگر خوشبینانه هم نگاه کنیم، بعید است زودتر از بهار سال آینده رخ دهد. هرچند به‌طور منطقی،  شاید تا پس از انتخابات ایران هم به تعویق بیفتد.
این روزنامه با اشاره به اشباع شدن بازار نفت و رکود جهانی اقتصاد می‌افزاید: بایدن برای نفت ایران معجزه نمی‌کند.
یادآور می‌شود تحریم‌های نفتی برای کاهش صادرات نفت ایران آن هم پس از برجام، از یادگارهای دولت اوباماست که بایدن معاون وی بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi