شناسه خبر : 78857
یکشنبه 25 آبان 1399 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت ۲۵ نیروی مرزبانی پلیس در سال جاری

شهادت 25 نیروی مرزبانی پلیس در سال جاری/ لزوم توجه ویژه به تجهیزات و اعتبار مرزبانی + تصاویر

شهادت ۲۵ نفر از پرسنل و سربازان مرزبانی نیروی انتظامی حاکی از آن است که باید مجلس، دولت و ارگانهای مرتبط، بودجه‌ و اعتباراتی ویژه را برای تجهیز هرچه بیشتر مرزبانان در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مأموران نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ امنیت کشور با تمام توان و ظرفیت در میدان بوده و تا پای جان برای امنیت ایستاده‌اند؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 13هزار شهید و 20 هزار جانباز تقدیم نظام، انقلاب و دفاع از مرز و بوم این کشور کرده است، از این تعداد شهدای نیروی انتظامی، حدود هشت‌هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پنج‌هزار شهید پس از آن به فیض شهادت نائل شده‌اند.

در سال جاری نیز تا به امروز (24 آبان 99)، 45 نفر از پرسنل و سربازان نیروی انتظامی به فیض شهادت نائل شده‌اند که تعدادی از آنها از جانبازان دوران دفاع مقدس بوده به‌دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و چند نفر نیز در راه مقابله با کرونا و به‌عنوان مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اما از میان این 45 شهید، 25 شهید از مأموران و سربازان مرزبانی این نیرو بودند که در درگیری با اشرار، سارقان مسلح، تروریستها و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

در آخرین عملیاتی که منجر به شهادت سه مرزبان نیروی انتظامی شد، حدود ساعت 13:50 روز گذشته عناصر مسلح ضدانقلاب در حوزه گروهان مرزی "تکور" در استان آذربایجان غربی با تعدادی از عوامل مرزبانی به‌صورت مسلحانه درگیر شدند که با حضور عوامل کمکی به منطقه و با مقاومت کم‌نظیر، رشادت و ایثار نیروهای جان‌برکف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریستها از نفوذ آنان به خاک مقدس کشور جمهوری اسلامی جلوگیری به‌عمل آمد.

در این درگیری سه نفر از نیروهای مرزبانی به‌نامهای استواردوم "مسلم جهان‌آرا"، استواردوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" به درجه رفیع شهادت نائل و دو نفر مجروح شدند.

پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران , مرزبانی جمهوری اسلامی ایران , قاچاق مواد مخدر , تروریسم , عملیات پلیس , شهدای نیروی انتظامی|شهدای ناجا ,

مقام معظم رهبری در بیاناتی در دیدار با خانواده‌های شهدای مرزبان و مدافع حرم با تأکید بر اهمیت اقدامات مرزداران در نقاط مرزی کشور، فرموده بودند: بخش مهم دیگری از امنیت، مربوط به این مرزداران ما است؛ چه از نیروی انتظامی که در مرز مستقرند، چه از نیروهای زمینی سپاه که در مرز مستقرند، چه از بقیه نیروهایی که در مرزها در حال رفت‌وآمد و استقرار و فعالیت و تلاشند؛ این ناشی از برکات آنها است.

ایشان در این دیدار فرموده بودند: آنها ــ طفلکها ــ دیده هم نمی‌شوند! شما در خانه‌هایتان نشسته‌اید؛ از مرز چه‌خبر دارید؟ شما پسرتان را، دخترتان را می‌فرستید مدرسه، می‌آید، نگران نیستید؛ خودتان می‌روید محل کار و می‌آیید، نگران نیستید؛ می‌روید در پارک می‌نشینید، نگران نیستید؛ راه‌پیمایی می‌کنید، نگران نیستید؛ نگران ناامنی نیستید، دارید با امنیت زندگی می‌کنید، چه‌خبر دارید که آن ‌که در مرز ایستاده و جلوی دشمن را گرفته که وارد کشور نشود، او دارد چه می‌کشد؟ این را مردم خبر ندارند؛ او مظلوم است.

مقام معظم رهبری در این دیدار خاطرنشان کرده بودند: شهدای مرزی ما مظلومند؛ چه در مرزهای جنوب شرقی یعنی منطقه‌ بلوچستان و کرمان و مانند اینها، چه منطقه‌ی شمال غربی [یعنی] منطقه‌ی کردستان و کرمانشاه و بقیه جاها، چه بقیه مناطق دیگری که در مرزها مشکلاتی وجود دارد؛ در همه‌ی اینها، این مرزدارهای ما هستند که دارند با همه‌ی وجود، آنجا دفاع می‌کنند. اگر این مرزدارها نباشند، از بعضی از مرزهای ما هزارکیلو هزارکیلو مواد مخدر وارد کشور می‌کنند که هر یک کیلویش ممکن است صد جوان را بدبخت کند و به روز سیاه و به خاک سیاه بنشاند، چه‌کسی جلوی اینها را می‌گیرد؟ مرزدار ما! اینها هستند که دارند فداکاری می‌کنند؛ بعد هم شهید می‌شود؛ این شهید خیلی ارزش دارد، شهید مدافع حرم آن‌جور، شهید مرزبان این‌جور.

پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران , مرزبانی جمهوری اسلامی ایران , قاچاق مواد مخدر , تروریسم , عملیات پلیس , شهدای نیروی انتظامی|شهدای ناجا ,

به گزارش تسنیم، ایران گستره جغرافیایی زیادی و هشت‌هزار و 755 کیلومتر مرز دارد که مرزبانان نیروی انتظامی وظیفه پایش و حراست از این مرزها را به‌عهده دارند اما بعضاً انتقاداتی درباره عدم تجهیز مناسب و بِروز مرزبانان مطرح و این سؤال پرسیده می‌شود که آیا مرزبانان ما به‌درستی تجهیز شده‌اند و آیا امکانات لازم و کافی چه از نظر بودجه، اعتبار و چه از نظر تجهیزات بِروز و پیشرفته در اختیار مرزبانان قرار دارد؟

سردار قاسم رضایی سال گذشته و در زمانی که فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی را به‌عهده داشت، با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تجهیزات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، متذکر شده بود: مرزبانی جایگاه ویژه و ملی دارد که قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نشده است؛ نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقای شرایط مرزبانی و امنیت مرزهای کشور داشته و بعضی از کمبودها را با ایثارگری جبران کرده است.

پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران , مرزبانی جمهوری اسلامی ایران , قاچاق مواد مخدر , تروریسم , عملیات پلیس , شهدای نیروی انتظامی|شهدای ناجا ,

البته سردار حسین اشتری؛ رئیس پلیس کشور اخیراً با اشاره به آمادگی مرزبانان برای تأمین امنیت حریم مرزی ایران اسلامی، از الحاق تجهیزات نوین و بروز به ناوگان نیروی انتظامی، مرزبانی و حوزه دریایی خبر داد و گفت: امیدواریم با آموزشهای رزمی و تاکتیکی خوب همرزمانم بتوانیم بهتر از مرزها حراست و حفاظت کنیم.

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در همین رابطه با ابراز "تمام دشمنی امروز با جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر آرمان‌گرایی کشورمان است اما با تمام این تهدیدات و دشمنی‌ها در حال ارتقای تجهیزات و هوشمندسازی تجهیزات مرزبانی هستیم"، تصریح کرد: قطعاً ارتقای ساختارها و سخت‌افزارها می‌تواند اقتدار ما را در مقابل همسایگان مرزی ارتقا دهد و آستانه تحمل مرزبانان ما را نیز افزایش می‌دهد.

این نکته حائز اهمیت است که در صورت بروز شدن تجهیزات مرزبانان در نقاط صفر مرزی و استفاده هرچه بیشتر آنها از این تجهیزات، قطعاً شاهد کاهش شهادت مرزبانان غیوری هستیم که تا آخرین قطره خون از حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و در این رابطه نیز نیاز است که مجلس، دولت و ارگانهای مرتبط بودجه‌ای ویژه برای تجهیز هرچه بیشتر مرزبانان در نظر بگیرند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi