شناسه خبر : 78875
دوشنبه 26 آبان 1399 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سعودی‌ها چگونه در مرکز یمن زمین‌گیر شدند؟

تلاش سنگین ریاض برای حفظ مثلث راهبردی «الخنجر - اللبنات - ماس»+عکس

نیروهای یمنی.png

رزمندگان پس از آزادسازی پایگاه ماس در تلاش هستند عملیاتی را از سه محور آغاز و با پاکسازی مرکز و جنوب استان الجوف و شمال و غرب استان مارب راه را برای رسیدن به قلب یمن باز کنند.

مرکز فرماندهی عملیات در صنعاء سال گذشته به این نتیجه رسید که پیروزی نهایی در استان های مهم «الجوف و مارب» با آزادسازی پایگاه های راهبردی الخنجر، اللبنات و ماس (مثلث قدرت ائتلاف سعودی) محقق خواهد شد و بر همین مبنا برنامه ریزی کرد.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن در جریان چند عملیات گسترده و نفسگیر موفق شدند پایگاه های الخنجر و اللبنات (بازوی قدرت ائتلاف سعودی در شمال غرب و جنوب استان الجوف) را به همراه بخش وسیعی از مناطق اشغالی استان الجوف به کنترل دربیاورند تا بخشی اعظمی از راه پیموده شود.

با تلاش های مستمر و بدون وقفه رزمندگان یمنی عملیات برای پاکسازی پایگاه بسیار مهم و حساس «ماس» به نتیجه رسید و عناصر ائتلاف سعودی که در ماه ها و هفته های اخیر با تمام قدرت در این محور مقاومت می کردند ناکام ماندند.

مزدوران ائتلاف سعودی به خوبی می دانند با عقب نشینی از پایگاه «ماس» بازوی غرب استان مارب و ارزشمند ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن از دست داده اند و این شکست نه تنها قابل جبران نخواهد بود بلکه عواقب زیادی را به دنیال دارد.

در حال حاضر درگیری های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در حومه غربی و شمالی پایگاه نظامی ماس در جریان است و رزمندگان یمنی درصدد هستند با دفع آخرین حملات، وضعیت میدانی را به ثبات برسانند و مناطق حومه پایگاه را هم امن کنند.

پایگاه نظامی ماس آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب محسوب می شود و نقطه اتصال شهر مارب به شهر صنعاء (پایتخت) است؛ با پاکسازی این پایگاه بخش های «مدغل و رغوان» در شمال غرب استان مارب به صورت دومینوار از اشغال خارج خواهند شد.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی در تلاش هستند پس از تثبیت مواضع در پایگاه ماس همزمان از شمال غرب استان مارب و شمال غرب و جنوب استان الجوف (حومه پایگاه های الخنجر و اللبنات) به سمت شرق پیشروی کنند و در نهایت مناطق اشغالی را در شمال و مرکز استان مارب از جمله «الدشوش، پایگاه صحن الجن و تداوین» و مرکز و جنوب استان الجوف (پایگاه کنائس، کوه العلم الابیض، الریان و ...) بازپس بگیرند و خود را به دروازه های شمالی و غربی شهر مارب برسانند.

در مقابل فرماندهان ائتلاف سعودی از راهبرد و عملیات جدید نیروهای یمنی که از چند هفته قبل آغاز شده به طور کامل آگاهی یافته اند و با تمام توان و امکانات وارد میدان شده اند و با حملات گسترده قصد دارند اهداف و برنامه ریزی های صنعاء را ناکام بگذارند.

در هفته های گذشته نیروهای ائتلاف سعودی با چند ضد حمله تلاش کردند پایگاه «الخنجر» را در شمال غرب استان الجوف به اشغال دربیاورند اما پس از درگیری های سنگین و مقاومت رزمندگان در محورهای شرق و جنوب شرق این پایگاه به نتیجه ای نرسیدند.
 


از سویی دیگر، عناصر ائتلاف عملیاتی را در محور جنوب استان الجوف برای اشغال دوباره پایگاه نظامی «اللبنات» ترتیب دادند و پس از درگیری های گسترده و البته متحمل شدن تلفات بالا توانستند منطقه «النضود» و نقاط حومه را به تصرف دربیاورند و درصدد هستند خود را به این پایگاه مهم برسانند.

همزمان با درگیری ها در شمال غرب و جنوب استان الجوف، مزدوران سعودی در حومه پایگاه «ماس» در شمال غرب استان مارب به شدت در برابر حملات نیروهای یمنی در حال مقاومت هستند و تلاش می کنند از پیشروی بیشتر رزمدگان جلوگیری کنند.
 
به گزارش مشرق، عناصر ائتلاف با پشتیبانی همه جانبه ریاض کوشش می کنند عملیات رزمندگان یمنی از حومه پایگاه های «الخنجر، اللبنات و ماس» در شمال غرب و جنوب استان الجوف و شمال غرب استان مارب را با اختلال مواجه کنند چرا که دریافته اند از دست دادن مثلث «الخنجر - اللبنات و ماس» به معنای شکست مطلق در مرکز یمن (ورود رزمندگان به شهر مارب) و باخت در جنگ تحمیلی ۵ ساله است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi