شناسه خبر : 78913
چهارشنبه 28 آبان 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمی‌توانیم در برابر انحراف از خط انقلاب و شهدا ساکت باشیم

گردهمایی رزمندگان مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) واقع در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.

«سید جواد هاشمی فشارکی» از پیشکسوتان مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس و دبیر این گردهمایی، با بیان این‌که تحمیل جنگ برای ما به نعمت تبدیل و موجب زنده شدن ما شد، اظهار داشت: دفاع مقدس به اسلام و انقلاب هویت بخشید و در تاریخ ماندگار شد.

وی با انتقاد از این‌که برخی افراد بازمانده از جنگ تحمیلی، در ادامه دادن مسیر شهدا شعار داده و امروز همانند دوران دفاع مقدس استقامت ندارند، گفت: می‌دانیم که اگر با شهدا مواجه شویم آنان خواهند گفت که اگر ما هم مثل شما پای ارزش‌های انقلاب کوتاه می‌آمدیم، امروز نهال انقلاب به این شجره طیبه تبدیل نمی‌شد؛ شجره زیبایی که اصل آن ثابت و شاخ و برگ آن در آسمان‌هاست.

هاشمی فشارکی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند آن را استخراج کرده و در زمینه‌های مختلف مصرف و آن را سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: دفاع مقدس یک فرهنگ است؛ فرهنگ ایثار، مجاهدت، مقاومت، صبر، اتحاد، همدلی، پایداری، مجاهدت و صبر؛ فرهنگی که به ما می‌آموزد برای رسیدن به اهداف متعالی، باید کمر همت بست و با تمام سختی‌ها و فتنه‌ها مبارزه کرد.

هاشمی فشارکی خاطرنشان کرد: هرچند به ظاهر جنگ به پایان رسیده است؛ ولی آن‌چه بر جهان حاکم است، نشان می‌دهد که هنوز مبارزه به اتمام نرسیده است؛ بنابراین به فرموده امام خمینی (ره): «تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول‌الله (ص) بر تمام جهان طنین نیافکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبران هست، ما هستیم».

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در برابر انحراف از خط انقلاب، امام (ره) و شهدا ساکت باشیم؛ چراکه ما اخلاص و ایثار شهدا را درک کرده‌ایم و رسالت انتقال پیام شهدا بر دوش ماست.

هاشمی فشارکی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت ما، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف تداوم‌بخشی و فرهنگ‌سازی آن است، تأکید کرد: اگر پیام شهدا و حماسه‌های آن‌ها را به نسل‌های بعد از جنگ منتقل نکنیم، مقصریم؛ بنابراین مأموریت ما تمام نشده است و باید حوادث دفاع مقدس را ثبت کرده و نشر دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز باید گنجینه دفاع مقدس استخراج شود؛ بنابراین این گنجینه باید ابتدا به تاریخ شفاهی تبدیل شده و سپس این با تاریخ مکتوب و خاطرات چند نفر دیگر، مستند شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دروان دفاع مقدس ۵۶۰ شهید را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران کرده است، بیان داشت: برخی از جانبازان دفاع مقدس مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به یاران شهید خود پیوسته و ۹ نفر دیگر از این رزمندگان، به دیار باقی شتافته‌اند.

هاشمی فشارکی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بیشکسوتان مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، خاطرنشان می‌شود: هیئت شهدای مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ماهیانه برگزار می‌شد؛ اما در ایام بحران «کرونا» تعطیل شده و پس از رفع موانع، مجدداً بازگشایی خواهد شد.

وی ثبت آثار شهدا و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، تشکیل گروه‌های جهادی و تعاونی را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط پیشکسوتان مخابرات لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، عنوان کرد.

انتهای پیام/ 113

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi