شناسه خبر : 78974
یکشنبه 09 آذر 1399 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سفر جهادی ایثارگران به محروم‌ترین روستای بخش گوهران بشاگرد چه گذشت؟

تصاویر گویاتر از آن است که می‌توان گفت!

سفر ۲ هفته‌ای به این روستای محروم و دور افتاده و کار شبانه‌روزی عمرانی و فرهنگی، موجب ایجاد روحیه‌ی امید و نشاط در میان اهالی این روستای محروم، به ویژه کودکان...

فاش نیوز - پنجمین مرحله‌ی اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات سفر در شرایط بیماری کرونا، روزهای شاد و فراموش‌نشدنی را برای اهالی روستای شمسون، واقع در 140 کیلومتری مرکز بشاگرد رقم زد.

بر پایه‌ی این گزارش، پنجمین مرحله‌ی اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات سفر در شرایط بیماری کرونا، روزهای شاد و فراموش‌نشدنی را برای اهالی مهربان و نجیب روستای شمسون، هم‌مرز با استان سیستان‌ و بلوچستان واقع در 140 کیلومتری شهر سردشت(مرکز بشاگرد) خلق کرد.

سفر 2 هفته‌ای به این روستای محروم و دور افتاده و کار شبانه‌روزی عمرانی و فرهنگی، موجب ایجاد روحیه‌ی امید و نشاط در میان اهالی این روستای محروم، به ویژه کودکان گردید.

 ساخت 8 چشمه سرویس بهداشتی، 8 باب حمام، 13 سپتیک، اجرای برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی و ورزشی، برگزاری کلاس صحیح‌خوانی حمد و سوره‌ی نماز با حضور دانش‌آموزان، برگزاری نماز جماعت و زیارت عاشورا، تقدیر از معلم روستا، پاک‌سازی روستا از زباله‌های تجدیدناپذیر با مشارکت دانش‌آموزان و توزیع پلاستیک زباله، قربانی گوسفند و توزیع میان اهالی، توزیع وسایل پخت نان محلی(تابه، تیر، وردنه، وسیله‌ی پهن کردن نان)، گاز تک‌شعله، توزیع اقلام بهداشتی، برگزاری مسابقه خط با موضوع «من عاشق محمدم» و مسابقه‌ی طناب‌کشی از دیگر برنامه‌های اجرا شده‌ی گروه، در مدت استقرار در این روستا بود.

گفتنی است روستای شمسون یکی از محروم‌ترین روستاهای بخش گوهران و هم‌مرز با استان سیستان‌ و‌ بلوچستان است که 140 کیلومتر با مرکز بشاگرد فاصله دارد و بیش از 100 کیلومتر از این راه صعب‌العبور و مال‌رو می‌باشد. از دیگر مشکلات این روستا می‌توان به نداشتن خانه‌ی بهداشت، فرسوده بودن ساختمان تنها مدرسه‌ی یک کلاسه‌ی روستا و نداشتن لوازم و تجهیزات کمک آموزشی، نیاز به نوسازی و تقویت شبکه‌ی آب‌رسانی روستا، نوسازی و تقویت شبکه‌ی برق روستا، مشکل مسکن، اینترنت و ارتباطات تلویزیونی، بیکاری و فقر، از جمله مشکلات اصلی است که اهالی این روستا حدود 100 نفره با آن مواجه می‌باشند.

همچنین در این شرایط دشوار اقتصادی و بیماری کرونا انتظار می‌رود که مسئولین و متولیان اعم از محلی و استانی و کشوری با نگاه جهادی به این روستا و استفاده از ظرفیت‌های بومی مانند راه‌اندازی معادن، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع دستی تلاش مضاعف نموده و برای احداث جاده‌ی شمسون و سایر روستاهای منطقه‌ی بشاگرد که سد راه اصلی توسعه‌ی این مناطق می‌باشد، بشاگرد را در مسیر توسعه و آبادانی قرار دهند.

قابل ذکر است که تا پیش از ورود گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر، روستای شمسون فاقد سرویس بهداشتی، حمام و ارتباط تلفنی بوده که با پیگیری این گروه و حمایت متولیان امر و خیرین و انسان‌های نوع‌دوست، 12 چشمه سرویس بهداشتی و 12 باب حمام احداث شد و با مساعدت مخابرات استان هرمزگان، مشکل ارتباط موبایلی این روستا مرتفع گردید.

 در پایان از مدیرکل و پرسنل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دفتر امام جمعه‌ی شهرستان سردشت بشاگرد که از این گروه جهادی، حمایت و میزبانی کردند، قدردانی می‌گردد.

| گزارش از رضا علامه‌زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi