شناسه خبر : 78982
یکشنبه 02 آذر 1399 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«بسیج» مهمترین نهاد و نماینده مردم است

مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت هفته بسیج مستضعفین بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بی‌تردید تشکیل بسیج مستضعفین از معجزات انقلاب اسلامی و اقدامی تاریخی برای پاسخ به نیاز‌های حیاتی کشور و بلکه امّت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکّر و فرهنگ بسیجی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که نقش‌آفرینی‌های سترگ آن در شکستن امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام پلید سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور است.

«بسیج» آیینه مجسم هوشمندی، بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و … ملّت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است. بسیج مظهر نیروی کارآمد درونی کشور و برگ برنده و سرنوشت‌ساز ملت ایران برای مقابله با دشمنان و چالش‌ها و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی است. بسیج از متن انقلاب و ملت ایران برخاسته و با تعلق به مردم همواره همراه و در کنار آنان بوده است بسیج مظهر نیروی کارآمد درونی کشور و برگ برنده و سرنوشت‌ساز ملت ایران برای مقابله با دشمنان و چالش‌ها و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی است. بسیج با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بزرگ و شخصیت‌های نجیب، نخبه و برجسته در حوزه‌های مختلف توانسته است از آزمون‌های سخت صداقت و کارآمدی سربلند بیرون آمده و مایه عزت و عظمت کشور و ثبات و ابهت نظام اسلامی گردد.

امروزه نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی به ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم یاری و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی آن در پیشرفت کشور از گردنه‌های سخت جنگ نرم به ویژه تهاجم همه‌جانبه دشمنان نظام که با تروریسم اقتصادی و تحریم‌های پی در پی هدفی جز نابودی انقلاب اسلامی ندارند، از همین رو توانمندسازی ملت ایران به ویژه نسل جوان برای پیشبرد گام دوم انقلاب از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج و بسیجی آن را در دستور کار خود قرار داده و این اقدام راهبردی و راهبری هم حمایت دولت و مسئولان را می‌طلبد چرا که چهل و یکمین سالگی بسیج گواه این مدعا بوده هر جا تفکر بسیجی که بر پایه کار و مدیریت جهادی بنا شده است طنین‌انداز شود، هیچ بن‌بستی وجود ندارد.

بسیج به عنوان مهمترین و برترین نهاد جامعه مدنی و نماینده مردم به شمار می‌آید با قدرت و اندیشه‌ای برگرفته از مکتب والای اسلام در باروری فرهنگ بسیجی ایفای نقش کرده و در عرصه ظهور و بروز استعداد‌ها و شکوفایی اندیشه‌های اسلامی گام بر داشته و در زمینه‌های علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و... در تمامی مسائلی که ممکن است مورد هجوم دشمن واقع شود سنگر‌های مستحکم و آماده‌ای ساخته تا در هنگام حمله ناگهانی دشمن به هر خاک‌ریزی از این نظام بتواند به سادگی از آن موضع دفاع کند. این مشخصه بارز بسیج مدیون چهار دهه کار و تلاش و ایثار و شهادت‌طلبی و تدبیر و هوشیاری عناصر مؤمن و تربیت شده در مکتب اسلام و گفتمان ولایت و رهبری است.

مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تجدید بیعت عاشورایی بسیج با، ولی فقیه زمان و فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) را تبلور بیعت بسیجیان صبور، مقاوم و بصیر با حضرت روح‌الله (ره) و خیل عظیم شهدای بسیجی و نماد آمادگی‌های همه‌جانبه این نهاد مقدس و مردمی برای قدرت‌نمایی برابر دشمنان و نواختن سیلی بر صورت متعرضین احتمالی به میهن اسلامی توصیف و تأکید کرده است: نوای دل‌نشین تفکر بسیجی که هم اینک در جغرافیای منطقه طنین‌انداز شده و راهبرد دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) را با شکست‌های زنجیره‌ای رو برو کرده، شاداب‌تر و با صلابت‌تر از گذشته روح و جان ملت‌های انقلابی و حق‌طلب را نوازش داده و آنان را در میدان‌های ستیز با استکبار و قدرت‌های سلطه‌گر مصمم‌تر و عازم‌تر ساخته است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi