شناسه خبر : 78996
یکشنبه 02 آذر 1399 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عقب‌نشینی مفتضحانه بعثی‌ها در برابر رزمندگان

منطقه عمومی «حاج‌عمران» از زمان عملیات «والفجر ۲» و تصرف ارتفاعات حساس منطقه توسط نیرو‌های ایرانی، همیشه مورد توجه نیرو‌های عراقی بود و هر چندوقت یک‌بار عملیاتی برای اشغال این ارتفاعات از سوی طرفین صورت می‌گرفت.

در این راستا، لشکر ۶۴ ارومیه از نیروی زمینی ارتش با چهار گردان به‌همراهی یک گردان از تیپ ۲۵ تکاور با آگاهی از حضور عناصر منافقین در کنار یگان‌های عراقی، طرحی را آماده ساختند تا با اجرای آن، بتوانند تپه «شهداء» را مجدداً تصرف کنند.

بر این اساس، عملیات «نصر ۹» در اول آذر سال ۱۳۶۶ توسط دلاورمردان نیروی زمینی ارتش، با رمز مبارک «یا مولای متقیان (ع)» اجرا و به‌مدت سه‌روز به‌طول انجامید که در نتیجه آن، ارتفاعات ۲۰۸۰، ۲۰۶۰، ۱۹۰۰ و ۸۵۹۸۰ در منطقه عمومی «حاج‌عمران» آزاد شد.

همچنین، انهدام ده‌ها دستگاه انواع خودرو نظامی، چندین انبار مهمات، از دیگر دستاورد‌های عملیات «نصر ۹» بود؛ چراکه دشمن بعثی به‌دلیل کوهستانی بودن منطقه، نتوانست از امکانات زرهی خود استفاده کند؛ بنابراین با برجای گذاشتن چهار هزار کشته و زخمی و یک‌صد اسیر، ناگزیر به عقب‌نشینی شد.

نتایج مثبت حاصل از عملیات «نصر ۹»، موجب شد تا موقعیت رزمندگان با دفع پاتک‌های دشمن تثبیت شده و آن‌ها با حضور بر ارتفاعات منطقه، بر قسمت وسیعی از خاک عراق مسلط شوند. از طرفی دیگر نیز با سرکوب تحرکات بعدی دشمن و تحمیل ضربات مجدد به آن‌ها، تعداد دیگری از نیرو‌های دشمن به اسارت درآمدند و قدرت پاتک از دشمن سلب شد؛ بدین ترتیب، تپه «شهداء» نیز از وجود دشمن بعث پاکسازی شد.

 

تصرف ارتفاعات «حاج‌عمران» توسط نیروی زمینی ارتش+ اینفوگرافی

مشاهده در اندازه کامل

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi