شناسه خبر : 79006
دوشنبه 03 آذر 1399 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصاویری از«بمباران تهران» توسط رژیم بعث

 

تصویر دفاع مقدس| «بمباران تهران» توسط رژیم بعث به بهانه به‌دست‌ آوردن آبروی از دست رفته

رژیم بعث پس از شکست‌های متمادی در دفاع مقدس، مناطقی از تهران را بمباران کرد که شاید بتواند آبروی از بین رفته خود را با کشتار مردم به دست آورد.

روزهای  8 سال دفاع مقدس سراسر خاطره است، خاطره‌هایی که بعضاً اشک را از چشم سرازیر می‌کند. روزهایی که مردان و زنان غیور با دست‌های خالی در برابر رژیم سفاکِ تا دندان مسلح بعث، ایستادگی کردند تا نگذارند غرور ملی و انقلاب اسلامی دچار خدشه شود. دستانی که هیچ‌گاه نمی‌توان آنها را از یاد برد.

 عکس‌ها می‌توانند بهترین نمایش‌دهنده، خاطرات باشند، خاطراتی که زبان از بازگو کردن آن عاجز است و قلم برای به تصویر کشیدن آن ناتوان. 8 سال دفاع مقدس سراسر حاصل اتفاقات خوش و ناخوش است؛ هرچند که ناخوشی‌های آن هم سراسر تجربه بود و رستگاری. به همین دلیل خبرگزاری تسنیم در نظر دارد هر روز تصاویری از دفاع مقدس را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد تا لحظه‌ای خود را در آن صحنه نبرد تصور کنند و سختی‌های رزمندگان را یادآوری کنیم و بدانیم که چه کسانی با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا این درخت تنومند در اختیار ما باشد.

تصویر زیر برگرفته شده از کتاب عکاسان جنگ-علی فریدونی است که نشان می‌دهد رژیم بعث عراق  پس از شکست‌های متمادی از رزمندگان اسلام، مناطقی از پایتخت کشورمان را در سال 1364 بمباران کرد که شاید بتواند آبروی از بین رفته خود را با کشت و کشتار مردم و غیرنظامیان به دست آورد.

دفاع مقدس , عکس ,

تهران،‌ خزانه بخارایی/ فروردین 1364

نیروهای امداد، زنی را پس از یک روز تلاش زنده از زیر آوار بیرون آوردند.

دفاع مقدس , عکس ,

دفاع مقدس , عکس ,

تهران، مجیدیه/ 8 خرداد 1364

پیکر هفت عضو خانواده‌ی اغنامیان که روز قبل شهید شده‌اند، از جلوی خانه‌ی ویران شده‌شان تشییع می‌شوند.

دفاع مقدس , عکس ,

دفاع مقدس , عکس ,

تهران، فروردین 1364

بمباران مناطق مسکونی توسط هواپیماهای عراق

بیشتر بخوانید
منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi