شناسه خبر : 79010
دوشنبه 03 آذر 1399 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نام ناو جدید سپاه، موج وحشتی برای رژیم صهیونیستی

بدون شک نام‌گذاری ناو اقیانوس‌پیمای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه ایفای نقش در آب‌های فرامنطقه‌ای را دارد، به‌نام مردی توانمند در جنگ نامتقارن که نامش لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته بود، می‌تواند حامل پیام‌های بزرگی باشد.

 

 ناو اقیانوس‌پیمای «شهید رودکی»، در حالی ۲۹ آبان سال جاری به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد که به گفته فرمانده کل سپاه، جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود، به جغرافیایی خاصی محدود نشود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین در ادامه این سخنان خود، راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران را همراه با تاکتیک‌های تهاجمی دانست و اظهار داشت: اگر دشمنان ما را تهدید کنند و یا بخواهند عمل تهاجمی انجام دهند، ما سراسر تهاجمی می‌شویم و این معنای کاملی از راهبرد دفاعی ماست و برای تحقق آن مجدانه تلاش می‌کنیم.

علت نام‌گذاری ناو اقیانوس‌پیمای سپاه به نام «شهید رودکی» چیست؟

این سخنان سرلشکر «سلامی» که هدف از مأموریت‌های ناو اقیانوس‌پیمای «شهید رودکی» را نشان داده و حامل پیام‌هایی به دشمنان انقلاب اسلامی ایران در آب‌های دوردست است، ارتباط تنگاتنگی با نام‌گذاری این ناو اقیانوس‌پیما دارد که می‌توان، هم با نگاهی به نقش سازنده «شهید رودکی» در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نقش مبارزاتی آن شهید والامقام در نبرد با اسرائیل، به این ارتباط تنگاتنگ پی برد؛ ارتباطی که پیامی بزرگ را برای دشمنان انقلاب اسلامی به‌همراه دارد.

شهید «عبدالله رودکی» کیست؟

شهید «عبدالله رودکی» متولد سال ۱۳۳۴ در شیراز، در دوران نهضت انقلاب اسلامی، در توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره)، سازماندهی راهپیمایی و توجیه جوانان، نقش مؤثری داشت و در سال ۱۳۵۹ به خیل سبزپوشان سپاه پاسداران شیراز پیوست.

وی با شروع جنگ تحمیلی به همراه اولین گروه اعزامی، به جبهه رفت و در عملیات «ثامن‌الائمه» مجروح شد؛ اما مجروحیت او را از پا نیانداخت؛ بلکه در راه مبارزه با دشمنان مصصم‌تر شد و با پس از بهبودی، با حضور مجدد در جبهه، در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کرد.

شهید «عبدالله رودکی» در شکل‌گیری گردان‌های غواص لشکر ۱۹ فجر و همچنین تشکیل قرارگاه نوح نبی (ع) نقش مؤثری داشت و علاوه بر آن، خودش در آموزش نیروها، طراحی و اجرای عملیات‌ها حاضر می‌شد و در «والفجر ۸» نیز رشادت‌های زیادی از خود نشان داد.

علت نام‌گذاری ناو اقیانوس‌پیمای سپاه به نام «شهید رودکی» چیست؟

نقش کلیدی شهید «عبدالله رودکی» در نیروی دریایی سپاه

شهید «عبدالله رودکی» با تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره به‌عنوان یکی از فرماندهان عملیاتی مناطق دریایی سپاه در شکل‌گیری و به‌کارگیری استراتژی قایق‌های تندرو و مین‌گذاری‌های دریایی نقش کلیدی ایفا کرد و پس از دوران دفاع مقدس نیز در کاربردی کردن تکنولوژی و صنایع نظامی و در توانمندسازی تسلیحاتی نیرو‌ها، کوشا بود.

آموزش رزمندگان «حزب‌الله» لبنان

توان بالای شهید «عبدالله رودکی» در رزم دریایی، غواصی، موشک‌اندازی و تسلط بر زبان عربی، موجب شد تا وی به‌عنوان مربی آموزشی، به جمع رزمندگان «حزب‌الله» لبنان بپیوندد. نقش این شهید والامقام در آموزش رزمندگان «حزب‌الله» به‌حدی بود که صهیونیست‌ها بار‌ها در صدد ترور وی برآمدند؛ ولی موفق نشدند.

علت نام‌گذاری ناو اقیانوس‌پیمای سپاه به نام «شهید رودکی» چیست؟

شهید «عبدالله رودکی» نهم خرداد سال ۱۳۷۹، هنگامی که برای معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی استان بوشهر به این استان سفر کرده بود، در حال گرفتن وضو برای اقامه نماز، مورد اصابت گلوله تفنگ شکاری یکی از ایادی منافقین قرار گرفت و در ۴۵ سالگی به شهادت رسید.

بدون شک نام‌گذاری ناو اقیانوس‌پیمای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه ایفای نقش در آب‌های فرامنطقه‌ای را دارد، به‌نام مردی توانمند در جنگ نامتقارن که نامش لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته بود، می‌تواند حامل پیام‌های بزرگی باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
پاسداری آنقدر ارزشمندوخالصانه و...است.
که حضرت امام ره فرمودند(ای کاش من هم یک پاسداربودم)...
ملت بزرگ ایران به سپاه وکلیه نیروهای مسلح اطمینان واعتقاددارند.
وامنیت خودرامدیون ایثارگری های نیروهای مسلح میدانند.
اقتدار،امنیت،صلابت،شجاعت وشهادت رمزپیروزی این عزیزان است.
دست شماراباافتخارمیبوسیم.
و..........
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi