شناسه خبر : 79015
دوشنبه 03 آذر 1399 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از یادواره‌ی شهدای مسجد آیت‌الله منزوی آبادان

او در اوایل جنگ در اثر بمباران هوایی آبادان به شهادت می رسد. پیکرش در یک چاله می‌افتد و کسی او را پیدا نمی کند. خواهرش دو سال در فراق برادر اشک می ریزد و به خود شهید متوسل می شود؛ تا اینکه شهید به خواب خواهرش می آید و...

فاش نیوز - هم‌زمان با آغاز هفته مبارک بسیج، روز جمعه ۳۰ آبان، یادواره‌ی شهدای مسجد مرحوم آیت‌الله منزوی در این مسجد برگزار گردید.

مسجد مسجد مرحوم آیت‌الله منزوی، در لین‌ده، فرعی پنج آبادان قرار دارد. از جمله شهدای این مسجد محمود خلفیان است. او در اوایل جنگ در اثر بمباران هوایی آبادان به شهادت می رسد. پیکرش در یک چاله می‌افتد و کسی او را پیدا نمی کند. خواهرش دو سال در فراق برادر اشک می ریزد و به خود شهید متوسل می شود؛ تا اینکه شهید به خواب خواهرش می آید و نشانی محل پیکر را به او می دهد.

شهید عباس بختیارنیا، شهید دیگر این مسجد است. او در وصیت‌نامه اش نوشته است: من در این راه با کمال رضایت می روم و هیچ نیرویی به من زور و اجبار نکرده است و باعث افتخار من است که در این راه یعنی راه رسیدن به خدا قدم برمی دارم.

شهید حسن روشنگر همان کسی است که در عملیات رمضان از طریق بیسیم به فرمانده توپخانه عباس حیاتیان گفته بود: مختصات مرا شخم برنید که عراقی ها نیایند پیشروی کنند. فیلم دیده‌بان جریان شهادت این شهید آبادانی بود.

شهید ابراهیم شریفی از شهدای شاخص این مسجد است که در پیامی به برادران و خواهران حزب‌اللهی می گوید: حزب‌اللهی کسی است که بخاطر خدا در آتش بیفتد. حزب‌اللهی کسی است که تیغ بنی‌صدری و منافق و‌ کمونیست و چپی و راستی را بر پیکر داشته باشد. حزب‌اللهی کسی است که در جبهه بجگند. بخدا دروغ است کسی بگوید ما حزب‌اللهی هستیم ولی پایمان را از محدوده شهر بیرون نگذاشته باشیم.

شهید ابراهیم شریفی و شهید مسعود صمیمی دو دوست صمیمی برای هم بودند. آنها در ستاد حزب‌الله آبادان فعالیت می کردند. در نهایت هر دو در کنار هم در عملیات خیبر شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

روحشان شاد، راهشان پررهرو باد

عکس‌ها از رزمندگان شاهین و کعبی

اینستاگرام
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، «شهریار قلی‌گشتی» اظهار کرده این اولین مراسم بزرگداشت شهدای مسجد آیت الله منزوی (ره) بوده که در قالب شب خاطره به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به همت حوزه هنری آبادان و پایگاه مقاومت بسیج این مسجد برگزار شده است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi