شناسه خبر : 79038
سه شنبه 04 آذر 1399 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عطریانفر: چشم دوختن به انتخابات آمریکا انفعال است

عضو مرکزیت کارگزاران معتقد است چشم دوختن به تغییرات سیاسی آمریکا، انفعال است و نباید موضوع مذاکره، یا مقاومت دستمایه تبلیغات انتخاباتی شود.
محمد عطریانفر درباره تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر معادلات سیاسی داخل ایران به نامه نیوز گفت: پیروزی بایدن در بلندمدت تاثیری بر روند انتخابات ایران نخواهد داشت. شاید آثار و تبعات لحظه‌ای داشته باشد و به لحاظ روانی جامعه ما از آنچه در آمریکا رخ داد متاثر شود اما ما برای پیشبرد اهداف سیاسی و تامین منافع ملی‌مان باید متکی بر ظرفیت‌های داخلی باشیم.
وی افزود: اگر نیروهای سیاسی چشم‌شان به تغییرات سیاسی در کشوری دیگر مشخصا آمریکا باشد، حتما انفعال آنها را می‌رساند و امری غلط محسوب می‌شود.
این فعال اصلاح‌طلب درباره احتمال شکل‌گیری دوقطبی مذاکره - مقاومت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400، گفت: موضوع مذاکره یا مقاومت در دستور کار هیچ حزب سیاسی نمی‌تواند باشد. این موضوع در حوزه تدابیر رهبری است که کلیه ارکان و مسئولان و نهادهای عملیاتی در نظام سیاسی ایران تابع سیاست‌ها و راهبردهایی هستند که رهبری تعیین می‌کند. پس معنا ندارد که موضوع مذاکره یا مقاومت بخواهد دستمایه‌‌ای برای رقابت‌های انتخاباتی شود.
وی افزود: احزاب و جریان‌های سیاسی در حوزه‌‌ای می‌توانند شعار دهند که در اختیارات دولت آینده باشد. وقتی موضوع مذاکره با آمریکا یا مقاومت در برابر آمریکا خارج از اراده و اختیارات دولت است. وی درباره شکل‌گیری گفتمان مقاومت -  مذاکره در انتخابات 1400 بر اثر کاندیداتوری ظریف، بیان کرد: آنچه درباره آقای ظریف گفت‌وگو می‌شود بیشتر تحت تاثیر یکسری روابط فردی او بوده،‌ زمانی که در سازمان ملل ماموریت داشته است و اجازه داشته با برخی مقامات و سناتورها و شخصیت‌هایی که به صورت جانبی یا مستقیم با دولت آمریکا مرتبط بودند در جهت فرآیند حفظ منافع ملی ایران ارتباط داشته باشد. بیش از این هم نمی‌شود توقع داشت.
عطریانفر یادآور شد: اگر چنانچه آقای ظریف نامزد انتخابات ایران باشند نمی‌تواند از چارچوب یادشده خارج عمل کنند به صفت اینکه برخی روابط را در گذشته داشته است. بنابراین آقای ظریف حتی اگر نامزد انتخابات هم شود به هیچ عنوان نمی‌تواند نماد مذاکره باشد. اساسا موضوع مذاکره یا مقاومت نمی‌تواند دستمایه تبلیغات انتخابات و رقابت‌های سیاسی در 1400 شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi