شناسه خبر : 79069
چهارشنبه 05 آذر 1399 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مکتب سلیمانی»؛ تجلی، تبلور و عصاره بسیج است

«سعید اوحدی» با بیان این‌که امروز تجلی، تبلور و عصاره بسیج «مکتب سلیمانی» است، گفت: آن‌روز که امام خمینی (ره) با نگاه دوراندیش خود، ایده تشکیل بسیج را دادند، شاید امثال ما فکر نمی‌کردیم که این مدرسه روزی معلمینی خواهد داشت و دروسی با عنوان «مکتب سلیمانی» در آن تدریس خواهد شد که باعث کمال انسان‌ها شود.

 

تجلی، تبلور و عصاره بسیج «مکتب سلیمانی» است«سعید اوحدی» معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در همایش «پیروان ولایت» که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید «رسول‌زاده» بنیاد شهید و همچنین به‌صورت ویدئوکنفرانس در سایر استان‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) در تعبیری برای تشکیل بسیج، گفته‌اند که یک الهام در قلب نورانی حضرت امام خمینی (ره) جرقه زد.

وی با بیان این‌که این ایده امام خمینی (ره) در طول تاریخ بی‌سابقه است، افزود: در هیچ‌یک از نظام‌های مردمی، این سابقه وجود نداشته که یک مجموعه مردمی را با این عظمت در اختیار داشته باشد.

«اوحدی» در تبیین ریشه فلسفی تاریخی و دینی حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج، با اشاره به این‌که در طول تاریخ خلقت بشر، همواره شاهد دو رویکرد «نگاه استکباری مادی به انسان‌ها» و «نگاه ارزشی به انسان‌ها» بوده‌ایم، گفت: استکبار در طول تاریخ، تلاش کرده است تا از انسان‌ها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند.

وی با بیان این‌که پیامبران الهی در جوهره وجود انسان‌ها «خلیفه‌الله» بودن را دیدند، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام همه وجود خود را برای انسان‌ها گذاشتند؛ چراکه بر قلب آن‌ها شناخت داشتند که این نگاه ارزشی به انسان است؛ بنابراین ریشه فلسفی و تاریخی ایده حضرت امام خمینی (ره) در اصالت دادن به بسیج، نه به‌عنوان یک ابزار نظامی؛ بلکه به‌عنوان یک تفکر و فرهنگ برای رشد و هدایت جامعه و انسان‌ها، در قرآن کریم و تاریخ است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تأکید بر این‌که تقابل تاریخی کوخ‌نشینان در مقابل کاخ‌نشینان، در انقلاب اسلامی ما نیز وجود دارد، تصریح کرد: در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی یک جریان با نگاه استکباری در مقابل امام خمینی (ره) ایستاد؛ اما امام راحل در قلب و وجود انسان‌ها یک نوری را دید که اعتقاد داشت این نور هر بن‌بست و هر مانعی را نابود خواهد کرد.

وی با بیان این‌که یکی از بزرگ‌ترین موانعی که دشمنان برای انقلاب اسلامی ایجاد کردند، هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: استکبار به‌وسیله هر آن‌چه در توان داشت، اعم از: امکانات نظامی، اطلاعاتی و... مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفت و عده‌ای هم می‌خواستند در جنگ بن‌بست به‌وجود بیاورند و بسیجیانی که امام خمینی (ره) معتقد بود بن‌بست‌ها را باز می‌کنند، در جنگ حضور نداشته باشند؛ اما امام خمینی (ره) در دهان این تفکر زدند و فرمودند: «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».

«اوحدی» ادامه داد: در همین نگاه ارزشی است که کسی مانند شهید «حسن باقری» فرمانده جنگ می‌شود و کسی مانند شهید «همت» به‌وجود می‌آید؛ مگر شهید قاسم سلیمانی چند سال داشت که در صحنه جنگ حضور پیدا کرد؟ اما می‌بینیم به‌گونه‌ای در این مکتب تربیت شد که برای دنیای اسلام عظمت و برای دنیای استکبار وحشت می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز شاهد نگاه ابزاری و استکباری به انسان در آمریکا هستیم و آن‌ها حتی به مردم خود نیز رحم نمی‌کنند، گفت: آن‌ها با نگاه ابزاری و تبعیض نژادی خود، همچنان به سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان به‌عنوان برده نگاه کرده و پای خود را روی گلوی‌شان گذاشته و آن‌ها را خفه می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، امروز از بسیج به‌عنوان «شجره طیبه» یاد کرده‌اند؛ بسیج نه به‌عنوان یک جریان صرفاً نظامی، بلکه درخت تنومندی است که ریشه آن با خون شهدای بسیجی آبیاری شده و باعث قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

«اوحدی» با اشاره به مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» در کشورهای منطقه، گفت: این نگاه ارزشی به انسان‌ها بود که با نفوذ خود در دل‌ها، آن جوان افغانستانی را از شهرهای افغانستان به جبهه مقاومت آورد تا هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر حماسه به‌وجود بیاورند.

وی با بیان این‌که امروز تجلی، تبلور و عصاره بسیج «مکتب سلیمانی» است، تأکید کرد: آن‌روز که حضرت امام خمینی (ره) با نگاه دوراندیش خود، ایده تشکیل بسیج را دادند، شاید امثال ما فکر نمی‌کردیم که این مدرسه روزی معلمینی خواهد داشت و دروسی با عنوان «مکتب سلیمانی» در آن تدریس خواهد شد که باعث کمال انسان‌ها خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه دشمنان، علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: امروز دنیا هیچ دشمنی با جمهوری اسلامی ایران ندارد؛ بلکه این دشمنی‌ها با ارزش‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi