شناسه خبر : 79091
پنجشنبه 06 آذر 1399 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشتغال مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری خراسان رضوی

اشتغال مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری خراسان رضوی است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بیشترین مطالبه و مراجعه ایثارگران این استان به این اداره کل برای اشتغال فرزندان است.

حجت الاسلام حسین معصومی روز چهارشنبه در حاشیه پاسخگویی برخط مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از طریق سامانه "سامد" افزود: در حال حاضر شمار فرزندان شهید و جانباز جویای شغل در خراسان رضوی حدود ۱۱ هزار نفر است که درخواست اصلی آنها استخدام دولتی است که ظرفیت محدودی برای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ارتقای درصد جانبازی بخش دیگری از مراجعات به این اداره را تشکیل می دهد و دریافت تسهیلات نیز در مراجعه به این بنیاد مطرح بود که اکنون به دلیل وجود فرمول مشخص و احراز شرایط قانونی مراجعه برای دریافت وام مسکن به این اداره به شدت کاهش یافته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی برای وام خوداشتغالی فرزندان جامعه ایثارگری مهیا است و کسانی که بیمه تامین اجتماعی نیستند و تاکنون تسهیلات اشتغال و استخدام دریافت نکرده اند می توانند با ارائه طرح خوداشتغالی به این اداره مطابق شرایط قانونی وام اشتغال دریافت کنند.  

وی در خصوص پاسخگویی به شماره ۱۱۱ سامانه سامد نیز افزود: امروز به همراه معاونان توسعه و برنامه ریزی و بهداشت و درمان این اداره به چند مورد تماس در زمینه اشتغال، دریافت تسهیلات مسکن و امور حمایتی پاسخ داده شد و برخی دیگر نیز به نهادهای متولی برای پاسخگویی ارجاع داده شدند.  

حجت الاسلام معصومی همچنین به زیرساخت سامانه تلفنی ۱۶۱۶ اشاره کرد و ادامه داد: ایثارگران می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از اتلاف وقت، پاسخ سوالات خود را از این طریق از کارشناسان این بنیاد دریافت کنند.

وی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه خدمات غیرحضوری به ایثارگران به منظور حفظ سلامتی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان مورد تاکید است و توصیه ما به ایثارگران به ویژه جانبازان ماندن در خانه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: در کنار ارتباط تلفنی ۱۶۱۶، کانال ایثار رضوی در پیام رسانهای ایتا و سروش فعال بوده و در این بستر ارتباط دوسویه برای ایثارگران فراهم شده و ایثارگران می توانند سوالات خود را در این قالبها نیز مطرح کنند.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. شمار جانبازان زیر ۲۵ درصد در این استان نیز ۲۹ هزار نفر می باشد.

در حال حاضر جمعیت زیرپوشش خدمات بنیاد شهید خراسان رضوی ۳۱۴ هزار نفر است.

با هماهنگی مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی، از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از مدیران استان با حضور در محل استقرار سامانه سامد استان بطور مستقیم و بدون واسطه به تماس های مردم از سراسر استان پاسخ داده‌اند.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi