شناسه خبر : 79123
جمعه 07 آذر 1399 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمنده‌ای که مسجد راه‌چمن قزوین را "موزه شهدا" کرد/فیلم

حاج اصغر داداشیان‌پور با کوله باری از خاطرات جبهه و جنگ با خودش قسم یاد کرده که تا جان در بدن دارد، بسیجی بماند و با ابزار فرهنگ و هنر از آرمان‌های بسیج و شهدا بگوید.

از قزوین، حاج اصغر داداشیان پور با کوله باری از خاطرات جبهه و جنگ با خودش قسم یاد کرده که تا جان در بدن دارد، بسیجی بماند و با ابزار فرهنگ و هنر از آرمان‌های بسیج و شهدا بگوید؛ او در بهمن ماه سال 1337 دیده به جهان گشود، از همان ابتدای عمر با برکت خویش ساکن خیابان تهران قدیم قزوین حوالی مسجد راه چمن بوده و دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و دبیرستان نظام قدیم را در مدارس هدف واقع در خیابان شهدا و مدرسه راهنما واقع در خیابان بلاغی گذرانده است.

وی قبل از انقلاب سربازی را در نیروی هوایی ارتش آغاز و بعدها به دستور حضرت امام(ره) از سربازی فرار می‌کند اما این در حالی است که مجدد به همراهی همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و دو ماه در کنار مردم مسلح تهران به قول خودش دوران خاصی را سپری می‌کند.

حاج اصغر که عاشق حرف و عمل حضرت امام(ره) شده بود، پس از انقلاب در سال 60 عازم جبهه‌های نبرد علیه رژیم باطل بعث می‌شود؛ در عملیات‌های زیادی از جمله خیبر، حلبچه، خرمشهر و کربلای 4 در لباس مقدس بسیجی به صورت داوطلبانه حضور داشته و در عملیات کربلای4 مجروح و از ناحیه کتف جانباز می‌شود.

بسیج علویه مسجد راه چمن قزوین نخستین جایی است که حاج اصغر فعالیت فرهنگی را در آن تحت عنوان گروه سرود خیبر آغاز کرد و حماسه‌ آفرینی آن گروه فرهنگی- هنری در مناطق عملیاتی به رزمندگان اسلام روحیه مضاعف می‌بخشید؛ حاج اصغر از پایگاه علویه یا همان قدمگاه شهدا و کارهای فرهنگی در طول این چهل لحظه‌ای غافل نشده است و می‌گوید: "بسیجیان پایگاه علویه در کربلای4 حماسه آفریدند و این پایگاه شهدای زیادی را تقدیم راه اسلام کرده است."

جنگ با تمام سختی‌هایش تمام شد و حاج اصغر با توجه به علاقه‌ای که به مباحث ماکت سازی و ساخت نمایشگاه داشت هنر خود را معطوف به شهدا، بسیج و در کل، دفاع مقدس کرد و نمایشگاه‌های جور واجور او در ایام هفته‌های دفاع مقدس، بسیج و سالروز عملیات‌های هشت سال جنگ تحمیلی روح آدمی را به فضای مهران و فکه و شلمچه پرواز می‌دهد.

این روزها یک پای ساخت نمایشگاه‌های دفاع مقدسی همیشه حاج اصغر است و فعالان فرهنگی استان او را "حاج اصغر کار راه انداز" خطاب می‌کنند؛ هیچ‌گاه دوست ندارد لحظه‌ای از مکتب رفقای شهیدش دور شود و عقیده دارد که پایان ماموریت یک بسیجی شهادت است.

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi