شناسه خبر : 79144
شنبه 08 آذر 1399 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سی‌ان‌ان: عشق به اسرائیل در دی‌ان‌ای بایدن است

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با مرور روابط رؤسای جمهور آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتیجه گرفته نتانیاهو نباید نگران شکست ترامپ در انتخابات باشد چرا که «عشق به اسرائیل در دی.ان.ای جو بایدن است».
برخی کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند با رفتن «دونالد ترامپ» و آمدن «جو بایدن»، سیاست‌های آمریکا به ویژه در برخورد با جمهوری اسلامی ایران دچار تغییرات بنیادی خواهد شد. اما مروری کوتاه بر سابقه و مواضع «بایدن» و معاونش «کامالا هریس» و همچنین اعضای دولت وی که هفته گذشته معرفی شدند نشان می‌دهد مقامات آمریکایی بنا به دلایل متعدد تحت سیطره و نفوذ صهیونیست‌ها هستند و در این بین تفاوتی هم بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد. بر اساس گزارش‌ها جمعیت یهودیان در آمریکا زیر یک درصدِ از جمعیت کل این کشور است ولی براساس برخی گزارش‌ها، 67 درصد افردای که «بایدن» تاکنون برای دولت خود معرفی کرده صهیونیست هستند!
بنابر این می‌توان به سادگی فهمید، با روی کار آمدن تیم «جو بایدن» هم بسیار بعید است در رویکرد کلان و ضدایرانی آمریکا تغییری رخ دهد مگر در شکل و نحوه دشمنی این کشور. حتی بر اساس برخی گزارش‌ها این ایده که بایدن در صورت پیروزی آمریکا را دوباره وارد برجام خواهد کرد نیز به شدت مورد تردید قرار گرفته چرا که آنها برخلاف کسانی که در داخل مدعی شده‌اند، به دنبال گسترش محدودیت‌ها(موشکی، منطقه‌ای و...) علیه ایران در چهارچوب همین برجام هستند نه بازگشت به برجام فعلی! این را ما نمی‌گوییم، خود آنها بارها و بارها تاکید کرده‌اند.
 «جیک سالیوان» که به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن انتخاب شده از دوستان نزدیک رژیم صهیونیستی و از مخالفین سرسخت برداشتن تحریم‌هاست. آسیا تایمز در گزارشی در این باره نوشته، «سالیوان گفته است ایرانی‌ها باید واقع‌بین‌تر باشند. تصور کاهش عمده تحریم‌ها از سوی آمریکا بدون دریافت ضمانت‌هایی از ایران مبنی بر آغاز مذاکره فوری بر سر توافقی که در آن دست‌کم چارچوب‌های زمانی توافق بسط داده شده و مسائل مربوط به راستی‌آزمایی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما حل شده باشند، غیرعملی است». جیک سالیوان در مصاحبه با یاهو نیوز نیز طی اظهارنظری، به تمجید از نقش دولت ترامپ در کمک به مذاکرات عادی‌‌‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات پرداخته و آن را دستاوردی مثبت برای سیاست خارجی رئیس‌جمهور آمریکا خوانده است. در این مصاحبه، که قبل از امضای توافق میان دو طرف صهیونیست و اماراتی در کاخ سفید صورت گرفت، او گفت که پایه‌ این توافق در زمان اوباما گذاشته شد. به گفته «مارک ملمن» موسس گروه «اکثریت دموکرات برای اسرائیل»، سالیوان هم به طور عمومی و هم خصوصی به شدت در اردوگاه حامی اسرائیل قرار داشته است.
حمایت از اسرائیل بدون قید و شرط!
«آنتونی بلینکن» نیز که به عنوان وزیر خارجه بایدن معرفی شده، بر حفظ تحریم‌ها علیه ایران تا زمان رسیدن به توافق هسته‌ای «قوی‌تر»(بخوانید برجام 2 و 3 و..) تأکید کرده است. او در نشست مجازی «کمیته یهودیان آمریکا» گفته «ما به دنبال مذاکره برای توافقی طولانی‌مدت‌تر و قوی‌تر هستیم». بلینکن درباره رژیم صهیونیستی نیز چنین موضعی دارد: «آمریکا در دولت بایدن، بدون قید و شرط به تل‌آویو کمک خواهد کرد. بایدن کمک نظامی خود به اسرائیل را به هیچ تصمیم سیاسی آن (این رژیم) مرتبط نخواهد کرد». «مایکل اورن»، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز گفت: «تونی بلینکن» یهودی بوده و دوست واقعی اسرائیل است». «بلینکن» همچنین در جلسات توجیهی در واشنگتن گفته «برجام را به گونه‌ای تقویت خواهد کرد که مورد استقبال اسرائیل قرار گیرد».
شادمان از انتخاب بایدن همچون سالیوان و بلینکین، بایدن و کامالا هریس نیز هر دو عاشق رژیم صهیونیستی هستند و به نوشته «سی ان ان» عشق به رژیم صهیونیستی در دی.ان.ای آنها نهفته است. «شموئل روسنر»، ستون‌نویس صهیونیست در این باره در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز نوشته: « بایدن یک صهیونیست است و اسرائیل کاملاً از انتخاب او شادمان خواهد شد». بایدن خود شخصا نیز بارها ارادت ویژه خود به رژیم صهیونیستی را بیان داشته از جمله اینکه گفته: «تمام نخست‌وزیران اسرائیل از زمان «گلدا مایر» من را می‌شناسند و همه می‌دانند که من عاشق اسرائیل هستم». نیویورک تایمز هم درباره تعلق خاطر بایدن به صهیونیست‌ها می‌نویسد: «احساسات او درباره اسرائیل واقعی است. از چشم‌انداز اسرائیلی، او یک نامزد ایده‌آل است گذشته از همه اینها، بایدن یک تازه وارد نیست. بایدن نگرانی‌های اسرائیل را درک می‌کند. او نیاز استفاده از زور را درک می‌کند. تمایلات عملگرایانه و رفتار مستقیم، او را به شخص مورد ستایش اسرائیلی‌ها و فردی که می‌شود به سادگی با او کار کرد، تبدیل می‌کند. اسرائیل همچنین امیدوار است که بایدن فرصتی را فراهم کند که دوباره تل‌آویو به عنوان یک مسئله فرا حزبی واقعی در آمریکا ظاهر شود. بایدن به گفته خودش یک صهیونیست و یک حامی دیرینه اسرائیل است که با مسائل و بازیکنان اصلی آشناست، کسی که نگرانی‌های امنیتی ما را درک می‌کند».
من یک صهیونیست هستم
جو بایدن مهر ماه ۹۲ نیز هنگامی که معاون باراک اوباما بود در کنفرانس یهودیان در واشنگتن تصریح کرده بود: «یک پیوند اخلاقی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد چرا که تل‌آویو حامی منافع کاخ سفید در منطقه خاورمیانه است و اگر نبود منافع و امنیت ما به خطر می‌افتاد. اگر اسرائیل نبود، ما باید اسرائیل دیگری می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد. حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است، همین و بس». جو بایدن در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون اسرائیل نیز می‌گوید: «من یک کاتولیک معتقد هستم، و مانند هر کاتولیک سرسختانه بر این اصل پای می‌فشارم که یک کاتولیک خوب قبل از آنکه مسیحی باشد، باید یک یهودی خوب باشد و من نیز پیش از آنکه مسیحی باشم خود را یک یهودی می‌دانم، و نه تنها این، بلکه افتخار دارم که بگویم که من یک صهیونیست هستم و به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کنم و به وجود اسرائیل و ملی گرایی یهودیان سخت پایبندم.»
همکاری نزدیک علیه ایران
«شهریور» ماه بود که «جو بایدن» در یادداشتی با عنوان «راه‌های هوشمندانه برای سختگیری بر ایران» که در پایگاه خبری شبکه CNN منتشر شد، با انتقاد از سیاست ترامپ که موجب ایجاد فاصله بین آمریکا و کشورهای اروپایی شده است، نوشت: «راه هوشمندانه و حساب شده دیگری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد... ما به تلاش‌ها برای عقب راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد. همچنین با استفاده از توافق کمک‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل که در زمان معاونت ریاست جمهوری من امضا شد، آمریکا از نزدیک با اسرائیل همکاری خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که تل‌آویو می‌تواند از خودش در برابر ایران و بازیگران نیابتی آن دفاع کند. ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi