شناسه خبر : 79180
یکشنبه 09 آذر 1399 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصلحت نظام و تشخیص رهبری

فاش نیوز - در موضوع بحث میان دولت ایران و آمریکا، پیش فرض هائی وجود دارد که باید نگریست در صورت انجام مذاکره احتمالی، چه سودی خواهیم برد و در کجا متضرر می‌شویم.در نگاه اول به وضعیت سیاست خارجی دولت جو بایدن پس از استقرار در کاخ سفید اگر بپردازیم خواهیم دید که دولت جدید ایالات متحده‌ی آمریکا و جو بایدن در نظر دارند در صورت توافق با ایران، با نگاهی متفاوت از نگاه سیاست خارجی دولت باراک اوباما، به یک توافق جدید برسند؛ تا جائی که خانم کاملا هریس، معاون اول جو بایدن قبلا" اعلام کرده بود که آمریکا در صورت توافق هسته‌ای با ایران، باید به یک توافق موشکی هم دست یابد؛ در حالی‌که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که در موضوع سلاح‌های متعارف موشکی خود هرگز مذاکره نخواهند کرد.
در وضعیت پیچیده‌ی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و کرونایی  کشور هم باید دید آستانه‌ی تحمل نظام تا به کجاست. در بین دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای کشور، دو دیدگاه کاملا" متفاوت وجود دارد. اصلاح طلبان از پیروزی جو بایدن بشدت جو‌زده شده و از هم اکنون پرچم سفید را به اهتزاز درآورده‌اند و تسلیم شده‌اند. در برابر، جناح اصولگرا با انتقاد شدید، با مذاکره با دولت آمریکا با توجه به بدعهدی سیاستمداران کاخ سفید، نسبت به این موضوع هشدار اکید داده‌اند.
حال با توجه به دیدگاه‌های هر دو جناح سیاسی کشورمان، باید اذعان داشت مقامات بلند پایه و طرفداران جناح‌های سیاسی آنها باید بدانند، در نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ موضوعی فراتر از حوزه‌ی مصلحت نظام نیست؛ و هر دو جریان سیاسی باید در برابر مصلحت نظام تمکین کنند؛ اگر چه مذاکره‌ای هرگز انجام نگیرد یا فرض بر مذاکره احتمالی باشد.
موضوع مصلحت نظام، موضوعی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) همیشه بر آن تاکید داشته‌اند و بیشترین هزینه را خود حضرت امام (ره) پرداخته‌اند؛ چه در موضوع جانشینی و عزل آقای منتظری از قائم مقام رهبری، چه در زمان پذیرش قطعنامه 598 و تعبیر ایشان از نوشیدن جام زهر، چون حضرت امام (ره) با آن دوراندیشی مثال‌زدنی خود می‌دانستند تا زمانی که خودشان در قید حیات هستند باید مسئله‌ی جنگ تحمیلی را چاره‌جوئی کرده و در نهایت آبرومندی و عزت، پایان داستان هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند؛ تا جائی که اکنون پس از سه دهه از پایان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و خانواده‌های آنان به‌عنوان بازماندگان جنگ تحمیلی، از این حیث، عزت‌مدار و شاکر خداوند هستند و نشان داده تدبیر حضرت امام (ره) کاملا" بجا و شایسته بود و ایشان هرگز در بحث مصلحت نظام با احدی تعارف نداشتند.
 لذا از مسئولان ارشد و هواداران جناح سیاسی کشور نیز دعوت می شود با خویشتنداری، حافظ منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مصلحت نظام باشند و با بینش عقیدتی، سیاسی خود به این جمله‌ی تاریخی حضرت امام (ره) توجه کنند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد.»  و با اطاعت بی‌چون و چرا از رهبر فرزانه‌ی انقلاب، گوش به فرمان باشند و هر چه رهبری معظم انقلاب و مدیران ارشد نظام، چاره دیدند گردن بگذارند. والسلام

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
با عرض سلام و ارادت
بسیار عالی اشاره کردید به مساله مصلحت که نقص مطلب بنده رو هم تکمیل میکنه
انشالله که در نهایت اون چه که به سود ملت و مملکت هست اتفاق بیوفته و طوری نشه مثل الان که برجامی که مورد انتقادمون بود هم غنیمت از دست رفته حساب بشه و از بد به بدتر برسیم
واکنش دولت جبهه اصلاح طلبان پس از شهادت دکتر مهندس محسن فخری زاده :
(بیخود شلوغش نکنید ، چیزی نشده ، یک نفر ترور شده ، برجام که نقض نشده)
و در ادامه فشار دولت به تیتر خبری رسانه ملی برای حذف نام (دانشمند هسته ای) برای شهید محسن فخری زاده تا این عبارات لطمه ای به پروژه (مذاکرات با جو بایدن) نیاورد.
منبع : پیچ اینستاگرام ،( حمید رسایی)
هزینه تا بکجا؟
هفت سال و نیم است مذاکره کردند چه غلطی توانستند بکنند جز اینکه دلار را به مرز سی هزار تومان رساندند و اقتصاد مملکت را به این طرز وحشتناک رسانده اند عاشقان رابطه با آمریکا، این مفسدهای فی الارض بدانند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر برجام را پاره کنید ما آن را آتش می زنیم بدانید رئیس جمهور بعدی برجام را آتش خواهد زد البته این وظیفه روحانی و طرفدارن و قلم به نویس هایش بود که باید مجبورش می کردند حرف امام خامنه ای (حفظ الله) را زمین بزند چرا وقتی ترامپ برجام را پاره کرد روحانی آن آتش نزد چون بعضی از دوستداران رابطه با آمریکا که مذاکره با آمریکا را به مصلحت مملکت می کشانند و با تعریف از مقام معظم رهبری خودشان را محق جلوه می دهند نوکری آمریکا را بدون مزد و منت دوست دارند از آمریکا و غرب پول نمی گیرند چون ارزش این حرف ها را ندارند فقط آمریکا پیش این آدم ها هیبت دارد در حالی که الان فقط روزنامه های زنجیره ای و عمله اکره هایشان از مذاکره حرف می زنند و تحلیل های آبکی می گذارند شما چطور جرات می کنید هنوز از مذاکره با آمریکا شیطان بزرگ حرف بزنید ؟؟؟!!! کسی که نداند سیاست آمریکا با رفتن یک نفر و آمدن نفر بعدی عوض نمی شود یک احمق تمام عیار است آمریکائیان قهرمان ملی ما رو علنا می کشند دانشمندان ما را ترور می کنند...
متاسفانه در کشور ما هرچقدر از وابستگان به حمایت از مذاکره با دولت آمریکا ضربه خورده ایم ، از عده ای (کاتولیک تر از پاپ) هم بیشتر ضربه خورده ایم که خیال می کنند هر چه فحش آبدارتر و رکیک تر نثار مخالفان آن طرف بدهند از سوی این طرف عزیز تر تلقی خواهند شد ، اما بهتر است بدانند سیاست را باید به سیاسمتداران سپرد و شخم زدن زمین را به گاو نر ، چون هر که را بهر کاری ساخته اند ...
در پی مصوبه مجلس شورای اسلامی که با قید دو فوریت در مجلس تصویب و طی دو روز به تصویب شورای نگهبان رسید ، دولت موظف است تا دو ماه دیگر اگر طرفین توافق برجام ، به تعهدات خود عمل نکنند ، دولت موظف است از پروتکل الحاقی توافق هسته ای خارج شده ، ضمن حلوگیری از بازرسان سازمان انرژی هسته ای سازمان ملل از بازدید از مراکز هسته ای کشورمان ، سقف مجاز غنی سازی زیر 20 درصد را برداشته و تعهدات هسته ای خود را در قبال برجام را تعلیق کند.
آقای روحانی ریاست جمهوری ، ضمن انتقاد از این مصوبه فانونی مجلس و شورای نگهبان ، اعلام کرده : بگذارید دیپلماسی گفتگو، بین ایران و اعضای برجام ، طبق مذاکراتی که در 20 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی داشته و در آن به موفقیت دست یافته ، ادامه دهیم ، در ادامه دولت روحانی برجام را پرافتخارترین دست آورد دولت هشت ساله خود نامید.
وزیر خارجه ایران ، آقای ظریف از آمریکا خواسته به مذاکرات هسته ای برجام بازگشته و توافق برجام را به رسمیت شناخته و اجازه دهد ایران از امتیازات توافق برجام بهره مند گردد.
در همین حال جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ، در پاسخ سئوال توماس فریدمن خبرنگار نیویورک تایمز که از او در خصوص توافق برجام نظر خواسته بود اعلام کرد : دولت آمریکا به دنبال توافقی در زمینه توافق هسته ای و موشک های نقطه زن ایران خواهد پرداخت چرا که اگر فعالیت های هسته ای ایران گسترش یابد ، پس از آن کشورهای دیگر منطقه چون عربستان ، ترکیه و مصر نیز به دنبال گسترش فعالیت هسته ای خواهند رفت و این وضعیت منطقه خاور میانه را پرتنش خواهد کرد.
دولت سرنگون شده ترامپ قصد دارد تا دو ماه دیگر که در کاخ سفید مستقر خواهد بود ، در راستای فشار حداکثری علیه ایران ، دولت عربستان سعودی اجازه دهد پروازهای هواپیمائی قطر را که از آسمان ایران استفاده می کند ، ترغیب کند از کریدور هوائی عربستان عبور کند تا ایران ، از دریافت حدود 100 میلیون دلار عایدی سالانه از حق پرواز هوایی محروم سازد. (جهت اطلاع)
در پایان : حضرت امام خمینی (ره) :
اگر آمریکا (لا اله الا الله) هم بگوید ، ما می گوئیم (مرگ بر آمریکا)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi