شناسه خبر : 79183
سه شنبه 11 آذر 1399 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهره مندی جانبازان از قانون بازنشستگی

سید - با عنایت به اینکه طبق قانون آیین نامه اصلاح نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی و مشاغل سخت و زیان آور و ماده و تبصره های الحاقی مصوب 10/2/85 هیئت وزیران امتیاز خاصی برای جانبازان در نظر گرفته شده، مقنن است برای بهره مندی «کلیه جانبازان» از مزایای قانون، با شرایط حداقل بیست سال بین بیمه پردازی و پنجاه سال سن در صورت بازنشستگی مورد نظر است. ولی با توجه به مفاد بندهای سه‌گانه‌ی ذیل ماده واحده‌ی قانونی نحوه‌ی بازنشستگی جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور مصوب 67/9/1 و الحاقات بعدی آن که جداگانه نوع و درجه‌ی از کار افتادگی را بیان می‌کند اشاره‌ی شبیه به استفاده از امتیاز سنوات ارفاقی جهت بازنشستگی دارد که جانبازان بالای بیست درصد مشمول بهره‌مندی از آن بوده، طبق تبصره‌ی پنج قانون فوق و خدمت مازاد بر سی سال نیز قابل محاسبه نیست.

لذا در اینگونه موارد موازی و مشابه باید طبق قانون مؤخرالتصویب (10/2/85) که آخرین اراده مقنن است عمل نمود و وقتی مقنن در قانون مصوب 85/10/2 لفظ کلیه جانبازان را قید می کند دیگر محدودیت درصد ازکارافتادگی معنایی ندارد. چون قانون گذار نگاه ارزشی به نفس کار جانبازی می کند، همان گونه که تا قبل از تاریخ ابلاغ بخشنامه تامین اجتماعی مورخ 97/11/30 کلیه جانبازان بدون محدودیت درصد طبق قانون بازنشسته می شدند و طبق بند آخر اصل ۱٣٨ قانون اساسی اعتبار بخشنامه منوط است به اینکه در حدود مصوبات مجلس و دولت باشد و به لحاظ ماهوی نباید با متن و روح قانون در تضاد باشد.

لذا بند۱ ماده1 _2_7بخشنامه تامین اجتماعی به سبب محدودیت و انشقاق بهره مندی کلیه جانبازان از قوانین بازنشستگی با روح و متن قانون مغایرت دارد و با توجه به ماده ۴٧ قانون احکام دائمی مصوب96/1/16 مجلس و اصل 138 قانون اساسی به صرف یک بند از بخشنامه داخلی نمی توان از قانون دائمی دولت و مجلس برداشت گزینشی و تفسیر به رأی نمود، چون این محدودیت براساس بند۱ ماده12  قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان مصوبه 92/3/25 موجب تضییع حقوق و عدم بهره مندی خانواده جانبازان محترم زیر بیست درصد از قانون بازنشستگی خواهد بود.


علی‌ایحال با عنایت به موارد مشروحه فوق و تفریح و تاکید قانون آئین نامه اصلاحی مصوبه85/2/10 و اصل 138 قانون اساسی اینجانب جانباز شیمیایی 15 درصد دفاع مقدس با شش سال سنوات جبهه درخواست رسیدگی و ابطال بند 1 ماده 1_2_7 بخشنامه تامین اجتماعی و الزام تسری قانون فوق به کلیه جانبازان بدون محدودیت درصد را دارم.

 

تنظیم و تدوین مطلب از بهروز ساقی

اینستاگرام
نوشدارو پس از مرگ سهراب...
این قانون بازنشستگی جانبازان زیر بیست درصد تاسال 97اجرامیشد... حداقل 50سن و20سال سابقه...
ولی بخاطر بار مالی ان؟!با رندی آنرا تامین اجتماعی حذف کرد...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi