شناسه خبر : 79185
یکشنبه 09 آذر 1399 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خطرناک تر از ترور و خرابکاری چیست؟

خطرناک تر از عملیات ترور ‌و خرابکاری، محاسباتی است که دشمن در ذهن دارد. باید به این محاسبات حمله کرد. دشمن باید درباره هزینه و فایده اقداماتش شروع به محاسبه مجدد کند. این با اقدامات عادی میسر نیست.

خطرناک تر از ترور و خرابکاری چیست؟/ تیم ترامپ در حال پر کردن دست دولت بعدی آمریکا هستند

۱- مسئله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده فقط انتقام نیست. ما داغداریم اما هیجان زده نیستیم. مسئه احیای توازن راهبردی، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است. روند راهبردی باید تغییر کند.

۲- خطرناک تر از عملیات ترور ‌و خرابکاری، محاسباتی است که دشمن در ذهن دارد. باید به این محاسبات حمله کرد. دشمن باید درباره هزینه و فایده اقداماتش شروع به محاسبه مجدد کند. این با اقدامات عادی میسر نیست.

۳- خروج از ‘محاسبه پذیری’ مهم ترین گام راهبردی است که باید برداشته شود. روند فعلی تنها زمانی متوقف و معکوس خواهد شد که سیستم امنیتی منطقه تغییر کند. امریکا و اسراییل درباره نقطه ای که اراده ایران بر این تغییر تعلق خواهد گرفت، دچار اشتباه برآورد شده اند و هزینه آن را خواهند داد.

۴- یکی از مضحک ترین استدلال هایی که در این روزها خواهید شنید این است که پاسخ دهی، افتادن در دام دشمن است. سوال این است: در دو‌سال گذشته که در دام ادعایی آقایان نیفتادیم، رفتار دشمن خشن تر شد یا آرام تر؛ تنش بیشتر شد یا کمتر؟ پاسخ، دام نیست، این تحلیل ها دام است.

۵- تیم ترامپ و صهیونیست ها در حال پر کردن دست دولت بعدی امریکا هستند چون بدنه امنیتی در امریکا جمهوری خواه و دموکرات ندارد. دست از سر ایران بر نمی دارند مگر اینکه دستشان کوتاه شود. تاثیر بر سیاست دولت بایدن فقط با تولید قدرت ممکن است نه با ایستادن و تماشا کردن.
مهدی محمدی
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi