شناسه خبر : 79186
چهارشنبه 12 آذر 1399 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکوائیه‌ی جانسوز یک دختر شهید اهل قزوین

انصاف است در بنیاد با فرزند شهید اینگونه رفتار کنند؟!

کسی چه می‌داند پدر خانواده که می‌رود، چه آسیبی به بچه‌هایش می‌رسد؛ و فقط خدا می‌داند کسانی که به جنگ رفتند و جان عزیزشان را...

فاش نیوز - سلام و عرض ادب، وقت بخیر، اینجانب دختر شهیدی از قزوین هستم و مدرک کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دارم. البته این مطلب را گفتم برای اینکه بگویم آدم کم سوادی نیستم و به قانون هرجایی احترام می‌گذارم. علت اینکه به فاش نیوز پیام ارسال کردم خواستم سنگ صبورم باشید و بدانید چه بر سر فرزندان شهدا می‌آورند.

بنده ده سال بیشتر نداشتم که پدرم در والفجر هشت (فاو)سال ۶۴‌‌ به شهادت رسیدند و مادر با کلی سختی و مشقت، شش بچه را بزرگ کردند؛ برادر کوچکترم یک سال هم نداشت.
حدود دو هفته پیش ۹۹/۸/۲۲ مادر براثر بیماری کرونا به رحمت خدا رفتند و ما برای گرفتن قبر در مزار شهدا به بنیاد شهید مراجعه کردیم که با توهین معاون بنیاد مواجه شدیم؛ با این عنوان که همسران شهدایی که ازدواج کردند و همسر دارند امتیاز ندارند؛ در حالی‌که مادر بنده در ازدواج دوم فقط یک ماه بودند و طلاق گرفتند و همواره تنها بودند و اگر بنده جهت تعویض شناسنامه‌ی ایشان به ثبت احوال مراجعه می‌کردم نام همسر دوم ایشان با توجه به طلاق حذف می‌شد؛ که ای کاش اینکار را انجام می‌دادم.

بنده در بنیاد معترض شدم که چه کسی این قانون را گذاشته؛ مگر روزی که پدران ماجنگ می‌رفتند امتیازبندی بود که الان همسر شهدا را امتیازبندی می‌کنند و این یک توهین بزرگ به خانواده‌ی شهدا است. کجای ازدواج به لحاظ شرعی و عرفی و قانونی مشکل دارد که اینگونه رفتار می‌کنند؛ و معاون بنیاد گفتند که این قانون را هیأت امنا در نظر گرفته‌اند،....

چرا باید هیأت امنا برای مزار شهدا و همسران شهدا تصمیم بگیرد؟ آیا این درست است؟ این در حالی است که هستند همسران شهدایی که عقد موقت کرده‌اند و در شناسنامه‌ی آنها ثبت نشده و آنها هیچ مشکلی ندارند. بنده درخواست کردم که یکی از اعضای هیأت امنا یا فردی که چنین قانونی گذاشته تشریف بیاورند؛ که آنها با رئیس حراست بنیاد و با ۱۱۰تماس گرفتند و پلیس آمد که خود پلیس هم بعد از شنیدن صحبت‌های بنده شرمنده شدند و آنجا را ترک کردند.

این انصاف است که در بنیاد با فرزند شهید اینگونه رفتار کنند؟! پس از مردم عوام چه انتظاری می‌توان داشت که سهمیه‌ها را چماق کرده و بر سر ما می‌کوبند.
بنده به‌شخصه حاضرم اگر ما سهمیه‌ای داریم یا هر آنچه که در زندگی‌ام هست، حتی جانم را بدهم که فقط یک لحظه وجود مبارک پدرم کنارم باشد. کسی چه می‌داند ما با بی‌پدری و افسردگی مادر چگونه بزرگ شدیم؟! کسی چه می‌داند پدر خانواده که می‌رود، چه آسیبی به بچه‌هایش می‌رسد؛ و فقط خدا می‌داند کسانی که به جنگ رفتند و جان عزیزشان را کف دستشان گرفتند و فراموش کردند که فرزندی دارند، نه به فکر قبر بودند، نه مال دنیا؛ که امروز در بنیاد گردن کج می‌کنند و می‌گویند ما شرمنده شما و شهداییم! به حق فاطمه‌ی زهرا در این دنیا و آخرت همواره شرمنده باشید که فکر می‌کنید همیشه پشت میز ریاست و معاونت می‌نشینید و فکر می‌کنید همیشه زنده‌اید. یک روز هم نوبت شما و عزیزانتان می‌رسد که در این قبرها بخوابید.

بنده پوزش می‌خواهم که وقت شما را می‌گیرم؛ ولی مطمئنم این مشکل تعداد زیادی از همسران و فرزندان شهداست که خواستم با شما مطرح کنم. پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را دارم و اجر شما با سیدالشهدا.

| فاطمه ایزدیار (فرزند معزز شهید)

اینستاگرام
خانم محترم وقتی مادر شما داشت ازدواج دومش رو میکرد باید فکر عواقب و قواعد منبعدش رو میکرد ....
حالا قانون تدوین شده که همسر شهید چنانچه ازدواج کنه از شمول همسریت شهید خارجه که منم فکر میکنم کار بسیار بسیار خوبی کردند . والا همسر دو بردار شهیدم بیشتر از سی وپنج ساله با ما زندگی میکنند و بچه هاشونو به سرو سامون رسوندن ، نوه دار هم شدن و هنوز هم از بنیاد حقوق دریافت میکنند ... والا اگر ازدواج میکردن منم تا آخر عمر اون زنو نگاه هم نمیکردم .
در ضمن فاش سلام . این مطلب چیز خیلی مهمی نیست که تیتر یکش کردی ، چندتا غریبه میخونن خودمون خونه آبرومون رودخونه میشه ... گرفتی ؟
اتفاقا اگر دختر بودی و آن هم دختر با عزت یک شهید گرانقدر با جان و دل می فهمیدی که این برخوردها خیلی دردآوره و همسر شهید هم به صرف اینکه همسر شهید است احترام دارد و ازدواج هم کاری شرعی و قانونی و درست است اما درباره قانون گفته اید پس باید بدانید که اتفاقا" اوایل اگر همسر شهیدی ازدواج می کرد حقوقش قطع می شد ولی بعدها عقلای قوم دیدند که این باعث ظلم به همسر شهید و بروز مشکلاتی گردیده است، قانون گذراندند که همسر شهید حتی اگر ازدواج هم کند حقوقش قطع نمی شود و این قانون ده ها سال است که اجرا می شود.
شما نمیخواد به جای بقیه تصمیم بگیری که کی ازدواج کنه کی نکنه که یه کار شرعی و قانونیه حق طبیعی هر انسانیه چه ازدواج دوم چه ازدواج صدم .این خانوم همسر اولشون شهید شده و بچه ها رو با کلی سختی بزرگ کرده .خدا به روی امثالی مثل شما نگاهم نمیکنه که میگی من بودم به اون خانم نگاهم نمیکردم
شما در حدی نیستید که بخواید برای همسران شهدا تصمیم بگیرید اونها تنها و با بودن هزاران مشکلات بچه ها رو بزرگ کردن و اصلا ازدواج حق هر انسانیه و کسی نمیتونه این حقو ازشون بگیره و شما اول برو ذهن مریضتو اصلاح کن همسر شهید بودن لایق هر کسی نیست اگه همسر شما و امثال شماها فوت کنه دو روز دیگه میرید زن میگیرید چرا شماها این حقو دارید و یه زن تنها که با بودن چند تا بچه قدو نیم قد ازدواج دوم کرده حتی حق همسر شهید بودن رو نداره!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
همسران شهدا چه آنها که ازدواج کرده‌اند و چه آنها که نکرده‌اند، معتقدم به امثال این آقایان باید گفت آیا همسر شهیدی که ازدواج کرده است دیگر وابسته به شهید نیست؟ آیا این توهینی به خانواده شهدا نیست؟ آیا همسران شهدایی که فرزندان آنها را بزرگ کرده‌اند، دیگر اعمال و گفتارشان قابل اعتنا نیست، شهید یک ارزش است و هیچ همسر شهیدی از این ارزش جدا نمی‌شود. اما خانواده‌های شهدا و همسران‌شان حتی آنها که ازدواج کرده‌اند خود را متعلق به شهدا می‌دانند و به پاسی از زینب کبری وظیفه و تکلیف خویش را ادامه رسالت شهدا می‌دانند، چه به مذاق بعضی‌ها خوش بیاید و چه نیاید.درست نیست که ندانسته کسی را قضاوت کردن.....
نمی دونم این یارو (که عنوان یارو هم براش زیاده) چه درکی از یه خونواده شهید داره،، ولی فقط اینو می دونم که این جور آدمها و قماششون ده ها ساله هر کی حرف زده فقط با امر کردن به سکوت به دیگران خواستند که منافع خودشون به خطر نیفته.
حالا اصلا به فرض اینکه با شهید و خونواده شهید کار نداشته باشیم، آقا تو چه حقی داری در مورد تمام لحظات و سالهایی که شش تا بچه قد و نیم قد با تمام سختی هاش گذروندن صحبت کنی و قضاوت؟
تو اصلا می فهمی نبود پدر و همسر در اوج جوانی و تنهایی یعنی چی ؟
من خودم یه مردم، اما اینو بدون که متاسفانه ما مردها با نظرات مثلا مردونه خودمون بلایی به سر زنها می آریم که فقط باید اون دنیا جوابشو بدیم.
شما خودت جواب خودتو دادی.
شما از کجا می دونی همون بچه های برادر شهیدت در نبود پدرشون چی کشیدن؟
شما از کجا می دونی همسر برادر شهید شما در نبود شوهرش چی کشیده؟
شما چه درکی دادی از اینکه یه زن تنهایی و در زیر سایه سنگین و سلطه گرانه شما چی کشیده؟
مگه شما تو دل اون هستی که اینجور راحت و بدون مسولیت زر مفت می زنی و در مورد اون زن بیچاره قضاوت می کنی و می گی " بچه هاشو به خوبی و خوشی بزرگ کرده و الان نوه هم داره."
معلومه که یا شما از همون مفت خورهای بنیادی یا یکی از اون فرصت طلب هایی که هر جا می بینن آب گل آلوده، دنبال قلاب می گردن تا ماهی بگیرن.
فقط اینو بگم که تو حق نداری بگی "زن داداشم اگه ازدواج می کرد اصلا نگاهش هم نمی کردم".
مگه تو مالک اون زن هستی که اینجور فکر می کنی؟
مگه اون زن خدایی نکرده آدم نیست که شما به جاش تصمیم گرفتی و اون جور خوارش کردی؟
وای بر تو و امثال تو، بد روزگاری در پیش داری !
ای کاش خودت یه زن می شدی یا یه فرزند شهید تا به خودت اجازه نمی دادی....
به قول معروف حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن هم بلد نیستی؟
با سلام...
تشخیص اینكه ما در هر موقعیتی چگونه باید صحبت كنیم و چه بگوییم، یك درك و فهم مهم است.
هدف این است كه بفهمیم چه زمانی باید روان و طبیعی حرف بزنیم، چه زمانی باید قبل از حرف زدن فكر كنیم و چه زمانی نباید اصلا حرف زد...
مسئله بر سر یک قبر و یا ازدواج کردن و نکردن نیست. بعد از فوت دیگر فرقی ندارد که مارا کجا بزارند اما مسئله بر سر بی حرمتی کارمندان و قانون هردم بیل بنیاد است. جدای از این حتی اگر بی حرمتی هم صورت نمی گرفت، چرا یک ماه ازدواج و نه اصلا چندین سال ازدواج باید از ارزش های یک زن شهید و به طور کلی از ارزش های یک زن بکاهد؟ همسر شهید همیشه همسر شهید است و این به خودی خود توهینی برای همه شهدا و همسرانشان محسوب میشود و علاوه بر آن توهینی به حقوق تمامی زنان است. ما دیگر در عهدی زندگی نمی کنیم که بخواهند زنی که بیوه شده را به آتش بکشند و این افکار جهان سومی که اگر زن ازدواج کند لیاقت نگاه کردن هم ندارد خیلی وقت است که منسوخ شده است. اگر نمی توانیم حرمت شهیدان را نگه داریم کاش حداقل به حقوق زنان احترام بگذاریم. هر چند گاها این کلمات هم برای بعضی افراد نامفهومند و با آن ها باید از مرحله اول یعنی انسانیت و حس همدردی سخن گفت. برای همسر برادرتون هم متاسف و متاثر هستم که با افکار چنین آدمی زندگی می کند. ایشان حتی اگر یک لحظه احساس تنهایی کنند شما باید در آخرت پاسخگوی او باشید.
جای بسی تأسف است که با یادگاران شهدا اینگونه برخورد میشود؛نکند یادمان برود که ما شرمنده‌ی شهداییم...
کاملا درسته. این قضیه رو هر کسی متوجه نمی شه و فقط به خاطر همون سهمیه ی کمی که به سختی به این افراد تعلق میگیره، متاسفانه همه ی احترامات شهید و فرزندانشونو زیر سوال میبرند. به امید روزی که همه ی ما به درک درستی برسیم.
داغ مادر سردشدنی نیست ،یادش هم فراموش شدنی نیست،مادر همیشه مادره....
آرزوی صبروسلامتی برای شما و بازماندگان دارم
سلام و عرض ادب و احترام به محضر برادرزاده ام، فاطمه خانم شرمنده ام رویم سیاه که افرادی بواسطه شهدای والامقاممان، جانبازان و آزادگان ارتزاق می کنند کجاست الان جناب شهیدی امروز ایشان به دنیای جاویدان سفر کرده وباید جوابگوی گفتار و رفتار شان باشند وعده الهی همینس حق الناس آنهم چه کسانی وبواسطه چه عزیزانی، عموجان غفران ورحمت الهی را برای مادرمرحومه اتان وصبروشکیبایی وتندرستی وطول عمر باعزت وسربلندی بازماندگان را از یگانه بی همتاخداوند متعال مسئلت می نمائیم
خداوند به شما و همه خانواده شهدا سلامتی و طول عمر با عزت بدهد ما همواره شرمنده شهدا و خانواده هایشان هستیم خداوند همه ملت ایران را از دست دولتمردان نا اهل و نانجیب رها کند
امیدوارم روزی برسه که احترام خانواده محترم شهدا اونجوری که در شأن شون هست ادا بشه و خدا از کسانی که بی احترامی میکنند نگذره
متاسفم برای امثالی مثل شما با این طرز دیدگاه که همسر شهید حق ازدواج دوم نداره . ازدواج حق طبیعی و شرعی هر انسانیه شما هم اگه نگاه نمیکنی به اون خانم به عقل شک کن .
سرکار خانم مهسا بهرامی ..... تنها کاری که ایرانی جماعت میتونه درست انجام و بعد اون هیچ کاری بلد نیست که انجام بده تآسف خوردن بیجا بخاطر تعصب زنانه است . پس اجازه میدم به تاسف خوردن خودتون مشتاقانه ادامه بدید ...
غیرت و ناموس پرستی در کوچکترین مویرگهای یک رزمنده حکم اکسیژن 98٪ خون رو داره منتها این غیرت بعضا به اسمهای خشکه متعصب و خشکه مغز ، مردان غیور ایرانی رو هدف گرفته ...
خاک وطن ، پرچم ایران ، شیعه علی ، وناموس مرد معامله کردنی نیست ...... عزت مزید ...
بِســـمِ الله الرّحمـــنِ الرّحیـــم
أُوْلَئِکَ الَّذِینَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهـمْ لِلتَّقـوَی
آن‌ها کســانی‌اند که خدا قلب‌هاشان را برای تقـــوا امتحان کرده.
مجاهد فی سبیل الله بزرگتر از آن است که گوهر زیبای عمل خود را به عیار زخارف دنیا محک بزند.
شهداء دعا داشتند؛ ادعا نداشتند
نیایش داشتند؛ نمایش نداشتند
حیا داشتند؛ ریا نداشتند
رسم داشتند؛ اسم نداشتند...

اینگونه افراد در همین دنیا تاوان می دهند...
یاعلی...
سلام ، جای تاسف دارد که همسر شهیدی که براساس شرع مقدس اسلام ازدواج کرده و بعد از مدت کوتاهی رجوع کرده به خانه شهید و تا پایان عمر در منزل شهید بوده اینجوری مورد بی مهری قرار بگیره ، متاسفم برای بنیاد شهید که اختیارامورات خانواده تحت پوشش خود را بسپارد به تصمیم هئیت امنای مزار شهدا ، وقتی همسر شهید از حقوق شهید ارتزاق میکند ، یعنی استفاده از تمام مزایا ، کجای تاسف برای هئیت امنا که همه از معتمدین شهر هستن و انقلابی اینجوری بخاطر دو متر جا اینجوری با خانواده شهید مقابله کنند ، امیدوارم مسئولین نسبت به اصلاح تصمیمات خود برای تکریم خانواده معزز شهدا اقدام کنند
من خود فرزند شهید رزمنده وجانبازم دوست دارم وقتی اسم فرزند شهید ماید استاندار قزوین به استقبال او بیاید واورا کرنش کند واین محقق نمی شود الا ما عزت نفس خود را ارتقاع بخشیم من این عظمت را در وجود خیلی از فرزندان شهدا ایثارگران در عمل دیده ام کهامروز هیت علمی نظامی پزشکی ومدیران با لیاقت هستند که علمدار راه شهدا هستند خواهر عزیزم به شما تسلیت عرض می نماییم ولی نوشته شما در حد یک فرد فرهیخته وتراز فرزند شهید نیست امیدوارم خداوند به شما صجه صدر وتحمل این مصیبت را عطا فرمایند
سلام
گاهادر ادارات بنیادشهید وامورایثارگران فرزندانی به کارگرفته اند که حاصل ازدواج دوم همسرشهیدهستند
اکر غریزه انسانی اقتضاکندکه فردی ازدواج کند آیا مجازیم که آنرا بهانه کرده وصبرومجاهدت همسرشهیدیاجانبازی که دراوج جوانی محروم ازهمسرشده پایمال کنیم؟؟ آیا یک متر زمین خللی در شرع مقدس ایجادمیکند؟؟ کجارفت آن حمیت و جوانمردی دهه شصت؟؟؟

شهدای عزیز تازنده ایم شرمنده خون شماییم که حتی خانواده شماهم از چماق عده ای متظاهر در رنج وعذابند
تا نفس میزنیم همه
تا دمی که ما زنده ایم؛ یادمون نره از روی شهدا شرمنده ایم…
توی قصه ی عاشقی، همیشه بازنده ایم!
فراموش نکنیم که از شهدا شرمنده ایم…
دوستانى كه از چاپ اين درددل ناراحت شديد : اين بانوى محترم خودشون گفتند كه فقط خواستيد درددل كنند، اگر كارى از دستمان بر نمى آيد، نمك به زخم نريزيم. مسؤلين فراموش كردند كه پست و مقامشان را مديون شهدا هستند و هر گونه ناملايمتى را به نام خدمت به خانواده شهدا با اين عزيزان مرتكب مى شوند لااقل ما زخم زبان نزنيم .
سرکار خانم مدیون شهدا...
بطور کلی ازدواج همسره بعد از شهید برای خیلیا ناخوشاینده .... اگر همسر شهید نیاز عاطفی و یا همدمی برای پیری ، ویا مساعدت مالی را مد نظر داشت ... باید انصاف میداد خود شهید روح و قلب و جانش را برای ناموس خود و مردم فدا کرد ... چرا حق را از طرف جانبتان می بینید ؟
اگر جانفشانی پدر شما نبود همسر دومی هم برای مادرتان نبود . بهر حال خدا مادر بزرگوارتان را بیامرزد و تحت شفاعت آن شهید والا مقام قرار دهد ... قضاوت کار ما نیست وفقط نظری داریم که مینویسیم ... خدا عالم و کریم و رحیم است ...
مسئله بر سر یک قبر و یا ازدواج کردن و نکردن نیست. بعد از فوت دیگر فرقی ندارد که مارا کجا بزارند اما مسئله بر سر بی حرمتی کارمندان و قانون هردم بیل بنیاد است. جدای از این حتی اگر بی حرمتی هم صورت نمی گرفت، چرا یک ماه ازدواج و نه اصلا چندین سال ازدواج باید از ارزش های یک زن شهید و به طور کلی از ارزش های یک زن بکاهد؟ همسر شهید همیشه همسر شهید است و این به خودی خود توهینی برای همه شهدا و همسرانشان محسوب میشود و علاوه بر آن توهینی به حقوق تمامی زنان است. ما دیگر در عهدی زندگی نمی کنیم که بخواهند زنی که بیوه شده را به آتش بکشند و این افکار جهان سومی که اگر زن ازدواج کند لیاقت نگاه کردن هم ندارد خیلی وقت است که منسوخ شده است. اگر نمی توانیم حرمت شهیدان را نگه داریم کاش حداقل به حقوق زنان احترام بگذاریم. هر چند گاها این کلمات هم برای بعضی افراد نامفهومند و با آن ها باید از مرحله اول یعنی انسانیت و حس همدردی سخن گفت. برای همسر برادرتون هم متاسف و متاثر هستم که با افکار چنین آدمی زندگی می کند. ایشان حتی اگر یک لحظه احساس تنهایی کنند شما باید در آخرت پاسخگوی او باشید.
باسلام :مشکل رفتار مسئولان بنیاد می باشد که باعث توهین به ایثارگران می شود نه اینکه اگرکسی حتی مردم عادی هم به کسی مراجعه نمود باید با دلجوئی ازآن رفتار نماید حال آن کس که پستی درنظام مقدس جمهوری اسلامی گرفته است باید آنقدر تفکر واندیشه داشته باشد که کسی مراجعه می نماید بارفتار اسلامی با او رفتار نماید .
سلام
تا زمانی که ساختار بنیاد اصلاح نشود این تبعیض ها ادامه دار می ماند
خطاب به آقای هدایتی لطفا توضیح دهید که چرا این متن در حد یک فرد فرهیخته و فرزند شهید نیست؟ شما فرهیختگی را در چه معنا می کنید؟ چرا فکر می کنید سکوت کردن فرهیختگی است؟ فرهیختگی را باید به کارمندان بنیاد و یا امثال افرادی یاد بدهید که به طور کلی با حقوق زنان مشکل دارند و رفتارشان خارج از شأن یک انسان است. بنده نظر شما را نمی دانم اما کم نیستن افرادی که هنوز در جهان سوم خودشان زندگی می کنند و به چنان تعصبات جاهلانه ای دچارند که در نظرشان اگر زنی بعد از فوت همسرش ازدواج کند لیاقت نگاه کردنم هم ندارد! وقتی این افراد این گونه ارزش ها را درک نمی کنند بدیهی است که ارزش متن را هم درک نخواهند کرد. از نظر بنده این متن به دلیل مبارزه با افکار جاهلانه و دفاع از ارزش های یک همسر شهید به اندازه کافی ارزشمند می باشد.
سلام من از جانب همسران شهدا چه آنها که ازدواج کرده‌اند و چه آنها که ازداوج نکرده‌اند، معتقدم به امثال این آقایان باید گفت آیا همسر شهیدی که ازدواج کرده است دیگر وابسته به شهید نیست؟ آیا این توهینی به خانواده شهدا نیست؟ آیا همسران شهدایی که فرزندان آنها را بزرگ کرده‌اند، دیگر اعمال و گفتارشان قابل اعتنا نیست، شهید یک ارزش است و هیچ همسر شهیدی از این ارزش جدا نمی‌شود. خانواده‌های شهدا و همسران‌شان حتی آنها که ازدواج کرده‌اند خود را متعلق به شهدا می‌دانند و به پاسی از زینب کبری وظیفه و تکلیف خویش را ادامه رسالت شهدا می‌دانند، چه به مذاق بعضی‌ها خوش بیاید و چه نیاید.
باسلام خدمت نظردهندگان محترم
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک !!
حقیر با گفته های خانم مهشید کاملا موافقم ازدواج همسر معزز شهدا به هرعلتی که انجام شده و بشود... قبل از اینکه ما و شماها اینجا بخواهیم حکم بر باطل بودن یا صحیح بودنش را بدهیم قطعا بنیاد شهید از مراجع تقلید و صاحب نظران شرع و قانون استعلام و کسب تکلیف شرعی و قانونی نموده اند که دارند حقوق شان کامل می پردازند در این مملکت اظهار نظر فرمودن و حکم بر بلا اشکال بودن ازدواج مجدد همسران معزز شهدا را باید حاکمان شرع بدهند که خوشبختانه داده اند و قانون هم مصوب شده اگر همسران شهدا ازدواج مجدد داشتند بنیاد شهید بعنوان متولی موظف است خدمات مادی و غیر مادی شان را از جمله حقوق یا مستمری ایشان را بدون هیج کاهشی بدهد.
حال اینجا نمیدانم بعضا از ما ها چکاره ایم که بیاییم بی حرمتی واهانت های عده ای از کارکنان بی لیاقت و بی عرضه ی بنیاد شهید را که با کمال تأسف اکثرشان هم از خود فرزندان شهدا. هستند را مورد تأیید قرار بدهیم.

موضوع مهمتر اینکه اصلا کارمندان بنیاد به چه حقی باید با خانواده شهدا که بنیاد شهید خانه ی خودشان هست مورد بی مهری و بی احترامی قرار بگیرند
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک !!
ازمدیران و کارکنان بنیاد شهید که اکثرا از فرزندان خودشهدا هستند به هیج عنوان انتظار نمی رود خانواده شهید یا جانباز و آزاده را با بی حرمتی و با دستبند زده از بنیاد بیرون کنند و مردم عادی که این صحنه ها را می بینند فرزندان شهدا و ایثارگران را به چشم یاغی و زیادخواه و ... می بینند ک این حرکت زشت بنیاد بابد در دوران مدیریت با تدبیر جناب مهندس اوحدی حتما منسوخ شود والا در دراز مدت وجهه ی بسیار بدی را خواهد داشت
به چه حقی بعضا از کارکنان و مدیران بنیادشهرستانها و مراکز استانها با مشاهده ی کوچکترین موردی پای پلیس را به بنیاد بکشانند... چه ربطی دارد که بعضا مدیران و کارکنان ترسو و بزدل بخاطر رفع مزاحمت از خودشان از پلیس کمک بگیرند... خانواده ی شهدا یا جانبازان و آزادگان بعضی اوقات آنقدر فشارهای روحی و جسمی و ایضاً فشارهای اقتصادی و گرفتاری های خانوادگی هم افزون می شود که بازهم این مورد به خود بنیاد مربوط است چون بنیاد اگر بتواند مشکلات خانواده ها را برطرف کند هیج نیازی نیست اما وقتی بنیاد نمی تواند درست خدمات رسانی کند و باری از دوش ایثارگران بردارد و خانواده ی شهدا و ایثارگران دارند فشارهای زیادی را تحمل نمی توانند بکنند و نمی تواند بروند با در و همسایه ، با فک و فامیل درد و دل کنند چون بیم دارند که یک نفر از بین این ها بگن شماها دیگه چرا می نالید همه ی امکانات کشور را دارند میدهند به شما و... خوب این حرفها در جواب یک خانواده فته بشه دیگه تا روزها. روح و جسم و روان انسان را آزرده می کند ... در نهایت میخوام عرض کنم خانوده ی شهید یا ایثارگرن بنیاد شهید را خانه ی امن خودش میداند و بعضی اوقات که دلش پر از درد و غصه هست دلش میخواهد بیاد بنیاد چهار تا کلمه داد بزند تا سبک شود ... چرا بعضا مدیران یا کارکنان بنیاد باید تحمل نکنند و پلیس را دخالت بدهند و برای خانواده شهید یا ایثارگری پرونده ی قضایی درست. کنند؟

از مقام ریاست محترم جدید بنیاد جناب مهندس اوحدی که خود زجر کشیده هستند استدعا می شود جلو این هتاکی بعضا مدیران و کارکنان بنیاد شهید را بگیرند و اجازه ندهند بیشتر از این به ساحت مقدس شهدا و خانواده معزز شهدا و ایثارگران این گنجینه های نایاب نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد بی مهری و بی حرمتی توسط متولیان خودشان قرارگیرند چون اگر قرار باشد مدیران و کارکنان بنیاد شهید خانواده معزز شهدا و ایثارگران تحت پوشش خودشان را با دخالت پلیس و با بی احترامی پلیس و با دستبند زدن از بنیاد شهید بیرون بیندازند مطمئن باشید جناب اوحدی ادارات دیگر خانواده شهدا و ایثارگران را با اردنگی همراه با فحاشی و ناسزاگویی بیرون خواهند راند ...
پس اگر بنیاد شهید بعنوان متولی حرمت خانواده های خودش را محفوظ داشته باشد می تواند با قدرت سایر دستگاهها را از هرگونی بی حرمتی و بی احترامی منع کند و حتی با متخلفان برخود کند....
یاحق
سرکار خانم متاسفانه شهدا ما شیر مردانی بودند که مادرنشان هیچ موقع شعار تبیعض جنسیتی نداد ه واین کلام شما تحت لوای حقوق زنان بدرد کار سیاسی وجمع اوری ارا میخورد درخصوص فرهیحتگی خواهرم ایشان دارای تحصیلات تکمیلی هستند وچنانچه به کسی اهانت شد مجرای قانون نظیر تخلفات اداری قطعا رسیدگی خواهد کرد ومعمولا ادارات از دستورالغملها وبخشنامه ها تبعیت میکنند که موضوع تنقیح قوانین ویا ابطال آن در هیت دیوان عدالت اداری واستفساریه قوانین بعهده مجلس شورای اسلامی می باشد اینجانب نوشته خواهر بزرگوار را احساسی دیدم تا علمی ومنطبق بر قوانین ودر شرح حال خودم عرض کردم من فرزند شهید رزمنده وجانباز می باشم وبه مشکلات اجرایی وتناقض قوانین نیز واقفم اگر این موضوع را بعنوان یک کیس میدانی بررسی وعلمی اظهار نظر گردد قطعا احقاق حق میگردد نه با عناوین شعاری تضیع حقوق زنان که این شعارها فقط کاسبکارانه است شما خواهر بعنوان یک زن در جارچوب شریعت وقوانین همان حقوق را دارید فقط در موضوع با توج به نو تفاوت دارند نظیر نفقه اجرتالمثل ایام زوجیت ویا مهریه این تمایز تظلم در حقوق نیست بلکه تساوی است شما عدالت را توزیعی می بیند وحتمادصاحب نطرا ن علمی وفقهی حقوق را بر اساس استحقاق تعریف می نمایند نه شکل گیری ذهنی افرادامیدوارم موفق ومنصور باشید
ازدواج همسر شهید برای شما ناخوشاینده!!!!
ازدواج دختر ناخوشاینده!!!!!
پس چی خوشاینده ؟ !!!!!!!
خوبه برای کوچکترین کار نوکر زیر دست کس و ناکس بشیم ؟
می دونی برای انجام کوچکترین کار چقدر منت شما باید بکشیم ؟
همون زن برادرهای شهیدت هم شاید از ترس همین حرفهای شما ازدواج نکردند ...
کارت به کجا کشیده درباره بدیهی ترین مسایل انسانی چقدر بی انصاقانه نظر می دهید ...
یه همسر شهید بندرت شانس پیدا می کنه محبوبه شوهر دومش شود . دیدیدمعمولا طلاق می گیرند . به چهره زجر کشیده ما نگاه کن . هر خط و چینش نشان از آب شدن غرور ماست که از یک مرد خواستیم یه کار مردانه برای ما بی شوهرها انجام دهد . چه برادر باشد چه پدر باشد چه مرد همسایه و همکار و فامیل ..
زجر منت قلب انسان را متلاشی می کند .
خود من وقتی یه کاری از برادرهایم خواستم انجام بدهد باید تا چهل شبانه روز بابتش به زن و بچه اش شام و ناهار بدم .
بماند که زنش هر جا می نشیند می گوید تا میخ پرده هم ما براش زدیم
آخه پرده نصب کردن کار یه زنه ،،،
حرفهای شما هم ناخوشاینده پیش خدا
توبه کن
فضای مجازی هم حرمت دارد . اینطور درباره خانم ها قضاوت نکن . فقط نیاز طبیعی نیست که باعث میشه زن ازدواج کند .
هر کسی را بهر کاری ساخته اند .
جای تاسف دارد که با فرزندان شهدا اینگونه برخورد می کنند. پس چگونه می گویند که شهدا شفاعت می کنند؟ اینان که در بنیاد شهید کار می کنند از شفاعت شهید چیزی شنیده اند که با خانواده شهید اینگونه برخورد می کنند؟
ای آب ندیده‌ها و آبی شده‌ها
بی جبهه و جنگ، انقلابی شده‌ها
مدیون شبِ حمله‌ی جانبازانید‌
ای بر سر سفره، آفتابی شده‌ها!
به کسانی که عقاید پوچ و بی سرو ته دارند و عنوان میکنند همسر شهید اگر ازدواج کند حتی به رویش هم نباید نگاه کرد باید گفت ان موقعی که این زنان همسرانشان را به جنگ با دشمن راهی میکردند تا از جان و ناموسشان دفاع کند شما کجا بودید؟ و چه میدانید که با هزاران مشکلات و سختی و بچه های قد ونیم قد یکه و تنها چطور فرزندان شهید را سرو سامان داده اند؟همسر شهید چه ازدواج کند چه نکند همیشه همسر شهید باقی میماند و چیزی از ارزشهای او کم نمیکند و این یک توهین به خانواده شهدا و همچنین زنان میباشد. این مشکل به خاطر رفتار مسئولان بی کفایت بنیاد شهید میباشد که بعضی ها این اجازه را به خود میدهند تا بتوانند زخمی بر دل بازماندگان این همسر شهید شوند و شرمندگی در مقابل شهدا در اخرت برای انها میماند وبس
فاش سلام . من اگر جوابیه ایی بدم شما منتشرش نمیکنی ولی اگر کسی کلمه بی وجدان و توهین کنه رو چاپش میکنی .
و چه زیبا گفت شهید شوشتری

دیروز از هر چه بود گذشتیم و امروز از هر چه بودیم گذشتیم ...
آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز...
دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز تلاش می کنیم ناممان گم نشود ...
جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو می دهد ...
آنجا روی درب اطاقمان می نوشتیم : یا حسین فرماندهی از آن توست، اینجا می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید ...
الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم
و بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم
و آزادمان کن تا اسیر نگردیم.


چرا که اسارت تنها مختص جنگ نبود و اسارت در بند مال و مقام اسارتی بس دشوار تر است.
فاش بازم سلام . بگرد پیداشون میکنی ... البته اگه دلت بخواد .
جناب آقای هدایتی فرزند شهید رزمنده و جانباز:
فرمودید فرزند شهید هستید؟
این متن به گفته خود شما یک متن احساسی است و باید از طریق قانون پیگیری شود؟
احقاق حق؟؟؟
هر کسی فقط یک مادر دارد ،مادر این خانواده هم به خاک سپرده شد.
برای احقاق حق هم نیازی به یادآوری شما نبود .
شما بروید که حقتان ضایع نشود
شهدا با بصیرت، هوشیاری و تبعیت از ولایت در مسیر شهدا در این راه قدم نهادند، روا نیست خانواده آنها بدون هیچ دلیلی و تنها به علت حق گویی و حق طلبی با رفتار ناشایست رو به رو شوند.
مگر نه این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند حقیقتاً هم شهدا، هم خانواده آنان، حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند.
شهدا برای دفاع از جان مسلمین و به منظور دفاع از حریم اهل بیت(ع) مبارزه کردند و سربازان حقیقی اسلام هستند. پس چرا باید با رفتاری بسیار ناپسند خانواده آنها را دل آزرده کرد.
یقینا بنیاد شهید علاوه بر اینکه باید برای جفایی که در حق شهدا وخانواده آنهامرتکب شده اند پاسخگو باشند، بلکه هیچگونه حقی برای اهانت به خانواده این عزیزان ندارند.
آنچه در این میان غم بار است این است که همسر فردی که از تمام هستی خود برای اسلام گذشته است، با بدترین نوع اهانت ها از سوی آنان مواجه شود.
شهدا در حساس ترین زمان تاریخ خانواده خود را تنها گذاشته وجان خود در راه اسلام هدیه کردند و امروز ایشان افتخار و عزت کشورمان هستند.
جناب آقای هدایتی، اگر فردی با ارزش ها و حقوق اولیه زن و یا یک انسان بیگانه باشد، خیلی هم خارج از ذهن نیست که آن را همانند شعارهای تبلیغاتی یا سیاسی ای بپندارد که هرگز محقق نمی شوند!!!! کما اینکه در این جا کسی از افعال کاسبگرانه تبلیغاتی-سیاسی و یا جمع آوری آرا سود نمی برد!!!! تبلیغات، سیاست، جمع آوری آرا و سود بردن برای پشت میز نشینان است نه کسی که متن احساسی می نویسد و درد و دل هایش را منتشر می کند!!! علاوه بر این ها چه اشکالی دارد که یک متن احساسی_انتقادی باشد؟؟!! این جا فضای آموزشی نیست که بخواهند همیشه برایش تحقیقات میدانی و علمی دانشگاهی بنویسند!!!! حرف های این خانم هم مطمئنا بر مبنای حق است نه ذهنیت شخصیشان!!! اما به طور واضح ایشان به دنبال احقاق حق نیستند. در ابتدای متن به فاش نیوز هم بیان کردند که تنها می خواهند سنگ صبوری داشته باشند. هر چند که اگر به دنبال حق هم باشند سودی در پی نخواهد داشت. حق را خیلی وقت است که خورده اند و از این پس نیز خواهند خورد. نهایت دنبال حق رفتن و شکایت هم یک شرمنده ایم مصنوعی دیگر و یا سر کار داشتن با افرادی است که با سخن از هر دری ،هر مسئله ای را به حرف های خودشان مربوط می سازند تا به فرهیختگی خود و فرهیخته نبودن دیگران اصرار ورزند و ربط توهین به حقوق و ارزش زن را با سخنان و قوانین بی پایه درک نکنند!!!! سرتان را درد نیاورم. سخن بسیار است اما بهتر است دیگر پاسخی برای شما نداشته باشم. انشالله که شما هم موفق و مؤید باشید.
حق را خورده اند و می خورند و برای توجیه خود دور هم جمع می شوند حقیقت را وارونه می کنند دروغ می بافند بعد آن حرفهای دروغشان را پیش آدمهایی که ما قبول داریم می زنند که شان ما را کم کنند . متاسفانه اثر داشته . کسی ذره آی فهم و انصاف داشته باشد بهشون میگه بذار از خودش بپرسم قضیه چئ بوده ؟ هر چند مهم نیست . بذار بگویند
تجربه اش حرفهای این دختر شهید است که از ما مقامش پیش خدا و شهدا بیشتر است . ببینید بعضی ها چه جوابی بهش داده اند . مطمئنم قلب دختر شهید از این حرفها بیشتر خون می شود تا بی احترامی کارکنان بنیاد . او فکر کرده پیش آدمهای امین حرفش را دردش را گفته
طرف خودش کامنت گذاشته سر تا پا اهانت و تمسخر و تیکه انداختن است به همسر شهید که در دنیا نیست بعد میگه توهین کردی ؟
الان داری به دو تا زن برادرای شهیدت نگاه می کنی ؟این چه طرز. حرف زدنه
توهین به هیچ کس جایز نیست همانطوریکه ملاجظه میگردد قبور شهدا یادمان دلاوریها وسرافرازی همه اعصار وغرور اسلامی ایرانی میباشد که باید حفظ شود خدا ان همسر مکرم شهید را بیامرزد دقت بفرمایید دریادمان شهدا برای دفن امتیار قایل شده اند این تبعیض ناروا است بحث ازدواج یا ازدواج نکردن همسران مغزز شهدا که حق شرعی انها بوده با اختیار این کار کردهاند وبعضی هم نه فلذا دقت بفرمایید امتیاز یعنی ایحاد حق براساس پرامتر که ایحاد حق چون براساس پارمترها که هرچه باشد درست یاغلط بایستی از بین برود وان هم عدم دفن سایرین تحت هر عنوانی بایستی منوع گردد
شهدا از ما اشک نمی خواهند، عمل می خواهند. اما ما برای خوشحالی آن ها چه کردیم؟ اسیر میز بودیم؟دل شکستیم؟ به یادگار آن ها بی حرمتی کردیم؟ و فراموش کردیم که چه آسوده رفتند تا ما آسوده زندگی کنیم‌؟
وای بر ما. ما کجاییم و آن ها کجا بودند؟
ممنون بابته مطلبه خوبتون ، بلاخره یکی پیدا شد که اینارو بیان کنه تا آنقدر حق آدمایی مثل این افراد که خورده شده حداقل به این جنایت بزرگ که هیچکس متوجهش نیست پنهان نمونه ، ولی این دنیا به هیچکس وفا نداره و هرکسی تاوانه کارشو یروزی پس میده .
سلام و درود خدمت خانواده معزز شهدا
علی الخصوص خانواده محترم شهید ایزدیار
آسمانی شدن نه بال میخواهد نه پر،دلی میخواهد به وسعت خود آسمان، مردان آسمانی بال پرواز نداشتند، تنها به ندای دلشان لبیک گفتند و پریدند
شهید از اسامی خداوند است یعنی آنکه شاهد و گواه بر همه چیز است و چیزی از او پنهان نمیماند.
در این دنیای فانی هر آنچه انجام میدهیم شهدا شاهد و ناظر آنند، کاش اعمال نیکویی به جا بگذاریم و شرمنده شهدا نشویم.
همدردی خودم را با خانم ایزدیار ابراز میکنم،
روح مادر بزرگوارشان در آرامش
سلام فاطمه جان خیلی متاسفم از اتفاقی که واستون پیش اومده، هرجایی که طلب حق کنیم هستند کسایی که ناحقی می‌کنند، دل می‌شکنند، ناراحت نباش دوست خوبم ما همه امیدمون به خدا هست که همه این روزای سخت و تنهایی و دل تنگی بدون باباهامون رو میبینه مطمئنم یروز حقمون رو میگیره. شما خیلی دختر قوی و محکمی هستی مطمئنا این حرکتتون بی جواب نمیمونه.
من هم ده سال هست پدرم رو از دست دادم جانباز شیمیایی و اعصاب بودن پدرانمون رفتند و راه باز شد برای امثال این آقایان....
روح مادر گرامیتون شاد عزیزم
سلام فاطمه جان خیلی متاسفم از اتفاقی که واستون پیش اومده، هرجایی که طلب حق کنیم هستند کسایی که ناحقی می‌کنند، دل می‌شکنند، ناراحت نباش دوست خوبم ما همه امیدمون به خدا هست که همه این روزای سخت و تنهایی و دل تنگی بدون باباهامون رو میبینه مطمئنم یروز حقمون رو میگیره. شما خیلی دختر قوی و محکمی هستی مطمئنا این حرکتتون بی جواب نمیمونه.
من هم ده سال هست پدرم رو از دست دادم جانباز شیمیایی و اعصاب بودن حیف جان پدرانمون که رفتند و راه باز شد برای امثال این آقایان. کاش بودن...
روح مادر گرامیتون شاد عزیزم
سلام فاطمه جان،دخترعمه ي عزيزم من بعد ازشنيدن موضوع درموردمراسم خاكسپاري خيلي ناراحت شدم كه عمه ي عزيزم بعدازاين همه سال كه عمرش رابراي بزرگ كردن ٦فرزندشهيدگذلشته وچشم برروي تمام لذتهاي دنيا بسته وتمام جوانيش صرف بزرگ كردن فرزندانش شده وحالا بعدازاين همه سال اورا همسرشهيدبه حساب نمي آورندوگذشته ازهمسرشهيدبودن اوخواهردوشهيد هست حداقل به احترام برادرانش نبايداين بي انصافي را درحق اوانجام ميدادند ولي متاسفانه درايران هيچ چيزي انطور كه ميگويند پيش نميرود وهيچ چيزسرجايش نيست همه چي روبسپاربه خدا وخودتوبيشترازاين ناراحت نكن حالا جا ومكان چه فرقي ميكندمهم جان مادرت بودكه الان زيرخروارها خاك آرميده
خداوندروحش راشاد كند مهم اين است با ازدواج نا موفقي هم كه بعدازشهادت پدرت داشته اين چيزي ازارزش معنوي اوكم نميكندومطمعن باش كه با سربلندي وافتخارازاين كره ي خاكي رخت بربسته وبه ديارباقي وديدارحق شتافته است....
جای بسی تأسف است که با یادگاران شهدا اینگونه برخورد میشود نکند یادمان برود که ما شرمنده ی شهداییم ...
اگر کارمندی یا مدیری از کارکنان بنیاد شهید عزت و احترام عزیزی از جامعه ایثارگری را رعایت نکرد، قطعا جای او در بنیاد شهید نیست.
مهندس سعید اوحدی
طبق فرامایشات رهبر معظم انقلاب گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت، کمتر نیست.

ممنون که با نوشتن این متن از خون آن شهید بزرگوار و همسرشان دفاع کردید
شهدا برای دفاع از ناموس به جنگ رفتند اما اگر می دانستند روزی قرار است اینگونه با ناموسشان بر خورد کنند ... هزاران افسوس که خون دل خوردن هایشان را اینگونه فراموش کرده ایم.

کاش می شد به همان حال و هوا برگردیم
بـه زمــیــن و بــه زمـــان شهـــدا بـرگـردیــم
دور بـاشـیـــم از آئـیـنـه ی خــودبـیـنـی مـان
کـاش می شد که دوباره به خـدا برگردیم
شهدا برای دفاع از ناموس به جنگ رفتند اما اگر می دانستند روزی قرار است اینگونه با ناموسشان بر خورد کنند شاید از جان عزیزشان نمی گذشتند. هزاران افسوس که خون دل خوردن هایشان را اینگونه فراموش کرده ایم.

کاش می شد به همان حال و هوا برگردیم
بـه زمــیــن و بــه زمـــان شهـــدا بـرگـردیــم
دور بـاشـیـــم از آئـیـنـه ی خــودبـیـنـی مـان
کـاش می شد که دوباره به خـدا برگردیم
با سلام خدمت همه عزيزان
فرزند شهيد مشكلى را مطرح كرده
اما متأسفانه اكثر نظرات در مورد حق ازدواج كردن يا نكردن همسر شهيد بود.و همه از مشكل اصلى كه بى توجهى و بى حرمتى كردن مسؤلين به اين خانواده بوده قافل شدند.
كمى تفكر بيشتر را براى بعضى آرزومندم
باسلام
ما هیچوقت نباید یامون بره که هرچی الان داریم زیر سایه همین خانواده هایی که عزیزانشون رو تو سن جوونی از دست دادن تا ما الان بتونیم راحت زندگی کنیم، اینجور برخوردها دور از انصافه، شماهایی که الان پشت اون میزها نشستین و حقوقی نجومی میگیرین مدیون همین عزیزان هستین که حالا طوری رفتار میکنین انگار مملکت برای شماست و همه غلام شماییم
با عرض سلام و تسلیت به خانواده بزرگوار ایزدیار
درخصوص برخورد نادرست کارمند بنیاد شهید با دختر مرحومه حتما باید برخورد شود که جدا از اینکه طلبکارانه با دختر شهید برخورد شده ایشون داغدار بوده و رعایت شرایط حال وی را نکردند، ضمنا در خصوص ازدواج وی یادمون باشه ازدواج مجدد حق شرعی و قانونی یک زن میباشد و چه بسا آن مرحوم در سن کم و با داشتن فرزندان خردسال بوده و ما در موقعیت اون مرحومه نبودیم و نباید قضاوت نادرست انجام دهیم
تسلیت باد غم مادر
خداوند قلب شمارا آرام و روح رفتگان را شاد
نمیدانم اینهمه تذکر وابراز ناراحتی بگوش مسِولین میرسد
جانباز 70 در صدم بنیاد 30 ماهه از مساِِیل درمانی به نحوی محروم شرط وشروط درمانی گذاشته الان هم زخم بستر داغونم کرده صورتجلسه رییس بنیاد معاون ومسیول درمان مرا محروم کرده ای کاش مجروح را در بیابان ومیادین جنگ رها تا به شهدا ملحق واین اهانت را نمیکردن هیچ توقعی از این تازه به دوران رسیده ها نیست فداکاری رزمندگان و جانبازی شهدا این کشور را تا کنون بیمه کرده که بسیاری از آن غافلند انشاالله مشکلات سر وسامان یابد بحق شهدا
درود بر همه خوبان و نظردهندگان گرامی؛ در متن گزارش خواهر بزرگوار فرزند معزز شهید چند مطلب وجود داشت که بنده بارها و بارها آن ها را در ذهن خود مرور نمودم. واقعا در بنیاد چه بر سر این عزیز و عزیزان دیگر می آورند که زجر خود را اینگونه فریاد می زنند؟
۱-بی احترامی به جامعه ایثارگر از جمله این خواهر بزرگوار:
جناب آقای حقایق پور، رئیس محترم بنیاد شهید استان قزوین، فرزند شهید حرمت دارد. شما که خود ایثارگر هستید به همکارانتان یادآور شوید که بنیاد خانه دوم این عزیزان است که از بچگی آنجا بزرگ شده اند، تماس با حراست و پلیس و کلانتری چه معنایی دارد؟ زیبنده نیست که فرزند شهید را از خانه ی خودش بیرون کنند. کارمندان بنیاد حرمت خود را نگه نمیدارند حداقل حرمت جایی که ایستاده اند، جایی که به پاس خون تک تک شهدا تاسیس شده و قداست دارد را نگه دارند.
۲-امتیاز بندی ناعادلانه و ناحق همسران شهدا:
اگر قانونی در نظر می گیرید کمی تفکر نمایید، امتیاز در اینجا به چه معناست؟ آیا همسر شهید نباید ازدواج کند؟آیا وقتی ازدواج نمود از ارزش های او کاسته میشود؟
چگونه است که شما در یک ارگان انقلابی استخدام شده اید اما به فرمایشات امام راحل بی توجه هستید؟ ایشان فرمودند: یک نصیحت پدرانه و خالصانه به بانوان جوانی که همسرانشان به لقاالله پیوسته اند می نمایم تا از ازدواج این سنت الهی سر باز نزنند....
چگونه است که سردار سلیمانی، محبوب دلها را با جان و دل فریاد میزنیم اما عکس العمل حاج قاسم در ازدواج مجدد همسر شهید را نشنیده ایم که فرمودند ازدواج شما یک جهاد است و دو عدد انگشتری به همسر شهید محمود نریمانی هدیه می دهند.
۳- ازدواج همسر شهید، که به من و شما مربوط نیست چرا که به لحاظ شرعی، عرفی و قانونی پذیرفته شده است:
بهتر است این قانون من درآوری بنیاد برای امتیاز بندی همسران شهدا ساقط گردد و جهت امتیازبندی درپی موضوعی معقولانه تر باشند.
وقتی این خواهر بزرگوار و عزیزان دیگر درد خود را از دست بنیاد فریاد میزنند یعنی در خانه ی دوم خود دچار بی مهری و بی حرمتی شده اند که آن را اینچنین رسانه ای می نمایید.
ببینید که چگونه بنیاد ناامن شده و چگونه ایثارگر را به مرز جنون می کشانند که فرزند شهیدی در قم خودسوزی می کند، جانبازی در کرمانشاه بدترین نوع خودکشی یعنی خودسوزی را انتخاب می کند و یا به همین صورت چندین جانباز دیگر در قم، حاشیه ی بسیاری از رسانه ها می شوند.
شما دم از قانون و احقاق حق میزنید! پارامتر تعیین می کنید؟
بله در این گزارش درست است که مزار شهدا ثبت شده ی میراث فرهنگی است و کسی غیر شهید در آنجا به خاک سپرده نمی شود مگر آنکه شهید باشد.
اما چگونه است که با توجه به قوانین سخت گیرانه برای تدفین در قطعه شهدا عبدالرحمن تاج الدین مدیر کل امور حقوقی و پارلمان وزارت رفاه در ۲۶آبان ۹۷در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده میشود؟ آیا تصادف با تریلر شهادت محسوب می گردد؟ یا چهره سیاسی شهید محسوب می گردد؟
که البته در هر شهری کنار مزار شهدا قبوری برای والدین و همسران شهدا در نظر گرفته اند. اما امتیاز بندی از کجا آمد؟ مگر ما چه تعداد همسر شهید داریم؟ که امتیاز می دهید و ممانعت به عمل می آورید؟ آیا یک ماه ازدواج آن هم از دیدگاه شما اشتباه است و باعث سلب امتیاز می گردد؟

جناب آقای اوحدی، ریاست محترم بنیادشهید، شمایی که پدر فرزندان شهدا و پدر جامعه ایثارگری هستید، عاجزانه از حضرت عالی استدعا دارم نگذارید اینگونه در بنیاد به این عزیزان بی حرمتی گردد.

و در آخر هم طبق متن یکی از نظردهندگان محترم، توهین به هیچ کس جایز نیست بله موافقم لطفا مطالب را درک نمایید و نظر دهید. فرزند شهید، برادر و خواهر خود را درک می نماید و از هر دری سخن نمی گوید.
با کمال احترام از چیزی که اطلاع ندارید سخن نگویید و قضاوت ننمایید.
سلام آقایان فراموش کرده اند چنانچه جانبازی و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی و از همه مهمتر از خانواده گذشتن شهدای عزیز نبود میزی هم برای شما وجود نداشت من هم برادر شهیدم و هم رزمنده وجانباز دفاع مقدس با چشمان میبینم متاسفانه برخوردهای بسیار شرم آور بنیاد شهید با مراجعه کنندگان، حجب و حیا خانواده های شهدا در طول سالهای بعد از دفاع مقدس گویا بنیاد شهید را دچار توهم کرده که میتواند هر برخوردی با خانواده عزیز شهدا وغیره داشته باشد فراموش نکنید شما خادم مردم و ملت هستید انقلاب شده آقایان علیاحضرتی وجود ندارد ارباب رعیتی وجود ندارد اما گویا هنوز آثار فرهنگش در بین عده ای از کارمندان و مدیران و مسئولین رد بالا رده پایین و حتی در دولت و وزرا دیده میشود این صحیح نیست هرکه هستی در هر مقامی هستی با هر لباسی هستی حق نداری به مردم و ملت توهین کنی چه برسد به یک فرزند شهید اولا ازدواج حق هر انسانی است دوم اینکه نباید همسر شهید تمام سختیهای زندگی را بدوش بکشد که فقط همسرش شهید شده است شاید بنیاد شهید بتواند (تا الان که نتوانسته) خواسته های مالی خانواده شهید را تأمین کند آنهم با نگاههای سنگین بعضی از بی خردان آیا توانسته نیازهای معنوی خانواده هارا هم تأمین کند فرزند محبت پدر ومادر میخواهد خود زن نیازهای دارد یک زن جوان که همسرش شهید شده به چه حکم وقانونی نمیتواند ازدواج کند البته الان این مسئله در بنیاد حل شده و همسران شهدا میتوانند ازدواج کنند و از امکانات بنیاد بعنوان همسر شهید هم استفاده کنند کارکنان بنیاد شهید حواسشان باشد این یک هشدار است هنوز رزمندگان بخواهند کاری انجام بدهند کسی جلودارشان نیست کاری نکنید که یک حق انقلابی را کف دستان بگذاریم گام دوم گام درهم ریختن است
عزت زیاد
باسلام بنده ازجانبازان دوران دفاع مقدس هستم که هشت سال خدمت کردم وبالای پنج بارمجروح شدم وبخاطر اینکه خیلی جوان بودم وهمیشه انتظار داشتیم که شهید میشوم هیچوقت دنبال جانبازی نرفتم تااینکه درسال 1378بخاطر دوتافرزندم مجبورشدم که متاسفانه فقط مدارک پزشکی ‌بستری دربیمارستان یک مرحله وجود داشت که پایم گلوله دشمن ازدوطرف سوراخ شده وپایم کوتاه شده پنج درصد برایم درنظرگرفتند وتابحال هیجوقت دنبال نرفتم واقعا هیج قانون درستی نداریم ازاین نظر کسانی داریم 25درصد گرفتند ولی حتی یک روز جبهه نرفتن یاکسانی هستند افتادند جانبازشان کردن حالا هم وام مسکن دوسال موفق نشدیم بگیریم چون سند نیازدارن ‌بااین پول هیجکس حتی سه برابر این مبلغ هم بگذاری روش بازهم نمیتوتیم واکثر جانبازان بخاطر این قانون الکی دارند وام را به کسانی دیگری میفروشند که سند دارند تورابقران حداقل باقولنامه وچندین ضامن پرداخت کنید تا حداقل بتونیم جاهای اطراف شهر باقولنامه که توانایی خرید داریم صاحب دوتا اتاق شویم حتی اگر خانه هم خرید نکنند مشکلات این خانواده‌ا حل نیشه حداقل خود جانباز وام‌را میگیره وسواستفاده کنندگان نمیتوانند این وامهارا بگیرند خواهشا همگی درخواست کنید مثل وام‌ازدواج‌بادوتاضامن بتونیم وام‌رادریافت کنیم باتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi