یکشنبه 09 آذر 1399 , 15:40
ضرورت اصلاح قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران(۲)
فاش نیوز - تاکنون به 6 مورد از موارد ضرورت اصلاح قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران که مجلس شورای اسلامی در اصلاحات اخیر باید به آن توجه کند، اشاره کردیم. در ادامه به موارد دیگری نیز اشاره خواهد شد:
7- لزوم بازنگری در قوانین ایثارگران
برخی از قوانین ایثارگران پس از تصویب، از کارایی لازم برخوردار نبوده و به همین دلیل اجرایی نشده است. اغلب قوانینی که بهمنظور اشتغال ایثارگران و تشویق کارفرمایان به جذب آنان در این مشاغل پیشبینی شده بود، کارایی لازم را نداشت و کارفرمایان انگیزهای برای بهرهمندی از آن تسهیلات برای جذب ایثارگران نداشتند؛ لذا لازم است این قوانین مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و اصلاحات لازم در آن انجام گیرد. برخی قوانین دیگر از سالهای گذشته به تصویب رسیده و موضوعیت خود را از دست دادهاند؛ بهطور مثال اگر تلفن ثابت یکی از ضروریات ایثارگران بهویژه جانبازان در سالهای گذشته بود، اکنون این ضرورت بهدلیل تسهیل در واگذاری آن از موضوعیت خارج شده است و دیگر نیازی به مصوبه قانونی ندارد؛ چون بهراحتی در دسترس عموم قرار میگیرد. حجم زیادی از قوانین موجود یا ضرورتی بر تصویب مجدد آن نیست یا اینکه کارایی لازم را نداشته و باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.
8- تغییرات مکرر در جامعه هدف برای بهرهمندی از تسهیلات
قانونگذار در طول تصویب قوانین متعدد ایثارگران با توجه به شرایط زمانی نسبت به توسعه جامعه هدف و گروههای آن اقدام کرد. توسعه جامعه هدف در قوانین برنامههای 5ساله توسعه و قوانین بودجه سالانه بهصورت مکرر، اصلاح قانون جامع را ضروری میکند تا انسجام این قانون بیش از گذشته شده و نواقص آن برطرف شود؛ بهطور مثال پرداخت بخشی از شهریه دانشگاه جانبازان زیر ۲۵درصد و فرزندان آنان یا ارائه تسهیلاتی به فرزندان جانبازان ۷۰درصد در مسکن از این موارد است.
9- نظارت بر قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران
هر چند در این قانون ابزارهای کافی برای نظارت بر اجرای قانون پیشبینی شده است، لیکن خروجی موفقی در این زمینه نداشته است. اغلب دستگاه نظارتی قانونی در این زمینه کوتاهی کردهاند و نتوانستهاند به رسالت خود در نظارت بر اجرای قوانین ایثارگران عمل کنند و گاهی ورود آنان متضمن ضرر برای ایثارگران هم بوده است. در ماده۷۴ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران مسیر نظارت بر حسن اجرای این قانون به خوبی پیشبینی شده است، ولی طی سالهای اخیر از ابزار پیشبینیشده در این قانون استفاده نشده، لذا لازم است در شیوههای نظارتی که برای اجرای این قانون پیشبینی میشود، اصلاحاتی درنظر گرفته شود که اجرای نظارت را ممکن و میسر کند.
|یوسف مجتهد
ازظهورمجددشماخرسندگشتم.
خداوندپشت وپناهتان باشد.
برادرکوچک شما...
اصلاحاتی که در قانون باید انجام شود خیلی حیلی بیشتر از این مواد است
لطفا پیگیری بفرمایید که بنیاد، تبدیل به وزارتخانه شود و یک معاونت حقوقی خوبی داشته باشد و قوانین درستی نوشته شود و قوانین قبلی همه لغو شوند .
چرا باید کمک معیشت همسران جانبازانی که سالیان سال از این شهدای زنده نگهداری و پرستاری می کنند، با فوت جانباز قطع شود و هنوز تبدیل به حقوق مستمر نشده؟ انهم با وجود بیش از 55 سال سن! در حالیکه در مورد جانبازان حالت اشتغال و .. که حقوق بیشتری دریافت می کنند چنین نیست .
خودتان که بهتر می دانید در کمیسیون های پزشکی به دلایل مختلف و هم اکنون نیز به دلیل کرونا ، مانع تراشی زیاد است . و افزایش درصد داده نمیشه و کم درصد ها همیشه مظلوم مانده اند
پرونده های رزمندگان احراز شده از یگان، بروید و از محل نگهداری انهادر بنیاد بازدید کنید، بپرسید هر پرونده چرا اینقدر طول می کشد تا در بنیاد احراز شود؟
قوانین فعلی هم به درستی اطلاع رسانی نمی شود و اگر فضای مجازی نبود اکثرا از حق قانونی خود هم بی اطلاع بودند
جناب اقای مجتهد از جنابعالی به عنوان یکی از پیشکسوتان قوانین ایثارگری انتظارمان زیاد است
امیدواریم خداوند به شما سلامتی بده
جناب آقای مجتهد مشکلات جانبازان تبصره 6 (حالت اشتغال ادرات) که ازحداقل حقوق بدون اضافه کاری وبعضی ازمزایا وعدم اجرای ماده 51 خدمات جامع ایثار گران برای آنها درحال حاضر وچه درزمان بازنشستگی که باعث کاهش حقوق آنها می شود بخصوص ادراتی که بوجه آنها را دولت تأمین نمی کند وخیلی ازمشکلات که خود جناب عالی بهتر اطلاع دارید از ضروریات اصلاح قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران که مجلس شورای اسلامی باید دانست چرا که خود حضرت عالی یکی از بنیان گذاران قانون حالت اشتغال تبصره6 در زمان مصوب کردن این قانون بوده اید .متشکریم
لطفا در مورد مصوبه مجلس مبنی بر تخفیف و پرداخت 30 درصد شهریه دفرزندان جانبازان زیر 25 درصد پیگیری بفرمایید شکل اجرایی به خودش بگیرد چون بنیاد می گوید که چیزی ابلاغ نشده است متشکرم
در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ ۱۲:۴۷ ق.ظ، "حسین شمس" نوشت:
باسلام خدمت شما برادر بزرگوارطی چند مورد تماس باحضرت عالی ودراخرحضرت عالی بنده را به مدیر سایت اقای ساقی وصل نمودید بعداز صحبت با ایشان بنده رابع کتاب قانون قضائی راهنمائی نموده دراخر خدمت حضرت عالی عرض نمایم بنده از طریق سایت به اقای ریسی شکایت نمودم از جنابالی تقاضا دارم که یک نفر پشتیبانی جانبازان میباشد وپیگیری مینماید معرفی نماید امیدوارم اقا امام حسین یاور حضرت عالی باشد باتشکر منتظر جواب هستم
تفاوت خدمت سرباز وطیفه ارتش با سایر قوا اعم از کادر ارتش و سپاه ونیروهای جهادی و... چه بوده که آنها از امتیاز بیشتری نسبت به سرباز وظیفه ها امتیاز بیشتری برخوردار هستند معمولا امرای ارتش دستور میداند سرباز به پبش و ما پشت سر شما می آییم حال که نوبت به امتیاز حقوق و معیشت می رسد به سرباز کمترین امتیاز را میدهند انتظار از قانون گزار این است حداقل تبعیض بین بندگان انتخاب شده قائل نشوند. شاید تبعيض را خود جانباز تحمل کند و خانواده جانباز برایش مشکل است بین جانبازان تبعیض باشد. تبعیض باعث ایجاد کدورت و فاصله ایجاد میکند سوالات زیاد در ذهن جامعه هدف بوجود مي آيدمگر سربازان در جبهه خودی نبودند مسوولان و قانون گزار این قانون تبعیض آمیز مصوب کردند . حال ازحضرتعالی انتظار است نسبت به رفع تبعیض ها اقدام فرمایید.
تبصره ماده 38 هم نیاز به اصلاح دارد ، چراکه استفاده از حالت اشتغال دردستگاه های مشمول باید بر اساس مدت زمان استفاده از حالت اشتغال محاسبه گردد واین بی عدالتی است که برای چند سال خیلی کم استفاده جانبازان مشمول از حالت اشتغال از مزایای ماده 38 محروم گردند مثلا کسی که بالای 26 سال اشتغال به کار داشته وبدون استفاده از سنوات ارفاقی فقط در حدود 4 سال حالت اشتغال بوده کلا" از ماده 38 محروم گردیده است . آیا این حق است ؟ لطفا" عنایت نموده و جهت احقاق حق راهنمائی فرمائید با تشکر.
بخدا قسم جلوی زن و بچه هام سرم پایین افناده خجالت زده خانواده ام شده ام وضع مالی خوبی هم ندارم بتونم دو تا اطاق برای سرپوش خانواده ام بسازم بخدا از غصه دق کردم نمیدانید چه زجری میکشم گر شما توانایی داریید در مورد وام مسکن کمکم بفرمایید خداوند اجر عظیمی به شما ها که دست یک بدبختی را بگیرید در اخرت و دنیا وعده داده است سپاسگذارم از اینکه سنگ صبور حقیر شدید