شناسه خبر : 79191
دوشنبه 10 آذر 1399 , 08:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «محمدجواد زاهدیان» به فرزند شهیدش پیوست

«حاجیه خانم محب» مادر دانش‌آموز شهید کربلای هویزه «محمدجواد زاهدیان» دار فانی را وداع گفت.

 

مادر شهید زاهدیان به فرزند شهیدش پیوست«حاجیه خانم بتول موذن» مادر دانش آموز شهید کربلای هویزه «محمدجواد زاهدیان» پس از ۴۰ سال فراق و دوری فرزند برومندش پس از طی یک دوره طولانی بیماری در شهر کرج، دعوت حق را لبیک گفت و به سوی فرزند شهیدش پر کشید.

میلاد کریمی دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی تصمیم گیری درباره زمان و مکان به خاک سپاری این مادر صبور متعاقبا اعلام خواهد شد و احتمال انتقال پیکر این بانوی مکرمه به زادگاهش خوزستان وجود دارد.

مسوول امور پژوهشی یادمان شهدای هویزه درباره فرزند شهید این مادر والامقام نیز گفت: شهید محمد جواد زاهدیان یکی از ۱۴ شهید دانش آموز حماسه هویزه، ۲۵ تیر ۱۳۴۱ در اهواز به دنیا آمده و در زمان شهادت، دانش آموز سال چهارم دبیرستان در رشته علوم تجربی بوده است.

این مسوول فرهنگی درباره حضور شهید زاهدیان در دفاع مقدس نیز اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی خانواده شهید زاهدیان به اصفهان مهاجرت می‌کنند، اما این شهید عزیز در اهواز می‌ماند و از طریق مسجد فاطمیه (س) کیانپارس آماده اعزام به جبهه و رویارویی با دشمن بعثی می‌شود.

وی افزود: شهید زاهدیان، تلفنی از مادر و خانواده حلالیت می‌طلبد و خبر جبهه رفتنش را اعلام می‌کند، اما وقتی با بی تابی مادر مواجه می‌شود خودش را به اصفهان می‌رساند و پس از دستبوسی مادر، می‌گوید: «من چطور به حرف امام عمل نکنم و اسم خودم را مرد بگذارم؟ من برگشتم، ولی نه برای ماندن. برای خداحافظی و حلالیت. من امروز می‌توانم برای کشورم مفید باشم. ولی معلوم نیست فردا چه پیش آید.»

کریمی ادامه داد: این مادر بزرگوار نیز بدون معطلی پاسخ می‌دهد که «عزیزتر از جانم برو. جلوی رفتنت را نمی‌گیرم. همین امروز برو. حلالت کردم.»

میلاد کریمی در ادامه به بیان خاطره‌ای دیگر از مادر والامقام شهید زاهدیان پرداخت و گفت: مرحوم حاج خانم نقل می‌کردند: محمد جواد انگار خبر داشت که دیگر بر نمی‌گردد. آخرین بار وقتی می‌رفت، گفتم کی بر می‌گردی مادر؟ گفت: «ما راه کربلا را باز می‌کنیم و ان‌شاءالله همدیگر را کربلا می‌بینیم.»

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه خاطرنشان کرد: شهید زاهدیان به همراه پسر عمه اش شهید عبدالامیر احتشام زاده (دیگر شهید دانش آموز حماسه هویزه) که از نیرو‌های شهید سید حسین علم الهدی در اهوازو سپاه هویزه بود به عملیات نصر و حماسه هویزه می‌پیوندند و سرانجام در ۱۶ دی ۱۳۵۹ هر دو در کنار هم شهد شهادت می‌نوشند و هم اکنون مزار مطهرشان در زیارتگاه شهدای هویزه مأمن عاشقان شهداست.

زیارتگاه شهدای هویزه به عنوان اولین نقطه یادمانی دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) است که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

  بانویی متدین، صبور و خیر بودند که پس از سال ها چشم انتظاری در روز جمعه به فرزند شهیدش پیوست و در روز یکشنبه ۹ اذرماه در بهشت سکینه کرج و در آرامگاه ابدی اش ارام گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi